woensdag 11 oktober 2017

11 oktober 2017

Dag van:
Als er iets moois in mijn leven is gekomen dan is dat de komst van kleine Bengel wel...
Maar vanmorgen om 6.00 uur dacht ik er even anders over
Een kat is en blijft namelijk een kat en die van ons heeft ook nog eens 'cattitude' ofwel madame stelt eisen...
Ze wil aandacht wanneer zij dat wil..
Van... en vanmorgen was dat dus om 6.00 uur
En om 6.00 ben ik tegenwoordig nog niet helemaal een aanwezig lid in deze samenleving
Van.... ik voel een poezenhoofd hard tegen me aan duwen
Geef geen reactie
Ik voel een viertal pootjes  hard op mij duwen
Geef geen reactie
Ik voel een poezelig poezenlijf zich onder de dekens wroeten
Geef geen reactie
Ik voel...... een enorme hoeveelheid poezentandjes in mijn teen
AU!!!!!!!!!!!!
Ze heeft haar zin.... negatieve aandacht is ook aandacht denkt ze en ze kruipt weer van voeteneinde naar de bovenkant en vleit zich tegen me aan
Tja... en zeg dan maar eens nee...
Ik kroel dus gezellig in haar vel en aai haar kopje
En mevrouw draait zich hard spinnend, alsof er een ouderwetse koffiepot staat te pruttelen, om
Áls ik voorzichtig toch wegdoezel duwt ze haar kopje weer hard tegen mijn hand
Van... dat zeg ik.... een kat met eisen... correctie... vroege eisen
Mijn dag begint vroeg vandaag
Mailbox zit zelfs al vol mailtjes...
Oude schoolvriendin uit Nieuw Zeeland wil langskomen
Afspraak coach..
Ziggo heeft weer  eens werkzaamheden (gelukkig s nachts)
Een onderwijs en zo blad heeft interesse in verhalen over de werkvloer
En de Hema heeft de foto afdrukken in de aanbieding
En een grappig bericht
Gelezen!
Instagram staat vol likes van volgers van aan de andere kant van de wereld die wakker waren toen wij nog op één oor lagen
Ga erbij meld me dat het wereld meisjesdag is...
Mooi dat daar wereldwijd aandacht aan besteed wordt
Ik speel mijn spelletje op mijn mobiel... bijna bij level 2000
Ik hoor Willem en Babeth vertrekken
Tijd om naar beneden te gaan...
Van...even aan mijn geheime geneugte toegeven; TLC kijken
Even gewoon heerlijk onderuit bij "say yes to the dress'  make overs of 'counting on'
En dat dan dat 'even' gewoon wat langer duurt
En dan 'nog later' tot de ontdekking komen dat je Babs en Babeth moet gaan halen
Dat dus.....
Van.. maar dan komt het ergste... je mist de allereerste kus die ze bij de bruiloft in counting elkaar zullen geven
En daar hebben ze hun hele verkerings- en verlovingstijd op gewacht
Want geen aanraking voor het huwelijk...oooh nee....no way
Nu maar hopen dat er een herhaling komt..
Van... huis aan kant en nu aan de slag met de laatste hand leggen aan de schrijf opdracht
Klaar... opsturen maar....
Van... en nou komt het....
Binnen een uur een razend enthousiaste reactie...
Ofwel goedgekeurd
Wow ben ik bij
Maar... nou komt er nog wat...
Binnen een half uur heb ik er een, nog grotere, opdracht van iemand anders bij
Ik sta te springen in de kamer... jubelstemming...
Blij blij blij !!!!
Als ik het mailtje binnenkrijg met de opdracht krijg wil ik wel meteen beginnen
En het allerleukste is wel dat dochter Jocelijne de illustraties gaat maken
Moeder dochter project dus
Och.... Dit had ik even nodig...
Van.... even later blijken mijn dochter en ik, weliswaar allebei in onze eigen woonplaats,  tegelijkertijd boodschappen te doen (En allebei ook nog in de winkel van de Freek Vonk plaatjes)
De dolle 5 minuten en zo moeder zo dochter sturen we elkaar maffe foto's van schappen vol eten, van onze boodschappenkarren en van onszelf met vieze gezichten of juist nnert de duim omhoog
We sporen niet....
Van.... maar de boodschappen zijn binnen.. andijvie stamppot dus...
En lekkere dingen voor Babeth die morgen tot laat stage loopt bij het dieren pension
Van... hé leuk een appje met een onderwijs vraag
Samen met de vrager zoek ik even later naar mogelijkheden
Wat er ook gebeurd.... mijn hart ligt daar....
ik stel de apper gerust, we kletsen nog een beetje en dan komt Willem binnen
Van.... met in zijn hand en grote bos bloemen vol vrolijke kleuren
Ik vertel hem meteen hoe leuk het ouds om die bos just nu na de twee schrijf opdrachten te krijgen
Gedeeld succes voelt altijd fijn en we genieten er dus samen van...
Van... nu snel koken want ik wil verder..
Andijvie stamppot variant nnert crème fraiche en salami blokjes erdoor... smullen!
Van..... krijg nou wat.... wat is dit vandaag...?
De vraag of ik brei patronen kan schrijven en een brei proef opdracht wil doen
De wol krijg ik (hele dure notabene) en de breipennen ook
Ik moet alleen de steken beschrijven en het verloop van het patroon en het resultaat mag ik na de fotoshoot houden...
Hoe vet is dat??!!
Ik ben voorlopig nog wel even zoet!
 Het moet niet gekker worden...
Van... en nu eens kijken naar die grote opdracht
Eerst de voorbereidingen maar eens treffen
Kijken welke karakters de opdrachtgever in het verhaal wil en welk thema
Van.... zo jammer dat ik nog niks mag verklappen over de opdrachten waar ik best trots op ben
Van.... ondertussen geniet ik van Babs en Babeth die samen donderjagen en knuffelen op de grond
Gezelligheid kent geen tijd
Ik verdiep me in de leuke innemende karaktertjes en laat me inspireren
Wat ben ik toch elke keer weer dankbaar dat er dan zo worden uit mijn pen of mijn toetsenbord komen
Van...Bengel weer eens weg..
Waar zit ze nou...?
En waarom miauwen deze kat niet gewoon
We hebben haar echt nog nooit horen miauwen
Knorren ja en slinken ook maar geen miauwen
Van... daar gaan we weer... buiten niet..... in de kast niet... achter de volière niet... badkamer niet... waarom niet... pfff inloopkast ouds en puinhoop
Puinhoop??? Die hen ik pas opgeruimd....CAT ALERT
En ja hoor... tussen de kleren....
Van... enfin ze is terug!
Ik kan er verder met en Netflixende man op de achtergrond
Je zal al die seizoenen Prison Break maar in zo kort mogelijke tijd willen bekijken hè...
Het wordt 00.00 uur... en 1.00 uur... en laat ik nou rustig aan doen want in principe ben ik niet anders bezig dan Willem... alles zo snel mogelijk....
Éérst maar ééns maar bed zei Duimelot ooit
En laat ik dat dus maar gaan doen...
Wie weet word ik morgen eens zonder rot gevoel wakker












Geen opmerkingen:

Een reactie posten