zaterdag 28 oktober 2017

28 oktober 2017

Dag van:
Uitgeslapen wakker worden... dat gebeurd niet vaak....
Maar..... wel erg... mijn snijtand zit los..... volgens mijn tandarts ben ik nooit volledig het stofje dat kinderen blijkbaar hebben om te kunnen wisselen, kwijtgeraakt
Ooit zei iemand dat ik juist blij moest zijn want trekken is vervelender dan zomaar kwijtraken
Maar het zal me verdikkie toch niet gebeuren dat ik een snijtand  zomaar kwijtraak
Twee kiezen vind ik wel genoeg....
Maandag maar gauw (met angst en beven) de tandarts bellen en maar heel voorzichtig aan doen voor nu
 Van... wat staat er vandaag op het programma.....?
Willem moet een scheerapparaat hebben...
Ja heus... die goedkope trekt zijn hele gezicht open (ik ook daarom was het een goedkope)....
We laten de meiden al kibbelend achter en gaan op pad
Van... tjonge wat kan je veel advies krijgen over scheerapparaten...
En nog meer tjonge ... wat een verschil in prijs...
Van een paar tientjes (Ja dat trappen we dus niet meer in) tot 3 à 4 honderd euro...
Binnen no time weten we alles over droog en nat scheren met zo'n ding, over verwisselbare mesjes, draaiende kopen, van zich naar de contouren van het gezicht voegende bladen, van snelladers, draadloos, met of zonder trimstand.... en ga zo maar door....
Voor Willem moeten ze gewoon goed in de hand liggen ook.... nou dat doen ze volgens de verkoper ook nog bijna allemaal....
Dikke handvatten, dunne, robuuste, korte, lange, ergonomische...
Van... ja hou maar op...
Ach ja... en glad scheren deden ze allemaal al dan niet repeterend, haartjes omhoog trekkend, met 2 of 5 mesjes...
Van... vanaf nu kunnen wij scheerapparaten verkopen
We lopen in order geval de winkel uit met een, door Willem, zorgvuldig gekozen apparaat
Nú op naar de dierenwinkel.... vitaminen voor en oogde hond en en drink fontein voor en poes
Het is druk op het overdekte winkel centrum... jakkes!
En daar wordt Willem tegengehouden door enthousiaste jongeren van het Leger des Heils
Willem....!!!!..... ik ben net vorige maand donateur daarvan geworden...
Maar luisteren ho maar... Willem wil ook donateur zijn...
Gedoe gedoe.. invullerij.... overleg.... tekenen.... en Willem is notabene een fleece deken rijker
Tssssj... die kreeg ik er niet bij...
Enfin iedereen blij... we gaan verder...
Natuurlijk lopen we eerst de boekenwinkel in die we op onze weg tegenkomen
Willem wil een Amnesty agenda... maar die hebben ze dus niet... 'we kunnen hem wel voor u bestellen'...oh jee nee, toch niet...'overal uitverkocht bij de leveranciers meneer' ...
Goh Willem was dat nou maar donateur van geworden... had je hem zo gekregen...
Maar oké... dan bestellen we hem wel via de website van Amnesty...
Met lege handen de deur uit... nee, dat kunnen wij twee niet... en dus verlaten we even later verhuld de winkel met de laatste Dan Brown onder de arm ''de oorsprong'
Nog even uitvechten wie hem het eerst mag lezen...
Op naar de dierenwinkel...
Van... er staat een legertje mensen om en bij met naakte cavia's...
Wat een griezels....
Gauw op zoek naar de drink fontein... wow..€35,00.... sorry Bengel maar dat van we niet doen... ik zet de kraan wel af en toe op druppelen
Vitamines zijn er in alle soorten en maten maar ik wol ze voor en oogde hond mevrouw...
Hoe oud?.... nou oud oud dus! Bejaard zeg maar...
Gelukkig heb en ze daar minder keuze in maar als ik lees tegen jeuk en haaruitval dan weet ik zeker dat ik de goede heb
Nóg twee kluiven en op naar de koffie... of nee doe maar warme chocomelk... dat is het echt weer voor...
Van... zucht.... nu nog de boodschappen...
Gado gado maken... heerlijk!
De meiden moeten allebei naar een feestje vanavond dus niet te laat eten!
Nou hup dan meiden... eten en optutten geblazen
Als Willem zijn taxi ronde aan het doen is pak ik mijn breiwerk op... vandaag wil ik het af hebben
De roze wol voor Britts  vest leg ik nog even aan de kant
Babs heeft van de bol al een complete warboel gemaakt dus daar moet ik eerst nog een ordentelijke bol van draaien...
En had ik dat nou maar niet naast me neergelegd want terwijl ik eeeeventjes snel een kop koffie zet, heeft Bengel de bol te pakken en van de warboel een zo mogelijk nog grotere WARboel gemaakt...
Ook wel weer schattig om te zien hoe ze met die kluwen tekeer gaat....
Zo, ik zit.... een goeie die mij hier weg krijgt
Ik werk draadjes weg... zet knopen en drukkers aan het vest, haal oortjes voor de muts en borduur er een poezen gezicht op....ik werk af en.... klaar!!!!!!!
Volgende week maar brengen want morgen ga ik richting Haarlem om de andere kinderen te bezoeken....
Tanden poetsen en naar b.......neeeeeeee.... nachtmerrie komt uit.... tanden poetsen en tand eruit....
Van..... hup door de afvoer ook nog.... kan wel janken en durf niet eens in de spiegel te kijken...
Nou heel voorzichtig dan....oh wonder.... wondertje..... de aanblik valt heel erg mee...
Maar zo verder kan ik natuurlijk niet....
Ach ja... dát kon ik er dus ook nog wel even bij hebben...
Als Willem terug komt van taxi ronde 2... meiden weer ophalen... vraag ik heel voorzichtig of hij wil kijken....
Oh wonder... wondertje... het valt hem niet eens op in eerste instantie...
Maar toch....

















Geen opmerkingen:

Een reactie posten