dinsdag 24 oktober 2017

24 oktober 2017

Dag van:
Hieperdepiep hoera mijn zus is jarig
 En op mijn slaapkamer staat het mooiste cadeau ever voor haar
Rechtstreeks uit een galerie in Parijs
Ik kán niet wachten om het te geven... lijk notabene zelf wel jarig... maar dan kriebels in mijn buik om het geven en niet om het krijgen van cadeaus
Anderhalf jaar schelen mijn zus en ik (ik ben de oudste) en we konden niet met en niet zonder elkaar
Pas na de dood van beide ouders vonden wij elkaar écht.. eerst in de humor en steeds meer een meer in het hart.
Tegenwoordig kunnen we niet meer zonder elkaar... together one love...ooohhh ssst... dat heeft met het cadeau te maken... nog niks verklappen!
We spreken af gezellig te gaan lunchen vanmiddag in de stad
Tot die tijd maar lekker relaxen
Babs heeft ondertussen het nieuwe plantje op de grond gemikt, en tas met bollen wol door de kamer geslingerd en twee plastic flessen in stukken gebeten
Bengel hangt alweer in de volière
Life goes on zullen we maar zeggen
Maar eens lekker met de honden gaan wandelen
Wie weet breekt Babs de tent dan niet af als ik straks weg ben
Riemen opgehangen, water bijgevuld, poes nog een keer eten geven, haren goed? kleren netjes?.... ik kan gaan
Van... oei wat staat die parkeergarage vol, helemaal naar -4 dan maar
Laat ik na al die metro trappen in Parijs nu ook eens de trap nemen
Van... maar wat dat toch is...????..... die treden in Parijs zijn op de een of andere manier op betere stap hoogte gemaakt of zo want na drie trappen neem ik toch maar de lift hier
Kom mooi midden op het Stations plein uit..
Het tasje met cadeau bungelt vrolijk aan mijn arm
Een jongeman houdt me aan.... of ik de bomen al gezien heb.... euh duh ja.... is dit reclame voor mindfulness?
En óf ik iets met natuur heb?
Nou lieve jongen, ik ben donateur van natuurmonumenten, vogelbescherming en WNF... zelf woon ik aan het water... hoe mindfull wil je me hebben
Maar nee... dan mag ik doorlopen..want lieverd (ja heus dat zei hij) 'ik zoek namelijk donateurs voor natuurmonumenten en dat ben jij al een nog meer...'
Ik wens hem nog een fijne dag en zeg maar geen 'lieverd' achteraan
In de verte zie ik jarige zus al staan en ik begin te zingen
Van... daar is ze niet helemaal blij mee geloof ik...
We nemen plaats op een hoge bank... onze benen bungelen... dat hoort zo...
Van... tuurlijk een wijntje... en een broodje met groentetuintje en een broodje zalm met mmmmmm kappertjes
Het is wel zalm spread mevrouw... ik kijk nog even of ze ook gerookte zalm hebben maar nee...
Doe maar de sandwichespread zeg ik mij vergissend
Ik word direct verbetert...
Het zijn wel smaak sensaties die ze daar serveren
En onder het genot van al dat lekkers gaat het cadeau uitgepakt worden
En óf het ook in de smaak valt!!!!!
Een Billy Art kunstwerk van Goebels.....together as one.... make your own reality....
Wee praten nog een tijdje over kunst..Rembrandt .... van Gogh ... moderne kunst en street art
We praten over musea in Parijs en andere steden
We praten over kernkwadranten en andere ingewikkelde materie...
We komen weer eens op onze jeugdverhalen die overigens steeds meer naar elkaar toe groeien...
Er waren tijden dat we dachten 'we hebben dan wel dezelfde ouders en we woonden in hetzelfde huis en toch lijkt het of we apart opgroeiden' ...
Tegenwoordig gaan we steeds meer de overeenkomsten met elkaar inzien...
Het zijn weer mooie gesprekken...
Van... en dan de stad in...
Van... natuurlijk een kledingwinkel...
Nee... je moet wel passen zus!
Naar buiten lopen om nog meer te shoppen, op je mobiel kijkenen tot de schrikbarende ontdekking komen dat het al onmogelijk laat is
Van we  hebben zeker wel 3 en een half zitten kletsen bij Stan&Co
Van... gezellig samen naar de parkeergarage lopen
En... is -4 nou hoger of lager dan -2 waar zij staat?
Dikke kus en tot gauw... op naar huis en boodschappen doen
Van geïnspireerd door de lunch, voor vanavond ook maar wat lekkers maken...
Willem moet naar toneel dus veel tijd heb ik echter niet
Van... thuiskomen... houten fluit uit Afrika aangevreten...weeeer de wol door de kamer... kussens van de bank... mag ik even gillen !?!?!?
Vanaf morgen de bench maar weer in de kamer... staat van geen kanten maar ik ben het ZAT!!
Gauw voor eten zorgen... samen journaal kijken en hup weg is Willem weer
Dan aan de jaarlijkse kalender voor de kliek beginnen
De fotootjes staan keurig in een mapje
Ik kijk nog wast foto's van vroeger teug
Heerijk om zo met vrienden oud te mogen worden
Van... wel even het goede jaar aanklikken... vorig jaar heb ik in alle hectiek van werken het foute jaartal aangegeven en dus klopten dagen niet meer bij data
Het wordt weer een juweeltje van een kalender!
De voorkant is helemaal hilarisch... dat gaat lach salvo's opleveren
Het Sinterkliek gedicht zal ik ook een dezer dagen in elkaar flansen
Ik voel me aardig moe worden als ik Willem hoor aankomen
Hun toneelstuk is gecanceld... te weinig motivatie en teveel oneerlijke rolverdeling
Op zoek naar een ander stuk... ik ben er niet rouwig om.. ik vond Willem als psychopaat toch al niet zo'n fijn idee
Benieuwd wat ze nu gaan doen
Wat ik ga doen is naar bed...
Morgen gezond weer op en goede dagbesteding verzinnen
Zelfs nu kom ik niet toe aan alles wat ik wil en moet dus dat zal wel lukken...
 Poes ligt alweer knorrend op mijn benen te slapen...









Geen opmerkingen:

Een reactie posten