zondag 15 oktober 2017

15 oktober 2017

Dag van:
1:56 heeft het display van de huistelefoon aan
En nee hè... gestoken door een mug
Waren we daar al niet van af?
Is dat de tol die we moeten betalen voor een paar mooie warme herfstdagen
Van... hier word ik toch echt niet vrolijk van op dit tijdstip
Krabben helpt niet...kruisje met mijn nagel in de bult die op de muis van mijn hand verschijnt,  zetten helpt niet
En... néé.. niet nog een mug..
Ga van mijn wang!
Moet ik nou echt die balkondeur dichtdoen... ik weiger!
Even stoer door de jeuk heen bijten
Ow... aargh... jeuk is niet leuk
 Inslapen maar weer....
Van... zo pokke akelige terror mug... hoe laat is het nu weer..?
3.14 uur... en heb je niks beters te doen dan mij uit mijn slaap houden
Van... kijk... het kan natuurlijk gunstig zijn dat ik dovig ben... ik hoor je nu niet irritant zoeken om mijn hoofd
Aan de andere kant echter had ik je nu graag aan horen komen om je bloeddorstige tronie een oplawaai te verkopen...
Ik lijk ondertussen de waterpokken wel te hebben zo behoorlijk zit ik al oneer de bultjes.
Van... en nou ophoepelen.. ik wil slapen....
10.00 uur.. kijk dat is het betere werk
Nog uitgeslapen ook.. lekker
Bengel ligt nog diep in slaap... die heeft natuurlijk wél dat gezoem de hele nacht gehoord
Van.... slaap lekker Bengel.. ik ga me klaar maken voor een nieuwe dag
Oeps Hannah in de badkamer... dat kon nou wel eens een uurtje of wat duren..
Dan ik maar na het aankleden tanden poetsen
Van... het brood en mooie najaarddag te worden maar nu is het nóg frisjes... en wat doe ik dus aan?
Twijfel voor de kledingkast....
De zomer kleren had ik al opgeruimd, mar ja.. ik kan er wel zo bij
Hmzzz gulden middenweg... jurkje met t-shirt, wel een panty en laarsjes
Van ach.... en troost bericht.. zus van Jen overleden...
En nog wel vrij onverwacht
Het is eventjes heel druk op de kliek groepsapp
Mooi als je er voor elkaar kan zijn.....
Van....Babs heeft de brillen koker van Hanna te pakken gehad.. en het doosje van de telefoon inclusief bonnetje
Éérst maar eens zooi ruimen dus
Stofzuigen... boenen...
Van... het oogt weer voor de buitenwereld
Oké.. briefje op het aanrecht 'honden hebben nog geen eten'
Dan dat ook maar eens eerst doen ....
En als ik dan toch bezig ben ook de vogels verschonen, voeten en van vers water voorzien
Van... en toen was er koffie!!!!!
Willem komt alweer binnen en had een mooi optreden
Goeie pianist waar hij wel mee verder wil
Hanna vertrekt naar vriendinnen... de stad in
Marianne komt binnen... gezelligheid
Babeth kan nu nog even snel de badkamer in maar hurry want we moeten naar Jesper (Willems kleinkind) want die wordt 3
Babs Willem en Babeth in en auto en Marianne en ik samen
Van.... eerst nog wat tanken zegt Likkepot...
Maar och gut volgens mij heeft iedereen de najaarszomerzondag kriebels want het schiet allemaal niet op bij het tankstation
Ik zie Willem zich al ergeren
Jongen... zet je eigen najaarszomerzondag in je hoofd
Van... ja hoor, we kunnen gaan
Het feest is al in volle gang als we aankomen
Lekker buiten... in het zonnetje bij 24 graden!
Al snel sta ik in gesprek gewikkeld met en van Willems schoonzoons
Niét zomaar en gesprekje maar over medicatie bij depressies en psychoses
Zo komen we ook op de moordenaar van Anne Faber...en de wetgeving rond vrijlating
Is het allemaal wel zo gemakkelijk gedacht om geen proefverlof meer te geven?
Wat nou als ze dan zomaar ineens vrij komen
Wat nou om ze voor altijd vast te zetten
Wát nou.. voor al die mensen die het wel goed doen...
Het is een heftige maar mooie discussie waar we in belanden
 Zo nu en dan komt Jesper eens een knuffel brengen met een welgemeend 'ik vind jou lief Wampie'
Ach wat kan zo'n kind je dag... je nare gedachten.. je ideeën over de wereld toch weer goed maken met 5 kleine woordjes en een lieve glimlach
Nog een kopje soep en het feest is voorbij
Met Marianne in de auto weer terug
Gesprekken over gebroken gezinnen en thuis
En zo makkelijk als ik dan zeg dat ik daarom moeite heb met het nieuwe liedje van Borsato
En hoe zij dan zegt 'maar je kan ook in jezelf thuis komen'
En wat een heerlijkheid dan zo'n frisse wind opmerking dan weer is
Hoe ik daarvan kan genieten!
Van.... we hebben het over bijstellen van dromen.. niet alleen als je ouder bent maar ook als je nog jong bent
En hoe moeilijk dat dan eigenlijk is...
Maar dat je ook toekomstdromen om kan zetten in weer andere toekomstdromen onder andere omstandigheden
Van.... je vastklampen aan kleine dingen als het zien van een luchtballon in hart vorm die in de lucht zweeft... joggen en een hart van kiezelsteentjes tegenkomen dat daar waarschijnlijk zojuist dat door een verliefdeling is neergelegd.... het lieveheersbeestje dat op je arm vloog...
En het willen zien van die kleine dingen als tekentjes van hoop..
Ach Marianne.. zo het kind van de rekening.. zo geknokt in haar leven. 
en zo mooi eruit komen...
 Zo babbelen we samen heel wat af terwijl Willem ons in de auto uitdaagt door voorbij te rijden met een noodgang... ons te snijden...als we inhalen harder gaat rijden...
Van... wacht maar jongen.. mijn Verstappen bloed zal je krijgen
En ja hoor.. in de binnenbocht bij de afslag versla ik hem
En zijn verwoede pogingen het nogmaals te proberen handel ik, met wat formule 1 talent, af
Hij krijgt geen kans meer me voorbij te gaan

Van... en ja dochter van Willem.. hoe jong kun je in oud zijn zijn ha ha ha.. Dit soort dingen leer ik voorlopig nog niet af
Van thuis..een dankbaar ogende Bikkel die een heerlijke rustige dag heeft gehad zonder wervelwind Babs om zich heen
En och.... en appje van een  indirecte collega dat haar relatie stuk is... wat een verdriet...
En weer dat woord toekomstdromen.. maar dan in de context van... weg...
We appen een tijdje... maar liefdesverdriet is nooit in één appje opgelost en zeker niet als je al ouder bent
En het volgende appje verschijnt alweer in beeld
Nog meer verdriet in mijn mobiel die gelukkig traanwaterbestendig is
Het is Floor die haar afgebrande school bezocht heeft
Ze stuurt me de door haar gemaakte foto's
Tjonge.. daar is inderdaad niet veel meer van over
Hier en daar een half overeind staand muurtje tussen het puin
Stoeltjes en tafeltjes onherkenbaar
En nog wel haar vleugel het hardst getroffen, die andere volgens mij net zo, maar in haar optiek omdat haar hart zo geraakt is, voelt zij dit zo...
En zo laat ik dat...
Van... maar dan verschijnt er een glimlachje om mijn lippen want...'Wampie je moet wel journaal en jeugdjournaal kijken hoor want je ziet mij daarop
Ach... en zo heeft alle ellende ook weer en andere kant... heerlijk kind..
Van... de hondendekens nog even wassen
Gezellig met Bengel knuffelen
Van.. zomaar op Instagram met zijn ... jawel...maandelijks 600000000 actieve leden en dus nog meer fotootjes zomaar ineens je bruggetje bij je huis tegenkomen
Een kans dus van 1 op 600 miljoen dat je zoiets ziet als je Instagram opent en al die foto's van wereldwijd voorbij ziet komen...
En dan gezellig aan de praat komen met de maakster van de foto
 Zelfs bij de gedachte aan een getal als 600 miljoen, waar ik me hem voorstelling bij kan maken (600 miljoen mensen bij elkaar...600 miljoen dropjes in een pot...600 miljoen auto's in en file...geen idee erbij..!) blijft de wereld klein...















Geen opmerkingen:

Een reactie posten