vrijdag 6 oktober 2017

6 oktober 2017

Dag van:
Weer een laatste dag van een week
Ze komen en gaan... voelt als nutteloze tijd
Vandaag maar eens vrolijk rode kleren aan
Dat brengt wat vreugde in het  min of meer saaie leven
Al snel merk ik dat de zon afgewisseld wordt door felle regenbuien
Rustig de dag maar eens opstarten en dan naar mijn zus
Babs neem ik dit keer mee
Dát scheelt weer en vernielzucht ergernis straks bij thuiskomen
Van... en daarbij heeft zij ook 2 pups
Die zullen het best met elkaar kunnen vinden
Ik rij door wind en regen
Babs vermaakt zich op de achterbank met rondkijken naar afgewaaide taken waar ze niet bij kan en dieet vergeefse pogingen de regendruppels van de ruit te likken
Tja duidelijk een gevalletje 'geen weet van binnen en buitenkant'
Zus en ik besluiten eerst maar eens een fikse wandeling met de 3 honden te maken
Heerlijk langs landerijen en wijdse weilanden
Zie filmpje https://youtu.be/5W66Gt1Cpvo
Op een groot honden uitlaatveld laten we ze goed rennen en wennen aan elkaar
Al snel ontdekt Babs het water
Eén sprong en ja hoor daar gaat ze...
Caro laat zich dat geen 2x zeggen en springt er achteraan
Max bekijkt het van afstand
Wat genieten is die wandeling
Van... bij een kop cappuccino bespreken we wat belangrijker zaken
Maar ik merk dat de toestand waar ik in verkeer me steeds meer tegen gaat staan
Van... maar mijn zus is mijn saviour en beloofd er wat moois van te maken
Dikke kus zus
Van... op de terugreis schud ik het nare gevoel van me af en kijk terug op de heerlijke wandeling samen...
Van...suddervlees gauw opzetten, anders valt er weinig te sudderen..
Van...aaahhhh Eberhard van der Laan overleden
Wat een kundige, lieve en aimabele man en burgemeester is heen gegaan
En zo snel ... zo weinig tijd nog over gehad  om nog even met zijn gezin te genieten
Het applaus voor hem bij zijn ambtswoning klinkt me ineens weer in de oren
Zo'n gewaardeerd mens... zoveel gegeven...
Zullen vanavond wel heel wat programma's over hém gaan
Blijft toch vreemd dat iemand er zomaar ineens onomkeerbaar niet meer is
Van... sudder sudder....t ruikt zo lekker in huis
Heet leggen gaat dus gewoon onverzettelijk door
Van.... weten jullie nog die gevaarlijke verleiding van deze week
En die twee jurkjes die ik bestelde
Ze zijn binnen
En ze zijn super leuk
Bedankt weer KJ-styl
Van... sudder sudder... beetje extra water erbij
Van.... brief in de mail binnen.... even lezen
Zus je bent de beste!
Naast zakelijk sterk ook de emotionele kant belicht
Precies zo als ik het voel maar dan in de juiste termen
Van... sudder sudder... het vlees begint uit elkaar te vallen
Goed teken!
Nu de aardappels en de bloemkool in de pan
Willem kam immers zo thuiskomen
Van.... alweer een pakketje
Oh ja.. het katten mandje
Ja ja... ik weet het... de zoveelste
Maar AliExpress heeft ook van zulke leuke goedkope dingen
 Ik zóu er verslaafd aan kunnen raken maar verslavingsgevoeligheid zit niet zo in mijn genen gelukkig
Ik hou het dus maar bij af en toe eens wat bestellen en dan nog vooral voor anderen ook
Van..... Willem komt thuis en sudder sudder... de geur lokt hem in een rechte lijn naar de keuken
'Wanneer gaan we eten'?
Nou Willem wat dacht je van gewone tijd half zes
'Dat duurt te lang'
Dam heb je pech want het water van de bloemkool kookt nog niet
Van... hoe was je dag.?
'Ja leuk... wanneer is het half zes'?
Nou Willem als de kleine en dé grote wijzer allebei beneden staan
Sudder sudder... aardappel geborrel maar nog geen bel in de bloemkool pan te bekennen
Van...'nu is het half zes'
Ja Willem het komt er aan
Van..... het eerstkomende kwartier hoor je Willem niet meer... hij eet!
Hij smult...hij geniet
Van....'kan jij je bord op'?
Ja Willem helaas... ik heb driekwart minder dan jij en ik kan dat op
(Zuur gezicht)
Van.... dan maar een toetje...
Van... eerste aankondiging Eberhard cd Laan in tv specials
Ik verstuur de mail en help Willem om iets uitgeprint te krijgen (tja als je de printer niet selecteert en de mail verkeert opent, dan krijg je ook niks geprint Willem)
Van... prachtig DWDD programma over de Amsterdamse burgemeester Eberhard
Van... ik teken het online condoleance register wat ik anders nooit doe
Van...Bengel ontdekt de badkamer op haar dooie gemakje
Vooral de kast met douche artikelen voorraad is mateloos interessant
Van.. dat was een drukke dag
Ik ga slapen













Geen opmerkingen:

Een reactie posten