zaterdag 7 oktober 2017

7 oktober 2017

Dag van:
5.43 uur... het lijkt me dat ik mijn biologische klok maar even een halt toeroep want mijn biologisch brein is het er niet helemaal mee eens
Even een plas en slapen maar weer
Tot straks...
7.32 uur....hey bioritme.. doe me een lol.. het is weekend
Sorry Bengel vrouwtje heeft nog geen zin
Ik lig dus weer op mijn ene zij en Bengel waagt het op mijn andere zij te gaan liggen
Ik vind alles best..
Uiteindelijk wakker worden en voelen dat je behoorlijk verkouden bent
De snotneus ophalen dan maar en de dag beginnen
Willem zit alweer, peuzelend van zijn eitjes, languit in de stoel Netflix te kijken
De man die geen snars van techniek snapt maar overal gebruik van maakt
Deze man is een ramp zonder stroom
Van... de gewassen breipanden zijn zo goed als droog maar ik brei eerst de kattenmuts af voor ik alles in elkaar ga zetten
Van... ik hoor Willem zeggen 'nog 1 aflevering en dan ga ik de honden uitlaten'
Mooi zo... voor mij een teken dat ik de kamer dan even kan doen
Al snotterend begin ik met stofzuigen
Willem is nog geen 10 minuten weg of de regen begint te stromen
Fijn dan.. heb ik straks het huis schoon, krijg ik drie bagger schepen terug
Gauw de deken in de hal liggen
Laat dé honden daar maar uitlekken...
En Willem....LAARZEN UIT SVP!!!
Van... hoe is het toch mogelijk dat Bengel hardnekkig blijft volhouden de volière (althans de inwoners daarvan) te terroriseren
Ze sluipt en loert en springt blijvend  in de tralies
En de vogeltjes 'iepen' er lustig op los
Wat zouden ze 'iepen ?
Dát heb je die sufferd weer?
Oooh jee dat wordt weer vliegen?
Jongens..... van links... van rechts... van boven... van onderen...?
Of zouden ze haar uitlachen?
Toch worden de pogingen van Bengel korter en er zitten langere tussenpozen tussen
Maar ze blijft het dagelijks volhouden... dat dan weer wel..
Van...shorttrack kijken
Wat blijft dat toch een spannende sport
Formule 1 op de schaats zeg maar
Knallen en er tussen zien te komen
En vooral als eerste over de finish
 Van.... de middag vordert en de snottebellen ook...
Ophalen wordt nu snuiten geblazen
De jeuk in de neus neemt toe dus niesen komt ook aan de orde
Een zakdoek... lees keukenrol... is gewenst
Van.... snel de boodschappen maar halen voor ik echt belabberd word
Willem gaat gewillig mee... de schat
In de auto bedenk ik dat ik 'snert' wil
Willem is het hier zowel enthousiast als roerend mee eens
Snert wordt het dus met spekjes, rauwe uitjes, rookworst, stokbrood en roggebrood met kaasboter  zoals mijn moeder die maakte
Als de boodschappen binnen zijn kan ik eigenlijk direct aan de slag
Uien snijden is nu een prettig werkje  met die snotneus
De erwtensoep pruttelt op het vuur
De kaasboter is gemaakt en op het roggebrood gesmeerd
Nu nog in stukjes snijden
Van de spekjes blijft weinig over als Willem er voor de 3e keer langs loopt
 Van.....Willem bedenkt natuurlijk weer een woordgrap 'snertweer' en dus sta ik even later met mijn verkouden hoofd in de regen een foto van hem te maken
Je moet wat voor de liefde over hebben denk ik dan maar
Van.... smullen....terwijl Zweden met 8-0 van Luxemburg wint
En dus van.... dat gaat 'm niet worden voor Nederland vanavond
Van... ik brei rustig de kattenmuts af
Laat Nederland maar beginnen...
Oké we winnen maar 't is niet genoeg
Theoretisch kunnen we nog aan het WK meedoen hoor ik ze zeggen
Van... maar waarom vind ik theorie en sport nou zo moeilijk te verenigen?
Had gewoon die bal wat vaker in dat doel getrapt
En ook wat eerder dan alleen in die laatste wedstrijden
Maar goed... ik ben een leek...en buitenspel is me ook al 100 keer uitgelegd en ik snap er nog niks van
Behalve dan dat ik nu het gevoel heb dat Nederland zichzelf behoorlijk buitenspel heeft gezet
Van.... grappig hoe een sportfanaat als Willem zich dan toch nog vastklampt aan die theoretische kans...
Hij zal wel niet de enige zijn...
Van.... ik speel mijn spelletje op mijn mobiel als Willem die vreselijke Netflix serie opzet
Hoe is het toch mogelijk dat je zoveel martel scènes in een aflevering kunt proppen
Willem fluit er nog een deuntje bij ook
Ik kan er ook geen enkele verhaallijn in ontdekken dan alleen maar ....afmaken die handel.... zoveel en zo snel en zo gruwelijk als mogelijk
Bah....
Van... oh gut.. nu moet ook nog de samenvatting van de theoretische kans bekeken worden...
Van... ik vind het wel genoeg geweest en zoek mijn bed op...
Theoretische gezien  is de kans groot dat ik ik zomaar in slaap  zou kunnen vallen...

















Geen opmerkingen:

Een reactie posten