zondag 1 oktober 2017

1 oktober 2017

Dag van:
Het werd 1 uur...2 uur...3 uur... Ik begin van me af te schrijven...4 uur...5 uur en nog een beetje voor ik in sliep
Waar Bengel was mocht Joost weten maar om 8 uur spring ze op bed
Jammer Bengel maar na 3 uur slaap ben ik nog niet in staat adequaat op je te reageren
Van.....een poosje later als de zon al behoorlijk op de deken brandt wordt het me te warm en sta ik toch met beide voeten op het parket
Bengel blij, twee honden enthousiast springend om naar buiten te kunnen en twee vogeltjes hun eigenaardige geluidje "iepend' en vrolijk fladderend in hun grote ruime volière.
Max Verstappen staat al op 1
Willem en Babeth zitten al beneden
Het leven is gewoon doorgegaan vertelt het journaal me.
In Barcelona is het stemmen wel dan niet illegaal begonnen en dat levert bizarre beelden op en op Schiphol is het een puinhoop als je wilt  parkeren ivm de bouw van een nieuwe terminal
Dát weten we dan ook weer
 Van.... Zou er trouwens links of rechts potigheid bestaan bij honden?
Het valt me op dat Bikkel altijd met de kop links ligt en Babs juist rechts....
Ofwel dat Bikkel linkerzijde voorkeur heeft en Babs juist rechterzijde
Van... En stel dat ik hier het antwoord op heb.... wat schiet ik er dan mee op ☺?
Het kan je maar zo op een zondag bezig houden
En natuurlijk Google ik het
Van... kijk aan... Ik krijg nog antwoord op mijn vraag in ieder geval ook
Er bestaat links en rechts potigheid tenzij.... En dit is verrassende info.. de hond gecastreerd is...
Links en rechts potigheid heeft dus met  hormonen te maken
Van... maar op wat het nut is dit te weten blijft het artikel het antwoord schuldig
https://www.scientias.nl/is-uw-huisdier-links-of-rechts/
Van... zondag blijft zondag en die vul je soms met van  die heerlijk onzinnige dingen in dus lees ik nog even verder in de lijst opgegeven linkjes
Zo kom ik op links en rechts kwispelende staarten van honden
Nu breken beide klompen... kwispelen is immers heen en weer bewegend van de ene naar de andere kant
Moet ik nu letten op de richting waarop het kwispelen begint?
Volgens Willem moet je kijken naar de aanhechting en naar welke kant die opstaat
Deze info is echter wel belangrijk want kwispelt de hond links dan betekent dit gevaar terwijl rechts juist vertrouwen uitstraalt
Honden begrijpen dit van elkaar....
Ik begrijp er geen snars van maar ben ook niet met volgroeide staart geboren
https://www.volkskrant.nl/wetenschap/staarttaal-van-hond-ontcijferd-linkskwispelend-betekent-gevaar~a3536844/
Jammer dat er geen geschreven honden taal bestaat... zij zouden meer aan deze info hebben dan ik
Van en hierbij sluit ik deze zondag invulling
Willem twijfelt nog of hij de wedstrijd Feyenoord AZ zal huren via Fox maar verkiest toch het wandelen met de honden
Van.... en aangezien hij met mij ter afleiding van min misère, in de herfstvakantie naar Parijs wil, duik ik op booking.com in het grote aanbod hotelletjes
Het wordt denk ik zo'n beetje de 40ste keer dat ik Parijs bezoek maar ik krijg ook nooit genoeg van deze stad
Wát heeft het echter een knauw gekregen na alle aanslagen....
Van de vorige keer weet ik nog dat we anders de stad in kwamen
Maar een stad met zoveel charme doet je dat nare gevoel snel vergeten zelfs al bezochten we de plekken des onheils
Zelfs de vele militaire beveiliging kon ons niet weerhouden te genieten.... toen...
Daarna kwamen er meer aanslagen
Zélfs eentje 4 dagen nadat wij vertrokken waren
En nog wel een paar 100 meter van ons hotel
Dát heeft er toen wel ingehakt... huilend voor de tv... en een paar jaar tussen toen en nu..
Ik kijk uit naar Parijs
De hotelletjes vliegen aan mijn oog voorbij
Het liefst zitten we in het 10e arrondissement, dichtbij Gare du Nord
Een gezellige levendige wijk ook s avonds en s nachts
Vandaaruit lopend naar de Opérs of de Sacre Coeur
Genietend van straat muzikanten en acrobatiek
Overal  kent de stad haar verrassingen ... ook onder de grond
Met dé Paris Visite kaart kom je overal
Het begint zowaar flink te kriebelen...Parijs
Van... maar er moet eten komen
 Dus boodschappen doen en koken
Dochter van Willem belt dat haar relatie beëindigd is
Wát een verdriet...
Gelukkig komt ze a la minute naar ons toe
En als papa Willem terugkomt van zijn jongste meiden terug brengen heeft hij een enorme tijger knuffel bij zich en een mooi gedicht
Papa Willem en zijn dochters.... Een verhaal apart
We kletsen de eenzaamheid weg.. al is dit altijd tijdelijk want onvermijdelijk komt het moment dat ze naar huis moet
Gelukkig zal de tijger knuffel en prominente plek in haar woninkje innemen
Maar toch....
Bengel, die eerst haar troost bracht bij Willems dochter, heeft nu vooral weer tijd voor de vogeltjes
Het blijft tevergeefs al haar jachtpartijen
En de vogeltjes lijken er stoïcijns onder te blijven
Van.... het liefdeskaarsje dat ik van Willem kreeg en dat een bedeltje in zich verborgen hield
Het bedeltje kwam zowaar vandaag tevoorschijn
Een prachtig hartje...
Van... dan neem ik poes maar mee naar boven...
Ze weet van geen ophouden
 En ik heb nog wel wat slaap in te halen
Van.... als het lukt... als het lukt...













Geen opmerkingen:

Een reactie posten