maandag 23 oktober 2017

23 oktober 2017

Dag van:
Waar is het geluid van treinen en snelle en langzame voetstappen, rollende wieltjes over tegels en de omroepster die me vertelt of de trein op vertrekken staat?
Waar is het raam om mijn eerste blik uit te werpen om het heerlijke Parijse schouwspel te bekijken en in te schatten wat voor weer het wordt?
Waar is Willem?
Wakker worden... in je eigen huis... eigen geluiden... oude gedachten ... maar nu vermengd met mooie herinneringen
Zelf weer koffie zetten en binnen op je eigen stoel opdrinken... niks meer terrasje... niks meer croissant of baquettes
Geen plattegrond op het tafeltje die je leiden naar weer nieuwe plekken
Een zee aan tijd tekort gehad maar tijd genoeg voor dat teruggekeerde Parijs gevoel.... de angst voorbij
Parijs blijft een cadeautje....!
En dan nu het leven hier maar weer oppakken
Van.... maar veel hoef ik nog niet te doen want de hondjes worden pas vanmiddag opgehaald en poes vanavond
 Ik zeg: genieten van deze luxe..
Dus zwijmel ik, heerlijk met een muziekje op de achtergrond (Michel Fugain.... wie anders), weg naar Parijse herinneringen en loop ik in gedachten weer over de boulevard, pak een terrasje in het zonnetje en nip van een.... nou ja nee... geen wijntje of pastisse..... maar een kopje koffie
Van.... en ondertussen gooi ik mijn Instagram vol met de mooiste Parijse foto's
Wat een reacties komen daar weer op... en zo heb ik toch weer even contact met Parijs...
Van... een Engelse dame is er vandaag naar toe... en dankzij mijn foto's gaat ze vooral een street art tour maken vertelt ze
We chatten nog even en dan neem ik, toch min of meer met een beetje weemoed afscheid van haar en wens haar hetzelfde plezier als dat wij hadden....
Van... brengt me wel op het idee om meteen maar aan het digitale fotoalbum te beginnen
Ik verzamel de foto's van mobiel en spiegelreflex camera en ga aan de gang
Willem had al de prachtigste gedichten gemaakt, nu ben ik aan de beurt
De woorden vliegen uit mijn vingers zo het toetsenbord op en de computer in
Van.. met het Parijse gevoel nog vers in mijn hart begint het een liefdevol album te worden
Fotootjes, lijstjes, achtergronden, clip arts, en mooie gedichten...
Van... maar er moeten boodschappen gedaan worden
Brood is op, koffie ook en dierenvoer moet er komen
Als eten bedenk ik... natuurlijk... een heerlijke Franse maaltijd
Steak au poivre, Parijse aardappeltjes of te wel pomme de terre Parisienne en ratatouille (dat zijn gewoon groenten)
Natuuuuurlijk heb ik de verkeerde rij bij de kassa met een oude heer waarvan zin pasje niet werkt en bij hoog en laag beweert geen nieuwe in de bus gehad te hebben
Van.... thuis snel alles op het vuur zetten...neeeee de kogel biefstuk niet natuurlijk... en verder met het album
BAM$#%##%$$...herrie in de keet... honden komen binnen... gedaan met de rust
Van.... dan nu ook maar de biefstuk op het vuur
Boter goed heet en bakken maar....
Oef.. medium.. hoe lang is dat ook alweer op het vuur?
Gauw de pepersaus maken
Willem kan niet wachten...
Bon appetit!!!!
Samen genieten we nog een beetje van de verhalen van de afgelopen dagen nnert de smaak van de maaltijd
We wanen ons weer 525 kilometer verder
Van... nu niet te lang wachten en snel nog een kop koffie uit onze nieuwe Franse mokken, want ik moet poes ophalen
Van... jeetje bij Marianne in het wooncomplex achter de metalen deuren ruikt het anders ook zalig naar knoflook en andere culinaire hoogstandjes
 Bengel hoort me en is meteen wakker...
Prrrt prrrt hoor ik haar alweer spinnen en knorren...
 En zo te zien is ze niks tekort gekomen... overal liggen speeltjes en lekkernij en de vriendinnen van Marianne waren één en al knuffelig
Robbert en Tamara appen me hun luxe probleem... welke kleur en kwaliteit laminaat moeten ze nemen
De vloer van hun huis was rot (zelfs schimmel in de kruipruimte)
De woningstichting is het huis vrij van schimmels aan het maken en legt een nieuwe vloer maar wat moet daar voor bedekking op... althans welke kleur..
Nou ben ik al niet zo'n styliste type dus bij mij zijn ze duidelijk aan het verkeerde adres maar gelukkig zijn er genoeg anderen die er meer verstand van hebben
Van... ik leg de laatste hand aan het fotoalbum en klik even later tevreden op bestellen
Morgen maar eens kijken of ik een begin kan maken met de jaarlijkse kalender voor de kliek die overhandigd wordt tijdens de Sinterklaas traditie
Van... en ik moet gaan schrijven aan het verhaal voor het boekje natuurlijk
Genoeg te doen nog




Geen opmerkingen:

Een reactie posten