vrijdag 27 oktober 2017

27 oktober 2017

Dag van:
Dertien jaar geleden... 5 over 6 in de ochtend liet ze uiteindelijk het leven los..
Een leven waar ze eigenlijk al zo verschrikkelijk klaar mee was
Een niet geleefd leven... zwarte kousen kerk opvoeding ..... jaren van gevangenschap in een Jappenkamp... en een zwaar en moeilijk huwelijk met een man met twee oorlog verledens en een  nog zwaardere rugzak
Ze kon ons alleen niet loslaten... haar kinderen... haar kleinkinderen... haar achterkleinkind...
Het leven had ze immers allang losgelaten... het leven had voor haar niets in petto gehad...
Ze kon niks met het leven dat haar vooral alleen maar narigheid had gebracht
Behalve haar... kinderen... kleinkinderen en achterkleinkind...
Sterk was ze.... verschrikkelijk sterk...en evenzo beschadigd
Dertien geleden hadden min zus en ik enkel elkaar nog
Een hele grote familie en toch alleen elkaar!
En dat 'elkaar' leerden we vanaf toen pas echt kennen omdat het een kans kreeg en wij en gezicht kregen
Mam... het gaat goed met ons en de 'Bold and the beautiful' bestaat nog steeds. Ik heb je bruine jasje dit jaar toch maar weggedaan mam. En oh gut weet je dat Joyce uit je onmogelijke grote hamster verzameling panty's, na 13 jaar vorige maand een zwarte panty van jou uit de voorraad die ik bewaard had, droeg omdat onze puppy's een ladder  in haar eigen panty sprongen
 En Joyce heeft een prachtig huis gekocht mam.
Enneuh .... dat mega grote schilderij uit de voorkamer, dat nu in kasteel Dooreerth in bruikleen hangt, gaan we toch verkopen/veilen
Weet je nog mam dat ik zei 'het is goed, alles is gezegd'?
Dat klopt maar ten dele mam want we hebben nog zoveel te zeggen
En misschien zie en hoor je het allemaal wel vanaf ergens...
 Geef papa een knuf van ons... of nee... doe maar een knipoog  en een lach want papa hield niet van aanraken
 Een groet van ons allen mam... til we meet again.....

Willem is al weg, Babeth ook....Hanna stommelt al een uur in de badkamer..... iets met puberteit, onzekerheid, crèmepjes en make up...
Ik kleed me snel aan... yeah die leuke zwarte trui die ik gister kocht... en zie dat Babs zowat de boel heel gelaten heeft vanmorgen
Ik durf het bijna niet hardop te denken... maar.... zou de bijt grage periode dan vanaf nu.... nee sssst.....
Ik neem snel een kop koffie, lees de app van mijn zus...13 jaar alweer.... en neem dan een run naar de auto
Van... afspraak bij de Audiciën (de autocorrectie geeft augurken aan ha ha)
Ik ben 10 minuten te vroeg... wacht in de parkeergarage in de auto even en zie zijn auto met handelsmerk erop, net iets voor mij parkeren...
Hippe zonnebril.. van zijn handelsmerk natuurlijk (van wie 'Anders'), sigaretje op de lip en hippe aktetas in de hand (merk onbekend)
Ik geef hem 3 minuten voorsprong en ga hem dan achterna
Met een bekertje koffie zie ik hem zijn kantoor induiken om daar 2 minuten later uit te komen, om zich heen kijkend en mijn naam verkeerd uitsprekend noemen
Ik verbeter hem subtiel waarop hij zegt 'ik dacht het al er stond geen streepje op de e'.
(Toch nog iets opgestoken van zijn Franse les)
Al snel vertelt hij dat we de verkeerde afspraak hebben want eigenlijk duurt een gehoorapparaat uitzoeken zo'n anderhalf uur
Ja duh... geef dat dan op je website aan of in ieder geval die keuze mogelijkheid
Ik baal zichtbaar.... en zichtbaar betekent ook, voor iedereen herkenbaar
Toch wek ik medelijden op of hij ziet de stommiteit van de website ook wel in en zegt dat hij gaat proberen mij er vandaag tussen te prutsen (zo... dan moet je van goede huize komen met mijn maatje 48)... maar doe een poging want ik wil niet weer weken wachten...
Van... ik wacht op je telefoontje...
Eerst huis maar eens aan kant
Appje van Willem... Ziggo deed vanmorgen niks wil jij even kijken...
Willem en techniek..... slechte combi
Ik trek eerst eens de hoofdstekker van het Ziggo kastje eruit... tel tot 30... en doe de stekker er weer in (ooit geleerd van een monteur)
Hé inderdaad geen Ziggo...
Ik wiebel eens aan twee kabeltjes... ha hebbes eentje zit los
En ja hoor... alles doet het weer
Dan naar de winkel... ik had beloofd truien voor mijn  kleinzoon te halen
Meteen ook maar voor de anderen kijken...
En van kijken komt bij een oma zo goed als altijd... kopen!
Hè gezellig.. ik ga de grote Turkse supermarkt even in... en blik vol feta kopen en even door de bekoelde groot hal lopen... het ruikt dat zo allemachtig lekker naar fruit
(Niet verder vertellen maar ik loop er 4x doorheen, zoooooo lekker ruikt het daar)
Ik koop een mega zak kebab vlees, verse tomaten die overheerlijk naar tomaat smaken ipv naar pesticide, verse tzaziki, mmmmmm jalapeno, het blik feta, Turkse broodjes, en krop ijsbergsla, rode uiten en Turkse kaas flips...
Rarara wat eten wij vanavond...
Ik kán niet verder met shoppen want Hanna heeft haar sleutel weer eens vergeten appt Willem geërgerd en dus moet ik een reserve sleutel ergens verstoppen voor als zij thuiskomt als ik er niet ben want Willem zelf gaat op koffie visite grrrrr...
Lekker makkelijk denkt mijn hoofd maar zegt mijn mond niet
Dan gaat de telefoon... ik kan tussen 4 uur en half 5 terecht
Boy oh boy ... dat is een lekkere afspraak..... dat betekent dus een half uur rond hangen...
Maar oké... oké... beter dan niks natuurlijk...
Om 4 uur stap ik met de roltrap op als weer de telefoon gaat... hij is er klaar voor... mooi zo... ik ben bijna boven...
Van.... ik krijg een heel verhaal over decibels, procentuele afwijkingen, filteren van geluiden en nog veel meer waar ik niks van snap..
Lieve leuke hippe jongen ik wil gewoon weer horen wat mensen zeggen...
We wijken af van het onderwerp en bekijken foto's van onze honden op ons mobiel.....
 Dan begint het reken gedoe... wat een prijzen vliegen me om de oren... jammer dat ik die nou juist wel goed kon verstaan...
We wijken af van het onderwerp en beginnen over muziek en delen onze meningen en voorkeuren...
En weer terug naar waar het om gaat... ik moet een vragenlijst met 36 vragen invullen
Volgens die lijst val ik in categorie 3 maar volgens Martijn  (heette hij nou zo??? Ja toch???) val ik naar zijn oordeel in categorie 5
En dan van.....
Zorgverzekering voordeel of belasting voordeel
Erg goed horen of goed horen
Wel of niet op een IPhone aan te sluiten
Pfffft wat moet ik nou?
Het gaat wel even om 2.5 duizend euro of 800
En eigenlijk gaat het om mij...maar tja die endless story van slecht voor jezelf opkomen ken ik ondertussen wel...
IK mag ze allebei uitproberen..
Gelukkig... we komen weer een stapje verder..
Maar welke probeer je dan het eerste uit
Onze meningen verschillen... hij zegt eerst de betere en duurdere en dan de goedkopere en slechtere en ik zeg juist doe eerst de goedkopere maar want dan weet ik ook niet wat ik mis en beter horen doe ik dan toch ook....
Ik voel me verdikkie nog schuldig ook over mijn gedachten want ik gun deze leuke jongen ook zijn provisie wel....
Tóch blijf ik... knap hè.... bij mijn keuze van eerst de goedkope...
Nu nog 3 vervolgafspraak inplannen...
Tjonge jonge wat een gedoe... maar dank je wel voor alle moeite en tot gauw...
Van... naar huis en eten koken...
Kebab verwarmen en alle bijproducten klein snijden
Nú alles op een broodje mikken jongens... saus erover en smullen maar... home made broodje kebab....
Oooooh jammie....
Van... nu lekker in bad... maracuja badschuim en blauwe lotus bloem shampoo
Ruik mij toch eens....
Van.... wauw Isa heeft haar eerste Halloween party op school en wat ziet ze er adembenemend uit.
Wat kan je dan toch ineens een trotse oma zijn....
Van... ik hoor Willem alweer oooooover enthousiast juichen bij het kijken naar het nieuwe seizoen van The Voice...'draai dan.... draai dan'
Ik schuif nog even gezellig aan.... luister en beoordeel mee... iets minder enthousiast dan Willem overigens....maar dan is toch mijn dag om...
Tijd om mijn bed op te zoeken...
Bengel heeft vannacht de hele nacht in mijn armen geslapen ben benieuwd wat hij dezer nacht in petto heeft....






Geen opmerkingen:

Een reactie posten