zaterdag 14 oktober 2017

14 oktober 2017

Dag van:
Jemig... wat heb ik gedroomd.... alles door elkaar een alles klopte niet... vermoeiend..
Maar oké ik ben wakker...
Even alle warboel uit mijn hoofd schudden en naar beneden gaan
Nog half met mijn hoofd ergens anders koffie inschenken
Naast  Willem op mijn stoel ploffen... naar de tv kijken (Prison Break) en midden in een prachtige zin vallen
'Hoop is voor mensen die niet al in genade leven'
Soms hebben dat soort series dus toch wel serieuze ondertonen
Dan de auto van iemand stelen... gepakt worden... auto terug en geld krijgen van de eigenaar voor de bus... een hoog Paulo Cohello gehalte
Maar ik hou ervan.. ik herken het.....
Van.... Willem wil over ons weekend dammen praten..
Wat gaan we doen?
Wordt het Parijs of toch Barcelona?
We zoeken... we rekenen... we zoeken verder... en we rekenen weer
Het grappige is dat als we de twee naast elkaar leggen je qua kosten zo goed als evenveel kwijt bent
Vliegen naar Barcelona is natuurlijk wat vervoer betreft duurder ....maar het levensonderhoud in Parijs is minstens zo schrikbarend
In Barcelona ben je met een vliegtuig zo.... dus heb je 3 volle dagen en naar  Parijs is toch 6 uur rijden...
Zucht....Parijs zeggen we allebei tegelijk.... ik sluit direct alle webpagina's over Barcelona....
Of toch Barcelona, hoor ik achter mij... ik wil zo graag de Sagrada weer zien...
Van... weer een zucht.. ik ga nog maar eens tegenover Willem zitten....
Tja maak eens een keuze tussen mooi en mooi
'Maar ja, zegt Willem, we zouden in eerste instantie naar Parijs..'
Ons Parijs gevoel weer terugkrijgen...
Van... ik hak de knoop door...Parijs moet het worden
En dan nu in de mooie herfst en boottocht over Canal Saint Martin onder de door de herfst gekleurde bomen... langs het café uit de films van Amélie en Maigret...wachten bij alle sluizen..... onder feeërieke bruggetjes door....dan 2.5 kilometer onder Parijs door en bij Musée d'Orsay uitstappen...
En dan misschien 's avonds naar het Lido want dat moet je ook gezien hebben
Oooooh en zondag naar les Puche de Saint Ouen... dat is zo'n gave vlooienmarkt
Het beeld en pleintje van Edith Piaff staat ook nog steeds op mijn lijstje... we waren de vorige keer er zo dichtbij toen we omdraaiden...
En de Conciergerie...jaaaaa die heb jij ook nog nooit gezien....
Van..... duidelijk...Parijs dus... misschien ook wel beter met al dat gedoe rond de Catalaanse onafhankelijkheidsperikelen...
En weet je...Stade de France heb je ook nog nooit van binnen gezien... daar kan ik ook tickets voor regelen..
Van.... eerst een hotel zoeken..
Daar was ik dagen geleden al mee bezig maar ik hou tegenwoordig mijn hoofd nergens meer bij...
Gedachten dwalen... stemmingen wisselen..
Van.... maar nu even niet.. nu wil ik aan Parijs denken... mijn Parijs....ons Parijs
Ik open booking.com en voer de zoekgegevens weer in
Arrondissement 10 want daar is het' s avonds vooral zo gezellig rond Gare du Nord...
Hebbes... hotel Kuntz... beetje shabby.. maar daar houden wij van
Nú de tickets voor Canauxrama en de mooie boottocht
Hopla ook geregeld...
Even kijken bij Lidl en Moulin Route... nou..... nouuuu... nog maar even over nadenken..
Erg prijzig.. maar tja, ook erg mooi weet ik uit ervaring en toch ook een must see voor Willem eigenlijk wel
Van... alleen of ik hem dan in colbert en stropdas krijg gehesen????
En dát hij dan zijn favoriete gympen niet aan mag??????.
Ik moet t nog zien... even laten bezinken dus maar
Zo... en nu heel snel die honden uitlaten Willem want gezien Babs haar vernielzucht neigingen is ze daar goed aan toe... puber hond grrrrr
Van..... honden...!!!!... och jee pension regelen..
Eerst bellen dus maar
Bengel mag naar Willems dochter en de honden naar Quimper
Van... ook weer geregeld
Ik duik in de virtuele wereld van Parijs op mijn pc want ook al wordt dit voor mij de ongeveer, tussen de 35 en 40ste keer dat ik er kom, er valt altijd weer wat nieuws te ontdekken in deze heerlijke stad
Ik zoek naar de passages en huisje meet Russische of Elzas invloeden
En ik wandel door de heerlijke Joodse wijk le Marais over de rue Rosiers
Het kan allemaal op je pc
Van... en voor ik het weet ben ik weer anderhalf uur verder
Eén alles wat ik gegoten heb is uiteraard nooit in twee dagen te doen ...
Ik zou nog wel wassen gaan draaien en moet nog boodschappen doen
Jakkes.... ik was zo heerlijk even van alles weg..
Van... eerst de boodschappen maar.. en vooral hondenbrokken en zakdoekjes niet vergeten
Wauw.. kijk nou..Dan Brown heeft een nieuw boek uit.. te koop bij AH
Ik neus even door het boek..Bilbao...Barcelona... hebben.. hebben..
Maar oeps, wel duur.. en Parijs komt er ook aan...
Ik draai om het boek heen.. loop een gang door... draai weer om het boek heen.. nee, toch nog even wachten maar
Knap van mezelf!
Van.... alle boodschappen binnen... op naar huis...
Dan halverwege thuis... gatver de zakdoekjes vergeten.. dan snuit puberdochter Willem maar in en wc rol...
Morgen zal ik een knoop in min zakdoek doen en eraan denken
Van... niet dus hè.... papa Willem gaat alsnog naar de winkel
Tja je hebt ouders en ouders.. opvoeding en opvoeding...pfft
En ik ben geen Willem hi hi...
Van.. de maaltijdsalades smaken weer lekker
Nu eerst die wassen draaien
De kleren van Babeth zijn na die week stage in het dierenpension vast niet schoon te krijgen
 En Willem heeft eindelijk ook weer eens zijn spijkerbroeken in de was gegooid (hij is zo gehecht aan die broeken duh)
Van... ach gossie... lieve Floortje van de  vakantiecamping belt dat haar school in brand staat (Enkhuizen)
En haar agenda en haar dure pennen heeft ze nog wel in de klas laten liggen
Nooit vergeet ze die en juist deze vrijdag voor het weekend wel
Grote kleine geschrokken Floor
Ze heeft zelfs een filmpje van de rook die achter het huis omhoog schiet
Hoe troost ik zoiets?
Niet met een grapje over de lange herfstvakantie...
Ik neem haar berichtjes dus heel serieus en bereidt haar een beetje voor op wat ze morgen, als ze dichtbij mag kijken, gaat zien
Ja ja... vaak kun je mopperen op school maar als de school afbrand is dat niet niks..
Voor juffen en meesters niet, maar zeker voor de leerlingen niet!
Van.. Paris Paris c'est merveilleux zingt mijn hoofd tralala
Nóg 6 nachtjes slapen... nou ja..5 En en half want we vertrekken donderdag op vrijdagnacht om 4.00 uur om vooral de volle dagen te kunnen benutten
En ja Willem ik kook eitjes voor onderweg en maak broodjes gebakken ei
En ja Willem die bak ik aan twee kanten
En nee Willem ik vergeet het zout niet
En oké Willem ook een thermoskan koffie
 Nog meer Willem?
Ja we zetten de auto in de garage onder het station Marne la Vallée of op lang parkeren Vliegveld Charles de Gaulle
We kunnen ook donderdag om 19.00 uur al gaan als jij je meiden hebt teruggebracht want dan boek ik gewoon een motelletje voor onderweg..
Willem hoort het al niet meer..
Hij oefent op zijn fluit... morgen weer optreden
Eén special optreden want hij is gevraagd door een pianist die hij nog niet kent maar die graag met Willem samen wil spelen
De muziek die hij stuurde klinkt in ieder geval veelbelovend
Ik geniet... anders dan vroeger... voor alle ellende begin.. maar ik geniet toch...
Van... en ik verzamel moed... volhouden... volhouden...
Deze avond hou ik me bezig met bewijslast verzamelen
Het is nu aan mij... alle wetsartikelen liggen klaar...alle tegenstrijdigheden staan op papier als ook de verzinsels, steeds bijbedachte argumenten, alles is tegen elkaar weggestreept en weerlegt
Ik ben nu aan de beurt..
En wat vind ik veel... mailtjes.. berichtjes... verslagjes.. originele berichten (gelukkig op de privé computer opgeslagen)
Van... maar wat doet het me zeer dat het zo moet...
En als ik klaar ben kan ik er niet blij om of mee  zijn..
Van... maar het ligt er.. zwart op wit...
 Wat een mens een ander aan kan doen...
 En waarom..... waarom toch???
Van... ik ga in bad... alle nare gedachten van me afwassen...
En wie vind ik daar in de badkamer in de wc pot...Bengel!
Gelukkig... er verschijnt weer een lach op mijn gezicht..
Suffe kat!
Van hmmmm wat is een bad toch altijd lekker
En wat hou ik het er lang vol..
Nu nog haren föhnen en om is de dag...





Geen opmerkingen:

Een reactie posten