donderdag 5 oktober 2017

5 oktober 2017

Dag van:
Gerommel in de badkamer..
Dat is vreemd voor een donderdag want meestal is het dan muisjes stil tot en uur of 10
Willems vrije dag is immers een uitslaapdag
Vandaag niet want ondanks dat het een dag tot oproep van niet werken is, is hij hard aan t werk zich klaar te maken om met 30.000 collega's niet te werken
Het onderwijs staakt!!
Staken doe je niet voor niets... zeker niet in het onderwijs
Want toevallig hebben wij wel de mooiste baan van de wereld, vinden wij!
Van...maar mooiste baan of niet... het is heel hard werken
Soms ook heel oneerlijk verdeeld hard werken
Want terwijl alles ten goede komt aan de ontwikkeling van kinderen zijn veel dingen een administratieve rompslomp die niets met werkelijk lesgeven te maken hebben
En lesgeven in te kleine lokalen met teveel leerlingen.. ik geef het je te doen
Dan ook een teveel aan leerlingen die steeds complexere problematiek kennen..
Over vakanties wil ik het niet eens meer hebben... ik mag toch aannemen dat iedereen inmiddels weet dat wij die tijd ruim en ruim inhalen en onze uren heus wel maken
En salaris... natuurlijk komen we daarvan rond maar...... de oneerlijkheid zit hem in de verdeling
Voortgezet onderwijs verdiend meer...bapo (vrije uren voor oudere leerkrachten) betaald Willem zelf...€170,00 euro minder in de maand...
In het speciaal onderwijs zit je een schaal hoger
Je hoort mij niet klagen
En daarnaast weet iedereen dat ik, zodra ik meer verdien, van het zoveelste goede doel donateur wordt omdat anderen het ook zo goed kunnen gebruiken..
Zoals Willem gisteren zo mooi zei; ik staak want ik verdien meer...op alle fronten..
En waar ik nog aan wil toevoegen... ook onze leerlingen verdienen meer en beter!
Van....dus ik zie vandaag allemaal berichtjes verschijnen van vrije kinderen en vrije ouders
De gisteren nog gemaakte plannen voor bezoekjes aan pretparken bijgesteld door het nare regenweer
De binnen speeltuinen zullen wel vol zitten vandaag
De echte 'diehards' tuigen gelaarsd een gepluud  in waterdichte regenjassen toch de bossen in... eikels en kastanjes zoeken voor knutsel grage juffen op school
Een heel goed idee is natuurlijk naar de bieb gaan nu de kinderboekenweek gisteren begonnen is
Het is daar 'gruwelijk eng' en spannend
Her en der zie ik foto's van kinderen met ouders achter spelcomputers
Supergezellig natuurlijk maar waar blijven de monopoly foto's nou?
Kachel en pyjama nog aan..... chocomelk op tafel met daarnaast het spelbord
Hoeveel oma's en/ of opa's zouden er vandaag extra ingezet worden?
Opa's en oma's van kleinkinderen waarvan  de snipper- of verlofdagen van ouders op zijn
Van.... ik kom er snel genoeg achter...
Als ik eenmaal op het winkelcentrum loop ziet het zwart van de rennende kinderen met opa's en oma's die erachter aan rennen
En als ik nog even later de binnen speeltuin in kom is  het een kakofonie van een overdaad aan joelend spelende kinderen en kwekkende opa's en oma's
Dus toch voor het overgrote deel grootouders die ingezet zijn
Mijn oren tuten nog uren na vertrek na...
Ik heb een heerlijke middag... warme lieve mensen... gezelligheid
Even niks aan mijn kop .... even relativeren
En ondanks dat ik diep zit voel ik toch weer wat energie borrelen
Eventjes... maar genoeg om er te weten hoe goed dat voelt
 En nóg inniger te weten dat er niets mis is met de wereld mooier willen kleuren
 Laat je glimlach de wereld veranderen
Maar laat de wereld niet je glimlach veranderen 

Dank jullie wel voor deze bijzondere middag en laat wat goed is en voelt toch alsjeblieft mogen blijven bestaan
Van... thuiskomen en ja hoor...Babs heeft weer wat te pakken gehad
Dé klimop die over de kast hing
Puinhoop in de kamer
En áls ik begin op te ruimen onder een luid 'FOEI BABS' , kruipt ze bijna in het hout van de plinten
(En dat is dan wel weer aandoenlijk natuurlijk en doet de boosheid snel verdwijnen)
Van.....70.000 leraren in het Zuiderpark
 Wat indrukwekkend!!!
De beelden knallen de huiskamer binnen net als via de diverse andere media
Daar staat één stem... Daar staat één vuist...
Van... donderdag dus Willems jongste dochter thuis
Lekkere farfalle in stroganof saus
En onder het genot van een kop koffie bekijken we de journaals met beelden van die massa collega's vanuit het hele land
Zou het nog gebeuren dat we inderdaad in november twee dagen erbij gaan staken?
Twee dagen binnen speeltuin dat overleven grootouders vast niet!
Zelfs áls Willem de ondergang van 2 Nederlanders tijdens darten kijkt vraag ik me al af of ik dat nog overleef vandaag.....
Zélfs Barney gooit  er met de pet naar..
Zal wel aan volle maan liggen
Een goede nacht voor Dolfje Weerwolfje en alle andere weerwolf kornuiten
Een slechte nacht voor als je in wil slapen
Van.... en het is koud
Zal ik...Zal ik niet.. of toch maar de dakterras deur dichtdoen nu?
Ik doe het niet... en kruip diep onder mijn dekbed








Bedankt voor deze Marleen



Geen opmerkingen:

Een reactie posten