donderdag 19 oktober 2017

19 oktober 2017

Dag van:
Nou... ik ben wel wakker hoor...3x anonieme beller waarschijnlijk een goed doel of andere verkoper.
En dan tuuteren je oren wel want onze telefoon staat op z'n hardst(anders hoor ik m niet)
Al meerdere malen opgegeven bij zo'n bel me niet register maar dat helpt ook niks
Maar goed... op zo'n dag als vandaag kan het geen kwaad om vroeg wakker te zijn
Er moet veel gebeuren vandaag
Allereerst.... ach ja ZUCHT... Honden puin ruimen...
Vanmorgen de prullenbak, de krant en de plantenspuit
En áls we dan goed een wel zitten BAM de koffie en en flesje water van tafel
Soms word ik er zo moedeloos van
En de dader....?
Die loopt vrolijk kwispelend met zijn 4 poten door de plas water en koffie met zijn piepende speeltje in zijn bek 'kom baas spelen'!
 En weeeeer de telefoon...
Willem  is het zat... hij neemt op....'nee'.. hoor ik hem zeggen en... 'en we blijven 4 weken weg'.....
Oooh Willem óf jij kan ernstig liegen of jouw weekenden tellen meer dagen dan de mijne
Kijk, zegt Willem, jij kan niet liegen of smoezen bedenken, ik durf dat wel dus nou zijn we er ook mooi vanaf
Ahum Willem... voor 4 weken slechts...
Waar belden ze eigenlijk voor Willem?
Energie antwoord hij
Tjonge zeg ik, had je ook kunnen zeggen dat we net 2 maanden een nieuwe leverancier hebben
En dát was de waarheid geweest ha ha ha
Is dat zo dan, vraagt hij
Ja Willem... weet je nog je zou een Feyenoord t-shirt cadeau krijgen
Alleen hebben we die tot op de dag van vandaag nog niet
Och ja, da's waar ook
Wát een warhoofd!!!
Dan begint de hectiek...
Foto's van mijn mobiel halen en saven,  voor genoeg fotoruimte straks in Parijs
Tjonge wat duurt dat een eeuwigheid
Van.... boodschappen doen... even dit hier... even dat daar...
Van hot naar her dus
Geld pinnen niet vergeten
Dé honden wegbrengen naar het pension
Kattenvoer voor Bengel halen voor bij de katten opas Marianne
Auto vol tanken
Bengel wegbrengen naar midden in de stad
Eén stad die opengebroken ligt
Twee rondjes maar dan toch een parkeerplaats
Alles uitladen; kattenbak, mandjes, katten grit, speeltjes, tas met voer
Van... en zeulen maar..
Oei wat woont ze mooi in het oude verbouwde arbeidsbureau
Dat noem ik nog eens en staaltje efficiënte vernuftige architectuur
Echt gaaf!
Bengel voelt zich direct thuis en ontdekt haar plekjes
Nú gauw naar huis
Hé... we zien Babeth in de bus zitten
We wachten haar op bij de eindhalte...
 Van.... snel eten koken.. nou ja.. in de oven zetten
En roerei maken voor op de broodjes voor morgen onderweg
Meiden tassen inpakken.. Babeth zelfs spullen van twee weken
Van.... de meiden naar huis
En ik dus de kamer snel doen en de vogels voeren en vers water geven voor een weekend
Van... zal ik eerst koffer pakken of eerst douchen?
Eerst douchen dus....
Van... de koffer is snel gepakt
Álles erin?
Haren droog?
Alle papieren en paspoorten...
Slapen maar!













Geen opmerkingen:

Een reactie posten