dinsdag 19 maart 2024

19 maart 2024


Dag van:
Deze week de laatste week van ons schoolbrede thema 'de vier elementen'....
En in deze laatste week heb ik het element vuur gepland....

Blaren , zo leerde ik vandaag van een van mijn leerlingen toen ik ze uitlegde wat een blaar was, zijn heel handig....
Je hebt namelijk meteen bluswater bij de hand....of voet.....
En dat klinkt dan weer logischer dan het is geloof ik.....

Bij elk element trouwens, nu ook weer, zat ik me wel te bedenken 'oh nee, daar heb ik niks mee'.....
Vuur....brrrrr....brand, je moet er toch niet aan denken dat het je overkomt....
Binnen vijf minuten je hele hebben en houden, je herinneringen, je leven kwijt....
Vrienden van ons overkwam het....
Nooit meer een fotootje kunnen laten zien....
Och en dat mooie houten beeldje uit Hongarije ook weg.....
Dagboeken, poëzie albums, verzamelingen, fotos, souvenirs, trouw en geboorte herinneringen.....foetsie.....

Maar water.....brrrrrr.....verdrinking......nee daar moet ik helemaal niet aan denken....
Als Willem bij een kanaal moet parkeren dan stap ik echt wel eerder uit.....
Over een dijk rij ik al helemaal niet en als ik met een pontje over MOET dan sta ik doodsangsten uit....

En je wilt niet weten hoe ik hier langs de vijver rij bij glad weer of sneeuw.....dan ben ik net een Engelsman en rij links.....
Een boot vind ik wel leuk maar ik moet wel land blijven zien......

En aarde.....brrrrr.... aardbevingen, aardscheuren, aardverschuivingen......
Of mijn allergrootste angst; levend begraven worden of bedolven onder een lawine....
Van alle vier heb ik dan waarschijnlijk nog het meeste met lucht.....
Al lijkt een gebrek hieraan en dus stikken me ook verschrikkelijk....
Ik ben alleen zo graag in de lucht....
Hoogtevrees heb ik als een malle, maar vliegen.....oh heerlijk.....
Hoe zalig zou het zijn om als een vogel te vliegen.....

Toch ben ik geen lucht type....en ook geen vuur of waterwezen.....
Ik ben volgens de boeken een aarde type.....
Natuurlijk heb je van alle elementen wel wat in je, dat houdt je in balans....
Maar eentje is altijd wel het dominantst aanwezig.....

Aardetekens staan bekend om hun nuchtere instelling. Spiritualiteit (of iets wat maar ‘zweverig’ is), is niet zo aan hen besteed......

Ze weten liever waar ze aan toe zijn en houden graag beide benen op de grond.....
Als iemand geduld heeft, dan is het dit teken wel......
Geduld en doorzettingsvermogen helpt hen om het uiteindelijke doel te bereiken..... 
Een aardeteken laat zich niet snel van de wijs brengen en is een geweldige adviseur..... 
Een beetje koppig zijn ze ook, maar het neemt niet weg dat ze als vriend integer en betrouwbaar zijn........

En dat alles klopt aardig, al ben ik niet vies van spiritualiteit....
Er is heus meer tussen hemel en aarde....
Het go with the flow, heb ik dan weer van vuur......
Het meegaande, empathische, emotionele en diepzinnige intuïtieve van water....
 Van lucht heb ik gek genoeg het minst, behalve dan misschien......houden van  filosoferen en ideeën uit te wisselen.......

En dan doe je een paar van die testen....en

dan komt uit elke test een ander antwoord....ken je dat.....?
Je zou er in totale verwarring van kunnen raken.....
Alleen komt dan toch echt het aarde type om de hoek kijken....
Mij krijgen ze niet gek.....

Willem en ik hebben echter wel vanavond even een reisje geboekt voor in de meivakantie.....
Zeer aards weloverwogen, we gaan door de lucht, verblijven aan de Griekse zee op een door water omgeven eiland onder de vurige Griekse zon....
Hoeveel elementen wil je nog meer.....!!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten