dinsdag 3 oktober 2017

3 oktober 2017

Dag van:
Bbbrrrr regen en natte katten pootjes
Ja, ja en dan lekker haar natte koude poezen lijf tegen mij aan warmen en drogen
Niks ervan lieve Bengel... wegwezen!
Bikkel piept.. gauw naar beneden...
Net op tijd buiten... in regen
Tja.. nu heb ik ook een nat koud lijf
Van.... kom maar poes ik ben tenslotte nu je lotgenoot
Maar poes is alles al vergeten en ziet alleen maar vogeltjes
Zelfs als ik haar eten in haar bakje doe prefereert ze de niet te hebben hap boven de hap die voor het grijpen ligt
Van..... dan niet...
En van... wacht.. ik heb een trucje
En ja hoor.. als Bengel de kattenmelk ruikt is ze in 3 sprongen bij haar bakje
Van... lekker oppeppende chat met mijn zus
Van gezellige chat met Jen van de kliek
Morgen gaan we de verjaardag van onze overleden lieve vriend Ruud gewoon vieren
Omdat het leven vieren dat ooit was, zo ontzettend waardevol is
 Van....twee mailtjes die ik niet wil lezen....
Van me over mijn gevoel heen zetten...
Van... breiwerk oppakken.. nog een klein stukje mouw
Bengel ligt op de volière te slapen dus die zal me niet lastig vallen
Van.... heel handig die reclameagina berichtjes op Facebook maar ook heel verleidelijk
Gevaarlijk verleidelijk
En ja hoor....2 jurken besteld
Ach..... moest toch de winter garderobe aanvullen...
Nu maar hopen dat ze niet te lang op zich laten wachten
Van.... gezellige chats in de middag..
Iets met loyaliteit en eerlijkheid....
 En een prachtige bedachte benaming voor een grijze muis type...zeewiermuts
Op die manier hou ik wel van schelden
Van.... een leuk uitje in het verschiet...
 Wat zijn mensen toch lief voor me
En gatsiedarrie wat klopt die opmerking 'in nood leer je je vrienden kennen' dan toch weer
Van .... toch een juridisch gesprek
Ik ga er maar voor.....
Zij denken en vertellen weer de helderheid in mij
Van... oké niet de reden maar het gegeven is leuk... dochter Willem komt eten
Iets met verwennerij... iets lekkers op tafel dus.... troost maaltje
Dat gaat me lukken
Gezellig samen babbelen in alle rust maar...
die rust duurt niet lang want daar komt tornado Babs binnen
Het is gedaan met de rust
Dan maar de keuken in...
Wel eens geprobeerd... spinazie met roomkaas er doorheen...?
Ik zou het morgen maar eens proberen... héérlijk!
Nu nog een wolkentoetje en er verschijnt weer kleur op het snoetje
Van... samen zíjn en debat kijken
Ik kan wel aan die politiek correcte taal wennen
En zeker aan de krachtige waardigheid van minister Hennis
Daar stapt wat aan expertise en kennis op...
Jammer....
Van... de mouw is af
Nú het breiwerk wassen want oei wat heeft dat al die maanden te lijden gehad
Van.... even later hangen er heerlijk geurende losse breipanden over de rand van het bad uit te lekken
Van... doe eens gek... zal ik er in de tussentijd ook nog een poezen muts bij breien...
Niet nadenken... gewoon doen...
Van...124 steken opzetten en 7 toeren boordsteek..
Van... nog even lezen en dan gauw slapen...
Morgen me wijden aan juridisch gedoe.... zal vast veel energie kosten
En morgen is dierendag... en morgen vieren we dat Ruud er was!
Druk, druk... ik begin weer ietsje te leven... ietsje... en voorzichtig... en in de veilige omgeving...














Geen opmerkingen:

Een reactie posten