dinsdag 10 oktober 2017

10 oktober 2017

Dag van:
Het is 2.00 uur op de klok
Vanavond wil de slaap maar niet komen
 Het lijkt wel of, als je ouder bent, het moeilijker wordt je leven weer op te pakken
En toch voelt het ook makkelijker om op de berustingsmodus over te gaan
Zoveel hindernissen al genomen
Het is een raar gevoel.. niet onstuimig... niet beangstigend en ook niet ook bestendig
Het is niet onrustig of erg vervelend
Maar het is zo..... leeg en dof .... en akelig berustend...
Van.... maar weer proberen in te slapen....
Van... op de klok staat 4.55 uur
De tweede keer wakker vannacht dus
Gebroken nacht...
 Van....7.30 uur Willem schud me wakker
'Vergeet je Babeth niet op te halen vanmiddag'?
Zucht....'nee Willem, dag Willem, fijne dag Willem'
 Van... elke ochtend moet ik tegenwoordig even acclimatiseren
De nacht vol vergeten dromen maar nog aanwezige flarden gevoel, achter me laten
 Vanmorgen lukt me dat aardig snel
Simpelweg omdat ik de sores daar kan laten waar die hoort
En dat is niet hier....
Simpelweg omdat ik mezelf gewoon in de spiegel eerlijk  kan blijven aankijken en kan zeggen... oké er zijn dingen die je anders had kunnen doen maar zij hebben er de puinhoop van gemaakt die het nu is
En ik ga me niet in dat wespennest begeven en al helemaal niet bezig houden met de koningin die daar de vuile lakens uitdeelt
Nu eerst weer leren leven en geloven in mezelf
Van.. ik neem me meteen voor over leuker dingen te gaan schrijven door die dingen weer te gaan zien
Laat het negatieve daar waar het hoort en omarm het positieve
Van... Let's begin...
Bengel springt op schoot en geeft kopjes
Ja duh.. .. niet alleen omdat ze me zo lief vindt hoor... mevrouw wil haar ochtend kauwstaafje
Slimme poes door eerst het vrouwtje te paaien met lieve kopjes geven
En natúúrlijk trap ik ein... graag zelfs
Van ... hup uit bed
Douchen en tanden poetsen
Gister de nagels groen gelakt dus maar een herfst kleurtje uit de kast trekken
Haar in de plooi, crème op de toet, de onder de oksels en geurtje in de nek
Oeps... oorbellen niet vergeten... die zijn zo'n beetje mijn handelsmerk geworden
Zélfs mijn naam gebaar in de klas bestond uit een combinatie van het gebaar W en oorbellen
(Hadden de leerlingen zelf bedacht voor hun juf)
Ik trek een paar leuke houten van het, door mij zelf bedachte en oh zo handige, canvas oorbellen doek (gewoon al je oorbellen prikken op een goedkoop canvas schilders doek van de Action)
Het staat nog vrolijk en decoratief ook in de inloopkast
 Willem en Baberh zijn al vertrokken
En als ik zo naar buiten kijk weet ik nu al dat ik Babs torzwart van de modder waar hij doorheen gesprongen is (waarschijnlijk ook in gaan liggen is)  terug krijg
Ik loop naar beneden en zie de zandbak van de opgedroogde modder op Babs lijf van gister op de grond liggen
Voor de koffie dus eerst maar een rondje vegen
Tralala lala
Van... ik heb een schrijfopdracht.. da's waar ook...
Vandaag maar eens aan beginnen...
Dus... vóór de koffie ook de pc eerst aan
Van... en toen was er koffie
Van... en ik moet vandaag ook nog een hotelletje in Parijs boeken
Willem belt.. of ik Babeth niet vergeet te halen en de riem voor Babs niet vergeet mee te nemen
Duhhhb Willem.. controle freak..
Van... telefoon.... als ik de naam lees moet ik al lachen
Zo'n  mens die door weinigen (vooral kortzichtigen) begrepen wordt maar zo overheerlijk echt en eerlijk is en enkel op gevoel draait.. ik geniet ervan ... een mens van goud..
En tja ze maakt van haar hart geen moordkuil dus ik zit al gauw met mijn kop koffie en een schaterlach naar haar te luisteren
Van... een appje... ook al weer zo'n leuke
Het lijkt wel leuke mensen dag vandaag
Maar ik kom zo mooi niet aan mijn schrijven en hotelletjes zoektocht toe
 En voor ik het weet is het ook half één en moet ik Babeth ophalen
Dus hup naar hst dieren pension
Van... kijk die bloemen langs de wei toch eens
Enneuh.. kijk Babeth toch eens.. en jas vol honden modderen
En... zucht... kijk Babs toch eens.... en vacht vol modder sporen
Van... de wasmachine draait wel weer... euh ja zonder Babs dan hè...
Van... de kleinkinderen uit Haarlem facetimen... gezellig
Oma ik mis je wel hoor en weet je wat ik voor min verjaardag wil hebben.... en konijntje
En weet je hoe hert konijntje gaat heten oma...Klavertje'
En weet jee oma papa zijn werk is gestolen en nou idd hij heel verdrietig
Mar de politie gaat m wel zoeken hoor
Wát zeg je oma?... is er wel nieuw werk... schrijven in een speelgoed boek
Dát kan papa wel hoor.. ik ga t even zeggen..
Oma... je bent een goede politie dat jij weer wetk vond je
En weet je wat ik met Klavertje ga doen oma... knuffelen!
En oma weet je wat ik wil voor sinterklaas... en robot... en als ik jarig ben...???.
Een kaartje voor en dagje Linneashof speeltuin opper ik
Jaaa juichen ze allebei.... dat is een écht oma cadeau
Van.... ik beschouw het maar als compliment
Ze kwekken  en kwetteren nog en poosje door
Michael heeft nog een belangrijk dingen boek en Luna maakt een rondje huisdieren in de kamer (en dat doet oma dan maar ook)
Van... Willem heeft Chinees gehaald
Ik heb nóg steeds geen hotel gevonden maar el al een paar zinnen op papier voor de schrijfopdracht
Willem gaat naar toneel... tenminste dat denk je dan... want twee uur later appt hij dat hij bij een vriend zit omdat hij voetballen wilde kijken en na het afscheid van Robben thuiskomt
Tuurlijk Willem...
Van... mijn nicht belt.... altijd weer fijn!
Moeilijke maar mooie gesprekken
Onze levens hebben veel raakvlakken
We hébben aan één woord genoeg om alle vreugde en smart met elkaar te delen
Van... van alles wat ijk vandaag wilde doen is zo goed als niks gekomen
Maar ja...... morgen is er weer een dag !!!!









Geen opmerkingen:

Een reactie posten