maandag 16 oktober 2017

16 oktober 2017

Dag van:
Zoiets van BAM wakker....
Niet akelig of zo hoor... maar gewoon zo ineens klaar wakker
Niet eens zoiets van... nog even blijven liggen of zo...
Dan ook maar meteen het bed uit
En weer zijn allemaal notabene zo'n beetje tegelijk wakker want er worden al twee toiletten doorgespoeld
Van... hoe kan het ook anders met dit mooie weer
Hup de tuin deuren open gooien
Van... dat blijkt zo vroeg toch nog een beetje fris
Strakjes dan maar...
Van.. mail checken... rot mailtje lezen en dan toch weer van slag zijn
Vandaag maar een beetje niksen...
Vanmiddag gezellig bbq met de kliek
Van... tja geen verrassing...Willem kijkt Netflix Prison Break
Hij is al zo'n beetje aan het eind van seizoen twee
Ik kijk maar weer eens een stukje mee
Van.. en goh.. ik begin bijna verstand van die ellende te krijgen want ik voorspel zomaar een plot die een aflevering verder inderdaad uitkomt
Willem is verbaasd..!!
Maar ik, een ervaring de laatste weken rijker, voorzag al dat iemand die een minieme ondergeschikte rol speelt ineens een cruciale impact kan hebben... en ja hoor...
Van... alleen in dit geval is het een soort van goede impact en dat maakt wel het verschil
Verder heb ik het niet zo op de series die Willem kijkt... al dat geweld en gemartel is niks voor mij
Al vind ik een goede actiefilm nog wel leuk...
Daarentegen heeft Willem natuurlijk weer niks met zwijmelfilms
Ik geloof niet dat wij elkaar wat films kijken betreft zullen vinden
Van..... ik draai een paar wasjes... die van Babeth's kleren uit de stage tijd moeten nóg een keer gewassen worden, zo vies zijn ze... en een honden deken van Bikkel die van ouderdom echt zijn plas zo nu en dan niet op kan houden
Ik ruim wat kleren op... speel eens een spelletje.... app met mijn zus....
En dan is het tijd om naar 'de kliek' te gaan
Het is er al een gezellige drukte en de bbq staat aan
Kom maar op met Ben"s culinaire hoogstandjes
Van..... Dit moet je gewoon een keer zelf geproefd hebben...zoooo lekker!
Marleen heeft super inkopen gedaan er de boel gezellig gemaakt
Wát een luxe dat we nog buiten kunnen zitten
Het eten, de wijn en de goede gesprekken vullen de tafel
De fruit salade  met bosbessen frambozen en bramen zou ik het liefst in mijn eentje opgegeten hebben
De ingemaakte peertjes van Jennie zijn verrukkelijk
Varkenshaas biefstuk lamsvlees kipfilet... zo mals en smakelijk
En ook al ben ik geen chocolade liefhebster.. allemachtig wat smaken die Mousset bonbons met zout en caramel lekker
Als de bbq uit is gaat het hout erop.. zo blijft het aangenaam warm buiten
We troosten Jennie die haar zus eergisteren verloren heeft
We kijken mee naar oma Mieke s foto's van de kleinkinderen
We lachen gieren brullen om de kolderieke verhalen van Bob
En we hebben serieuze gesprekken over ouder worden en de veranderingen om ons heen
Over privacy en veiligheid
Óver reizen en dichtbij huis blijven
Natuurlijk komen geloof en de politiek aan bod
En ook de muziek en boeken blijven een niet onaangeroerd onderwerp
Van... zoals ons aller Bob altijd zegt.... Dit was de mooiste avond die ik ooit heb meegemaakt.... tuuuuuuurlijk Bob
Van... Babeth is nog wakker en ik kijk de aflevering van dokter Tinus terug want die kan niet gemist worden natuurlijk
Hanna komt laat
Van.... een droevig appje........ik denk aan jullie
Van... een heerlijk appje... ach Isa oma houdt van jou
En morgen is er weer een dag












Geen opmerkingen:

Een reactie posten