woensdag 25 oktober 2017

25 oktober 2017

Dag van:
Hopla.. een nieuwe dag en ik voel me uitgeslapen.
Bengel huppelt alweer vrolijk achter me aan de trap af
Grappig dat ze vannacht achter mijn rug lag te slapen en toen ik me omdraaide, ik wakker werd zodat ik niet op haar zou gaan liggen
Nu snap ik ook die moeders die altijd hun baby's mee naar bed nemen
Ik sliep vroeger wel in met mijn kleintjes op mijn buik maar nooit naast me.
Had ik makkelijk wél kunnen doen besef ik me nu.
Van....beneden ligt slechts een door Babs aangevreten flesje frambozen sap dat ik gister op tafel heb laten staan
Mijn eigen schuld dus...
Ik geef een zwieper op de aan knop van de pc want, heb ik me voorgenomen, ik ga productief aan de gang vandaag
Van.... het eerste appje over het breipatroon heb ik al binnen
Ondertussen lees ik de noodkreet van mijn dochter over haar eetstoornis
Ik vind het knap en openhartig hoe ze er over schrijft maar vind het ook moeilijk merk ik dat de halve wereld het weet
Al voel ik ook dat als je er zo over kunt schrijven, je er ook veel andere jonge mensen mee kunt helpen
Ik probeer me te verplaatsen in de problematiek
Maar verder dan dat ze me pas geleden vertelde dat ze het gevoel, dan echt controle over iets in haar leven te hebben, kom ik niet
En zelfs dat is moeilijk te begrijpen
 Volgende week gaat ze naar een eetstoornis kliniek
Ik kan alleen maar vurig hopen dat haar dat zal helpen... zorgen van een moeder...
Controle over je leven hebben denk ik nog...
Ja, dat heb ik wel... maar controle over andermans leven... en wat dat met jou kan doen als anderen dat op jou afreageren...
En zo heeft ieder huisje weer zijn kruisje...
Van... ik nestel me heerlijk achter de computer
 Nu eerst schrijven...
Het wil gelukkig goed lukken vandaag merk ik
Van... daar gaat de telefoon...Willems dochter.... gezellig bakkie komen doen?
En natuurlijk kan ik geen 'nee' zeggen
Ik ploeter nog even door tot ze komt
Van... daar gaat de deurbel... vriendinnetje... bang als ze is voor Bikkel (en het lukt me niet haar dat overheen te helpen) kletsen we even gezellig buiten en spreken voor morgen af
Net als ik weer achter de pc zit gaat weer de deurbel... dochter van Willem
Het is gedaan met productief zijn
Maar wat een gezellige middag....
We hebben het samen over liefde en vooral de echtheid in de liefde..
Hoe moeilijk het is om iets bij de ander te laten zonder het op jezelf te betrekken
Maar hoe fijn het kan zijn als je dat wel kunt
We hebben het over geloof en dat er gewoon geen 1 geloof kan zijn
Er is vast een enorme energie daarboven maar we moeten er hier op aarde zelf wel invulling aan geven... ieder mens voor zich.... en met elkaar...
Als niks meer helpt... dan vraag je kracht van boven...
Mooie gedachte...
Van... en zo keuvelen we de middag door...
Over schuldgevoelens en keuzes maken...
Over verschillen en overeenkomsten bij mensen
En over... oh zo héérlijk... idealen!
Met wat voor man denk jij dat ik uiteindelijk thuiskom, vraagt ze....
Tja ha ha... als ik dat eens voor je wist lieverd.....
Van... dan is het tijd om op te stappen...
Ik doe nog maar eens een poging om te schrijven...
Snel app ik Willem nog even of hij Chinees kan halen, dan kan ik lekker verder
En net als Willem na zijn BHV cursus binnen komt vallen, druk ik op 'verzenden' in mijn Outlook
Van... alweer de telefoon..... oud leerling en nog steeds beschermeling van Willem
Opnieuw verliefd... opnieuw door familie teleurgesteld.... en altijd krabbelt die tante er weer bovenop
Sommige mensen... zelfs jonge mensen... hebben wel hun kruis te dragen hoor.....
Volgend weekend komt ze langs... met het nieuwe vriendje....
En in dit geval zouden Willem en ik, in navolging van Wim Sonneveld ( cabaretier), kunnen zeggen 'en ze moeten allemaal mee eten'
Van... ik brei nog wat boorden aan het vest voor kleindochter Isa
Het einde is nu echt in zicht
Bengel springt voor de wel tiende keer op mijn schoot
Wat heeft die poes toch vandaag?
Willem kijkt zijn geliefde Feyenoord maar is maar al te blij dat ik aankondig mijn bed op te zoeken want dan kan hij weer Netflixen.....





Geen opmerkingen:

Een reactie posten