woensdag 27 maart 2024

27 maart 2024


Dag van:
Alweer zes jaar geleden en vergeten doe je het nooit.....
Lieve Bikkel, geweldige Bikkel.....
Dat ik ooit die eerste twee minuten bij kennismaking met hem, zo bang was, en na die twee minuten voor altijd smoorverliefd op Bikkel bleef....
De pijn van het afscheid vergeet je nooit en kan ik zo weer voelen....
Missen doe ik hem nog steeds.....ja zelfs nu er vier anderen rondlopen.....
Bikkel was Bikkel....ongeëvenaarde Bikkel.....
Hond uit duizenden.....
Van de andere vier hou ik ook hoor, maar Bikkel.....ach, Bikkel was Bikkel.....

Vandaag heeft alweer met dood te maken....
Willem leidt de uitvaart van een zeer geliefde vrouw die zoveel voor de Duivense jeugd heeft betekent....
Ik schreef er van de week al over....
De hele uitvaart draait om één lied....
Elk couplet zal een deel uit het leven vertellen....


En tuurlijk is Willem best zenuwachtig vanmorgen....
Het is ook niet niks om zoiets te leiden want het is tenslotte het laatste wat je nog kan doen en dat moet een prachtig eerbetoon en herinnering worden.....
Willem kan vanmorgen dus weinig hebben....
Vooral de honden voelen dat en Benji is als gewoonlijk het opgewondenste standje....
Willem duwt hem met zijn knieën in het gareel als hij de riem om wil doen om hem uit te laten maar..... Benji komt tegen de ruit van het halletje en..... Pats.....ruit kapot.....
Tja Willem, en nu.....?

(Wat ben ik blij dat ik al op school ben)....

Als wij beide weg zijn namelijk, dan moeten we altijd Babs apart zetten want de twee teven uit de roedel bij elkaar zetten, dat gaat niet goed....
Babs heeft Blitz immers al twee keer behoorlijk te pakken gehad.....
Babs gaat dan in het halletje....
Maar tja.....ruit stuk en Babs kan nu zo de woonkamer in.....

Eerst de honden maar uitlaten denkt Willem.....en dan rustig nadenken....
"Ik ben daar goed in tijdens crisissituaties" vertelt Willem in geuren en kleuren als ik thuis kom en de halve inboedel ondersteboven zie staan....
"Ik dacht nog, als ik terug ben dan repareer ik alles wel weer".....
"Hij is daar goed in" zegt hij nogmaals.....
Ja,ja ........????

Na het honden uitlaten is zijn idee om de

geluidsinstallatie aan de ene kant te zetten en het electrische open haardje aan de andere kant....
So far, so good......Babs kan er niet door.....
Nu eerst de uitvaart.....
En dat wordt een hele bijzondere en mooie....

Nu het gat opmeten en naar de Gamma voor hardboard plaat....
Ik kijk Willem even raar aan....
Hardboard plaat, denk ik....
"Nee sssssst, ik ben nog niet klaar met mijn verhaal" zegt hij.....
Ik zet mezelf weer in de luisterstand en luister verder.....
Er volgt een interessant verhaal over maten en prijzen en resthout en weet ik veel.....
Inmiddels is hij bij het gedeelte jammer en spijkers pakken.....
Ik kijk Willem nu héél vreemd aan .....

Hamer, spijkers.....??????
"Nee sssssst, zegt hij weer, ik ben nog niet klaar met mijn verhaal".....
Want op het moment dat hij merkt dat de spijker er niet doorheen wil, komt hij dus tot de conclusie........... dat dit huis uit kunststof kozijnen bestaat.....
En ja, dat had ik hem wel meteen kunnen vertellen......
Maar goed .....hij was daar goed in zei hij.....
Nu staat de schuur dus vol met hardboard en rest hout en troep.....
'Weet je wat zeg ik ....bel morgen de verzekering maar, we hebben een glasverzekering....en dan laat je de glaszetter het verder regelen'.....
"Oh ja, dat is een slim plan.....dan bel ik die schilder".....

Nee Willem, een glaszetter, die toen ook boven het glas heeft gerepareerd.....
"Oh ja, nou dan doe ik dat wel, goed plan"....
Ach ja Willem.....ik ben daar goed in ...!!!!!!
En dan duik in verder in de appjes van mijn kleinkinderen die vandaag post van me kregen en oh zo blij waren met een berichtje van oma.....
Want daar zijn oma's ook goed in.....




Geen opmerkingen:

Een reactie posten