woensdag 18 oktober 2017

18 oktober 2017

Dag van:
Wauw... rust in de tent als ik wakker word Dat betekent twee dingen;
Ik heb uitgeslapen...
En Willem en de meiden zijn al naar oma...
Misschien nog een derde en vierde aan toevoegen;
Ik kan heel rustig aan doen en doen waar ik zin in heb...
Van... en jippie nog een verrassing... ze hebben Babs meegenomen
Dus.. en dat is nummer vijf... ik heb geen vernielzucht ergernissen
Dát is een ochtend met een handje vol blijheid
Van... ik geniet heus ook van de meiden, Babs en Willem maar zo'n paar uurtjes alleen betekenen voor mij toch en beetje welness..
Ik kijk een journaal...VANUIT BED...
Drink mijn bakje koffie...VANUIT BED
Lees en paar bladzijden in mijn boek VANUIT BED
Bedenk welke kleren ik mee zal nemen naar Parijs en wat ik vandaag eens aan zal doen..VANUIT BED
Van... maar tja... ik kan er moeilijk de hele dag in blijven liggen..
Ah Bikkel oude hond heeft een plas laten lopen..
Maar niks aan de hand want met een uitgerust hoofd ruim ik dat even op nu
Wat een rust beneden
Bikkel ligt languit op de grond te slapen
De vogeltjes 'iepen' hun iepjes
En Bengel is nog boven bezig met haar schoonheidsslaap (alsof ze al mooier en liever kan worden dan ze is)
Van.. even vriendinnetje appen of we vanmiddag wat zullen afspreken
Ze heeft vijf vroege diensten in het ziekenhuis erop zitten dus ze zal wel moe zijn
Van... tuurlijk antwoord ze dat ze het heerlijk vindt
Vanmiddag dus op de koffie!
Van... als Willem thuis komt is het gedaan met de rust
Niet dat de tv gelijk aan gaat... dat nog net niet.. maar na en bezoek aan zijn moeder moet er altijd een gedicht geschreven worden
Ik herken dat wel... die behoefte bekruipt mij dan ook steeds
En elk gedicht is dan weer een stapje meer dementie en meer betrekking voor jezelf
Al heeft ze gelukkig ook haar betere dagen nog
'Mag ik een zin van jouw gedicht gebruiken' vraagt Willem netjes
En natuurlijk mag dat!
Van... en dan staan de meiden nog te popelen want die willen wentelteefjes maken maar Babeth moet ook over een uur de bus hebben naar een vriendinnetje
Waar is de kaneel?
En waar is de suiker?
Nee Hanna.. geen metaal in de koekenpan.. wentel maar met de houten spatel
Van... de meiden hebben 'ruzie'
Jíj doet teveel melk erbij...
En jij zucht en steunt
Je bakt te lang
Hou nou eens op..
Van... ik kijk naar de klok of ik al naar Annet kan gaan

 Bah hij is slap
Je moet niet zeuren
En jij hebt altijd commentaar
Bemoei je er niet mee
Stilte...
En een stilte om te snijden...
Ja... tijd.... ik ga...!!
Ik pak mijn breiwerk want ik ben vastbesloten de breipanden tot een geheel te maken, zijnde het katten vest
Van....Annet moet nog even ergens heen.. ik loop mee... kan ik meteen even de medicijnen bij de apotheek ophalen
Als Annet nog niet terug is, scoor ik en passant ook nog 2 leuke brei tijdschriften (alsof ik er nog niet genoeg had... twee kratten vol)
Als Annet dan nog niet terug is plof ik op het mozaïek bankje aan het water
Wat is het mooi!
Erg veel langer duurt het niet en samen slenteren we langs de luchtkussen vol kinder geschreeuw (lang leve de herfstvakantie en nge zal maar ijn de buurt wonen) naar huis
Van... de middag wordt avond en we besluiten het samenzijn in de verlenging te gooien en gaan samen uit eten (bij ons kan altijd van alles)
Zo zitten we even later aan de pizza en praten honderduit over reizen over verslavingen over diversiteit van mensen over de kinderen en kleinkinderen en wat al niet meer de revue passeert
Van... en bij haar thuis komt eindelijk het vest klaar
Nu alleen de biezen en knopen nog
We kijken samen een tattoo programma en komen tot de conclusie dat wíj veel te wispelturig zijn voor tattoos
Ach ja... waar kun je het zo over hebben....
Dan is het tijd om te gaan
Na mijn Parijs en haar kleinkinderen weekend en het sprookjes festival  zien we elkaar weer
Samen mét Willem nog even jeugdjournaal kijken want Floor is erop geweest, appte ze me, met haar afgebrande school
Dan gaat Willem de meiden bij vriendinnen en feestjes ophalen
Ik kijk toe hoe Bengel voetbal speelt
Het is weer mooi geweest voor vandaag
Vannacht maar even een goede nacht maken want morgennacht rijden we weg dus die nacht zal een stuk korter zijn












Geen opmerkingen:

Een reactie posten