donderdag 26 oktober 2017

26 oktober 2017

Dag van:
Vandaag de bordes scène.... dus even aanpoten deze ochtend
Gauw opruimen en met een kop koffie naast Willem voor de buis ploffen
Van... ik hou wel van de openheid die onze koning, die behoorlijk van deze tijd is, ons biedt.
Toch vraag ik me ook af wat er toch in zijn hoofd en die van de te beëdigen personen omgaat
Van de gezichten valt bijna niets af te lezen, zelfs de lachjes lijken echt evenals bij sommigen de spanning die er vanaf valt te lezen
Ik bekijk alle gezichten een probeer ze in mijn hoofd te prenten met al hun namen
Maar hoe betrekkelijk werkt zoiets.... onderwijs zit er direct in maar de andere ministers en staatssecretarissen moeten het me maar niet kwalijk nemen, ik ben ze alweer vergeten
Behalve dan de naam van de man met de opvallende schoenen; de Jong vice premier... kijk zo werkt dat dus
Oh ja en defensie heeft twee dames waarvan één kleinere.
En Grapperhaus.... de naam hen ik onthouden omdat ik die herhaalde om te kijken hoe het klonk uit min mond... maar vraag me niet van welk ministerie hij is....
Die van financiën vond ik erg jong maar de commentator, die echt fantastisch kundig was, zei nog dat het wel een talentvolle man was....
Hoe betrekkelijk zijn de dingen die je onthoudt...
Maar ik leer vast meer namen bij gezichten en departementen kennen in de loop der tijd om, als de 4 jaar ambtstermijn verstreken zijn, ze uiteindelijk allemaal te weten om weer te vergeten
Ik zie trouwens geen verschil tussen mensen die de eed afleggen of verklaren en beloven
Mensen zijn mensen....en Willem Alexander knikt ze allemaal even vriendelijk toe...
Grappig dát de mannen zich, na de foto binnen, in vol ornaat van in gehuld jacquet, gaan omkleden en de vrouwen daarentegen de jurk aanhouden die ze al aanhadden
En áls ik dan ook de schoenen van de Jong opvallend in beeld gebracht zie worden denk ik: mannen zijn ook best ijdeltuiten.
Trouwens zouden ze allemaal in 1 kamer omkleden?
Zouden ze elkaar helpen dassen strikken?
Zouden de mannen jaloers naar de Mascolori schoenen van de Jonge kijken en er op- of aanmerkingen over maken?
Ik ga toch eens opletten hoe lang het duurt voor bijvoorbeeld Rutte of Pechtold er op lopen?
Nee Slob doet er vast niet aan mee.. of is dat nou een vooroordeel?
En Grapperhaus draagt denk ik steevast van Bommel schoeisel met podoologische inleg
Maar dan de dames.... zouden ze wel eens op sportschoenen lopen of teenslippers?
Jemig wat een flauwekul....gauw verder met de dag... Willem (mijn Willem) naar de kapper en ik naar vriendinnetje
Ze wil vandaag naar Doetinchem... ik zeg: leuk idee ik ga mee!
En zo slenteren we een tijdje later door de gezellige winkelstraten  en neuzen in gezellige winkeltjes en galerieën...
Natuurlijk zien we honderd en een leuke dingen maar oei wat zijn we vandaag verstandig
Nou ja.... op een paar nette zwarte laarsjes met hak voor Annet na dan want.... zo vinden we... je moet een goede basis in je kast hebben staan....(dat vond de Jonge vast ook)
En op een leuke zwarte trui voor mij na want die basic had ik nog niet en deze kleed zo lekker af
Nou oké en een groen vest voor Annet dan nog omdat ze zondag een etentje heeft, de kleur zo mooi is, het zo chique staat en overal bij te combineren is...
Nú de magen vullen...
Broodje geitenbrij of broodje gezondindewei?
We gaan voor de eerste; warme geitenkaas met honing spek en pijnboompitjes
De cappuccino niet vergeten...
We willen nog wel verder shoppen maar we vrezen dat meneer de parkeerwachter het daar vast niet mee eens zal zijn
(Tja of wel natuurlijk want na het kunnen uitschrijven van een vette bon zou hij misschien zelf kunnen shoppen... wie weet wel Mascolori schoenen)
Nou... hij spaart er maar voor want wij zijn op tijd bij de auto
Dan duiken we nog even ons eigen winkelcentrum in maar verder dan de normale boodschappen komen we niet
Tijd om met de benen op de bank uit te rusten
Zo gezegd zo gedaan...en voor ik het weet is het weer tijd om naar huis te gaan...
Willem is behoorlijk kaal geknipt... die kan er weer even tegen
Op tafel liggen alweer lieve kaartjes die me zo verschrikkelijk goed doen
Eén voor mij heel bijzonder kaartje  zit erbij van twee hele lieve mensen die precies moeten weten en voelen wat ik nu voel...
Ze gingen immers door bijna hetzelfde heen
En... de Happinez ligt er ook
Ik smul van het stuk over het feit dat kwaad met kwaad vergelden alleen maar meer kwaad en conflict oplevert en je juist geen energie moet steken in kwaad (maar om het nou meteen te omarmen gaat me nog net even iets te ver... daar moet ik nog naartoe groeien)
Be the change..... oh jongens ik doe daar zo mijn best voor.....
Het artikel vertelt me juist daar minder mijn best voor te doen en gewoon het alleen te zijn
Zucht... oké... ik ga iets minder mijn best dus doen...
Genoeg voor vandaag... behalve dan dat ik de hele dag al tussendoor bezig ben met de sterfdatum van mijn moeder morgen
Op deze dag ging het sterfproces in en op de dag van gisteren verliet ze haar huis... reed ik mee in de ambulance en keken we samen naar de herfst bomen door het ambulance raam
Ach wat genoot ze van die laatste rit
En steeds krijg ik eventjes dat beeld voor ogen
Ook hoe ze steeds een beetje meer stierf... morgen is het alweer 13 jaar geleden... hoe snel gaat de tijd...











Geen opmerkingen:

Een reactie posten