dinsdag 31 oktober 2017

31 oktober 2017

Dag van:
Ik wil gaan inslapen... het is best koud op de slaapkamer want ik heb de dakterras deuren open
Bengel ligt helemaal opgekruld tegen me aan
Net als ik bijna in slaap ben voel ik veel gefriemel naast me
Bengel wroet zich een weg onder mijn dekbed en nestelt zich wringend in de holte van mijn knieën
Brrrrr het  kriebelt maar toch verschijnt er een grote lach op mijn gezicht... mal beest
En zo slaap ik al lachend in....

Wakker ben ik vóór de wekker
Geloof ook niet dat ik van tandartsen gedroomd heb
Maar ik moet er nu wel heen gatsie.....
Van... en daar zit je dan... tijdje geleden alweer hoor ik Jeroen zeggen terwijl die stoel naar achter gaat
Alleen dat al dus.... dat machteloos achterover liggen...
En ik leg ik Jeroen uit dat het echt niet aan hem als persoon ligt (Ik kom immers altijd wel weer uiteindelijk terug) maar aan zijn beroep en de onmogelijke school tandarts bus van vroeger herinneringen... zeg maar trauma's
Hij kijkt eens peinzend bij het zien van het gat... ik voel de radertjes in grijze brein (past inmiddels goed bij zijn grijzende haar) werken
'Hmzzz brug, plaatje of tand etsen' zegt hij
Na enige aarzeling en afweging kiest hij voor het laatste
Maar... dat kan niet meteen... nee dat snap ik
Gelukkig wel maandag al....yeahhhhh
Dan nog wat tandsteen weghalen, wat erg meeviel en twee gaatjes nog ontdekken die hij dan in januari weer maakt
Ik vind alles best... lange tijd niet bij hem geweest en dan gewoon zo weinig tandsteen en twee kleine gaatjes...
Je hoort mij eventjes niet klagen!!
Nu snel honden- katten- en vogelvoer haken en in juichstemming naar  vriendinnetje voor ze naar haar werk gaat
We kletsen zo weer een uur weg en gaan dan ieder ons weegs
 Niet vergeten een lieve bekende van mij, die bij jou op de afdeling ligt, de groetjes te doen hoor Netje!!
Thuis tref ik, het mag een wonder heten, de boel heel aan......
Babs ligt gezellig te wachten voor de tussendeur
Sinds vorige week donderdag loopt ze af en toe mank
Zaterdag zag ik bloed druppels op de grond waarschijnlijk uit haar poot maar we konden niks vinden
Willem haalt zich alweer vreselijke ideeën ijn hoofd...
Maar gewoon even aanzien... ze piept niet en lijkt er verder geen last van te hebben
Van... ik pak mijn breiwerk maar op en vandaag constateer ik dat ik toch teveel steken heb opgezet in verhouding met de wol die ik gebruik..
Uithalen dus maar en opnieuw beginnen, ook al was ik al over de helft...
Nu slechts 68 steken opzetten
En zo gaat mijn middag weer voorbij
Kat op schoot, hond aan de voeten, andere hond naast mijn stoel en tikkende breipennen in de handen
Willem heeft een tweede avond ouder gesprekken en daarna toneel dus het blijft rustig in huis
Ik kijk naar en of ander programma over bruidsjurken en documentaire
Ik lees wat vak literatuur over autisme en hoog sensitieve kinderen
Ik eet een paar sneetjes kaas- noten brood van wel een héle échte bakker en hoor van de aanslag in New York
Ik denk na over het gesprek dat ik donderdag weer heb en merk dat verder mijn gedachten flink afgestompt raken....
Bah jakkes niks leuks of interessants te melden...

Leegte
Doelloos hangen
Gedachten zonder inhoud
Die er wezenlijk toe doen
Ruimte genoeg
Voor alles wat nieuw is
Maar te afgestompt
Om het binnen te laten

Morgen maar weer eens wat inspiratie op gaan doen...
Alhoewel... morgen ook voorbereidingen treffen voor het gesprek dat ik donderdag weer heb
Vrijdag naar de CreaDoe beurs... ook gezellig...
 Ach en natuurlijk mijn kleinzoon die vandaag het laatste bad in het zwembad inging en nu op gaat voor zijn zwemdiploma A.... kleine trotse boef
Wat heerlijk toch al die mijlpalen als je nog zo jong bent






Geen opmerkingen:

Een reactie posten