maandag 2 oktober 2017

2 oktober 2017

Dag van:
Oktober lijkt begonnen te zijn zonder dat ik er erg in had
Nu ik echter de berichtjes voorbij zie komen met soktober en stoptober denk ik.. oh ja er is  een nieuwe maand begonnen.....
Weer dichterbij een nieuw jaar...
Ik heb eigenlijk niet veel met nieuwe jaren.. niet met mijn verjaardag en niet op 1 januari
Het leven gaat altijd gewoon weer door
Maar onwillekeurig denk je toch altijd stiekem eventjes 'wat zal dit jaar me weer brengen'
Wat me dit jaar is overkomen had ik in de stoutste dromen niet kunnen bedenken
En nog is het niet afgelopen....
Van..beneden bekijk ik lusteloos en rusteloos de beelden uit Las Vegas
Ook zij hadden dit nooit kunnen bedenken
Wát kunnen levens van mensen toch ineens op de kop gezet worden zonder dat ze er zelf iets aan kunnen doen
Van..... het lijkt een 'offday' te worden
Ik neus eens op de computer
Ik stof de kamer
Ik veeg de kamer
Babs is naar de honden opvang.. dat scheelt veel werk
Ik schrijf alle feiten met getuigen namen op papier voor straks of later
Ik probeer uit gesprekken met de achterban de oorzaken te herleiden
Juridisch advies doet me gruwelen maar ik weet dat ze gelijk hebben
Goed bedoeld advies bevestig mijn eigen gevoel
Maar wat is die tussenweg?
Van.... vandaag maar eens kijken naar vogeltjes
Maar dan komt er een oproep of ik even een artikel tekstueel wil nakijken
Dan dat maar eerst... altijd weer leuk weer om te doen
Zeker áls de tekst over een vakantie resort blijkt te gaan
Van.... maar dan toch echt de vogeltjes...
Dit keer worden het een koppel verliefde diamant vinkjes
De vrouw uit de winkel, die ons al goed kent, vindt het de beste keus
Bij jullie is het iedere dag dierendag zegt ze nog als ik 2 botten uit de mand vis
Ja... dat geloof ik ook
Verguld met mijn aankopen rij ik naar huis
Het mannetje springt bijna zijn doosje uit
In de volière is het direct dikke mik
Geen ruzie of elkaar in de veren vliegen maar gewoon gezellig kwetterend keuvelen
Zoden ze zich voorstellen?
Zouden ze nu aan elkaar vragen weer ze vandaan komen?
Of afspreken wiens plek waar is?
Bengel is compleet de weg kwijt
Weer twee niet te vangen en niet te verorberen fladder vinken erbij
Nog meer vogel vlees om op te letten
Haar kopje gaat van links naar rechts naar boven... ze springt, ze klautert, ze loert, ze slaat pootjes uit.. maar tevergeefs
Ook deze twee nieuwe aanwinsten lachen haar vierkant uit
Tijd om te slapen heeft Bengel niet... de aanhouder wint lijkt ze te denken
Nou Bengel dat gaat dan mooi niet op dit keer
Bikkel bekijkt het allemaal vanaf zijn plek in sluimerstand
Als Willem met Babs thuiskomt is het gedaan met de rust
Alleen mijn twee botten kunnen nog enigzins ervoor zorgen dat Babs een plekje zoekt
Worteltjes en puree met vis op het menu
Van... en dan in bad en uitwasemend in bed dokter Tinus kikken
Of ik niet 50 tinten grijs moet kijken?
Nee, doe hen ik al gezien en Tinus is vele malen leuker
Van.... nou vooruit dan ook de rijdende rechter nog maar .... met de föhn op de haren
En dan..... is er weer een dag voorbij....







Geen opmerkingen:

Een reactie posten