vrijdag 20 oktober 2017

Verslag Parijs 20 oktober 2017

Dag van:
Over 2 uur loopt de wekker af
Ik slaap nog steeds niet
100 filmpjes over de afgelopen weken draaien zich in mijn hoofd af
En elke keer denk ik weer.. was ik maar vast in Parijs...... even weg van alles hier... even los laten
Ik heb het hele alfabet aan fruit, aan Nederlandse plaatsnamen, aan geschiedenis helden, etc al aan me voorbij laten gaan
Dat doe ik vaker als ik niet kan slapen
Of steeds woorden bedenken met de laatste letter van het vorige word...
Van.. niets helpt...
Was ik maar vast in Parijs.... andere 'wereld'... andere gedachten...als dat gaat lukken..





Verslag dag 1 Parijs
Dag van....onmogelijk vroeg opstaan en nauwelijks geslapen hebben
En dat allemaal om de Antwerpen ellende te voorkomen
Van...... dat had je gedacht dus
Door een enorme plensbui geteisterd worden en daardoor ook nog de bekeerde afslag nemen
Van.... dan zie je de tijdklok op je navigatiesysteem drastisch bijtellen
Van... geen nood... Willem rijdt stug door
En uiteindelijk komt alles goed
Van... zo arriveren we iets na even op stadion Marne la Valée... station Euro Disney dus
Auto parkeren.... paris visite en retour trein halen en op naar Parijs
De metro in en Willem raakt direct geïnspireerd door de pamfletten
Heerlijke accordeon muziek onderweg
Van metro uit..... de buitenlucht...Parijs..
Van.... thuiskomen
Geen gewenning... geen angst..... slechts een beetje op je hoede zijn en ook dat ging snel over
Van .... hotel is snel gevonden... tussen de twee stations in
En goedgekeurd.. leuk hotel..
Van eerste wijntje/ biertje op terrasje en eerstr gedicht  is geschreven..
Van... en ja hoor... m'n eerste sigaretten ben ik ook al kwijt... ik kan immers geen nee zeggen
Dan naar Center Pompidou
Voordat het omstreden beeld van Van Lieshout maandag in Amsterdam staat, wil ik het hier zien staan....(tja je moet er een eindje voor rijden maar dan ben je ook een sensatie primeur
De Domestikator
https://nos.nl/artikel/2198450-nederlands-kunstwerk-verdeelt-parijs-is-het-dierenseks-of-gewoon-een-gebouw.html
Van.... en tja... wat moeten we er van zeggen.. zie wat je zien wilt
Van.... kunstgalerie in en mooi kaai voor mijn zus haar verjaardag scoren
En dan... zoals altijd op de eerste dag Parijs ons stamkroeg pakken... straattheater kijken en wachten op het duiven mannetje
Parijs stelt ons niet teleur.. alles is gebleven zoals het was de laatste keer..
Van... doorzakken.... bier wijn bier cocktail bier bier.... en een kaas  charcuterie planche
Van kunst, kunst en nog eens kunst
En muzikanten die niet op straat maar op een podium horen
Van... maar Saint Germain... nieuwe eettentje uitproberen
Wat een kwaliteit
Van... het toch niet kunnen laten oom ons orde tentje te bezoeken
Onthaald worden en wijn van de zaak krijgen
Van... slenteren door steegjes en ijs van Amorino
Van Willem uitgeput.. en er moeten morgen voor dag en dauw op want er gaan onze oude vriend bezoeken  die op Marché d'Alligre een kraam heeft tegenwoordig en daar zelf van 5.00 tot 10.00 uur is
Gauw dé metro naar t hotel
Dit keer uitstappen op Gare de l est ipv Gare du Nord
Oeps slecht plan... veel trappen op
Van nu gauw de kamer opzoeken
Sssst......Willem slaapt al...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten