zaterdag 11 november 2017

11 november 2017

Dag van:
Zaterdagochtend en bekijk lanterfanten in bed..
Hoorde ik gisteravond Ali B op tv nog vragen of iemand hen uit kon leggen wat tierelantijntjes toch zijn.. nou Ali lanterfanten is er weer zo eentje
Wat hebben we eigenlijk een leuke en gezellige woorden in het Nederlands
Met zo als frutsels... vind ik ook zo'n leek woord
Bengel duwt steeds met haar kop tegen mijn hand... wegwezen met die telefoon en dat boek.... kroel-en knuffel tijd denkt ze
Steeds als mijn hand stopt met kroelen duwt ze er weer tegenaan
Madame weet wel wat ze wil...madame stelt eisen...
Van.... als ik beneden kom vind ik Bikkel nog niet zo opgeknapt als ik gehoopt had
Babs doet de ene na de andere 'wil je met me spelen' aanval op hem
Ze legt zelfs balletjes bij hem neer
Grom grauw doet Bikkel....
Ik ga vandaag met de pillen beginnen... misschien dat die meer doen dan m de injectie van gisteren
Van... zo zitten Willem en ik heerlijk aan de koffie
Om de haverklap sturen we overactieve Babs weg
Maar écht Babs lijkt wel een ADHD hond die nooit stil kan liggen en energie heeft voor 10 hijnen... zelfs rennen en lange wandelingen werken maar eventjes
De honden van mijn zus, die dezelfde leeftijd hebben als Babs,  zijn veel rustiger
Willem en ik kijken elkaar aan... denken we nu hetzelfde?
Van... heel voorzichtig begin ik over de zo  door Willem gewenste tweede pup ...
We hadden eigenlijk besloten het niet te doen...
Willem had zich erbij neergelegd... niet van harte maar toch...
Ik zie er best wel tegenop om nog zo'n druktemaker in huis te hebben.. het huis is heerlijk en ligt prachtig maar de woonkamer is nou niet echt berekend op 3 joekels van honden
 En dan weer zindelijk maken.... vroeg uit bed terwijl we net een beetje uit konden slapen...
Je moet er maar zin in hebben...
Daarbij is dit seizoen een heel andere dan toen we Babs kregen
Het regent me nog al niet vaak
Het is koud
En straks komt de sneeuw ook nog misschien
Nee brrrrrr geen fijn idee om nu een hond op te voeden
Maar aan de andere kant als ik Bikkel zo onder Babs enthousiasme zie lijden doet me dat ook wat
En wat nou als Babs inderdaad die het hebben van een speelkameraadje Bikkel met rust laat
Maar.... wie geeft me die garantie?
Een de elfde van de elfde is toch zeker geen datum om een hond aan te schaffen
Bij Willem is echter weer het pup verhaal aangewakkerd
Is het verstandig... is het onverstandig..?
Van Willem kijkt op internet en in mijn, vorige maand nog aangelegd, puppy dossier
En wat schetst mijn verbazing.... of eigenlijk ook weer niet hoor... als ik op het toilet zit en Willem hoor roepen..' we kunnen om 2 uur terecht in Enter en het is zo'n leuke man en hij heeft een LAT vriendin die hier in Arnhem bij ons in de wijk woont...
Willem is door het dolle....
Héérlijk om hem zo te zien... 'Babs je krijgt een vriendje of vriendinnetje' joelt hij
Het liefst zou Willem een roedel van wel 10 honden Willem hebben..
Van....Willem is zo enthousiast dat hij voorbij de pinautomaat zou rijden waar we geld moeten pinnen om überhaupt de hond te kunnen betalen en op te halen..
Met een trap op de rem en een jolige zwier komen we toch nog net op de oprit van het winkelcentrum met geldautomaat terecht
Babs vliegt achterin alle kanten op maar kijkt alleen een beetje versuft op met een blik van 'idioot'!
Van... op weg naar Enter.. we halen herinneringen op van Bikkel toen we hem uit het asiel in Roosendaal haalden en van Babs die weer uit Hellendoorn kwam
Voor we het weten rijden er het lieflijke centrum van Enter in met zijn prachtige oude huizen en boerderijen die wel een film decor lijken te vormen
Al het goede kumpt uut Twent....
We rijden een doodlopend weggetje in en ja hoor de 'boer' komt ons al tegemoet
Nou ja.... hij heeft niet het minste van een boer weg moet ik zeggen...
We worden direct naar een stal gebracht waar een prachtig hok met nog prachtigere puppy's staat
Van.... en daar gaan we weer... hoe kies je uit zoveel lief nou lief?
Eentje is de grootste en dikste..
Een mega lief koppie zit er ook op
En zei ik bij het nestje van Babs nog 'niet de grootste' omdat ik bang was dat die te wild voor Bikkel zou zijn, nu zeg ik het tegenovergestelde 'die grote is leuk... ook voor Babs juist'
Dat laat Willem, die graag voor groot groter grootst gaat, geen 2x zeggen
Hij pakt haar op en wordt bedolven onder haar honden likjes
We nemen nog een kijkje bij papa en mama hond in de wei en lopen dan met BLITZ en de boer naar binnen voor een kop koffie
Heerlijk warm die ouderwetse keuken vol tegeltjes en een schouw
Blitz jankt zielig in Willems armen
En wat een leuke vriendin heeft de man... we zitten direct in en diepgaand gejoel over rouwverwerking verwikkeld...en vertellen zomaar een deel van ons levensverhaal aan elkaar
Van.... maar kom... Babs wacht in de auto, Bikkel en Babeth wachten thuis, Willem moet Hanna nog van haar werk halen en een bezoekje dierenwinkel voor riem en voer (och ja natuurlijk weer apart puppy voer kopenOk nog) kan ook geen kwaad
De beide uit Enter/Arnhem beloven een keer langs te komen als de boer (Siebe) in Arnhem bij zijn vriendin is
Gelukkig is Blitz stil als ze bij me op schoot ligt...
Willem hou je ogen op de weg!!!!!!
Van.... in de dierenwinkel is weer iedereen verkocht bij het zien van de nieuwe aanwinst
Babs is de lieveling daar maar ze heeft nu geduchte concurrentie
Hé er is brand geweest bij de Chinees in het gedeelte dat verbouwd wordt om er een totaal nieuw eet plaza van te maken met kebab en friet tent
De brandweerwagen en zijn mannen staan nog na te praten
Dat zal een ophef geweest zijn
Niet te lang naar kijken want Babeth wacht
En och wat smelt ze bij het zien van de kleine Blitz
Ook Blitz vindt haar wel erg leuk
Als Willem, die niks verklapt heeft in de auto, met Hanna thuiskomt is haar verbazing van haar gezicht af te lezen...
Van... Willem hup douchen we hebben een afspraak bij mijn zus en zwager en we zijn al rijkelijk laat
Van... je zus en zwager die een landgoed in the middle of nowhere hebben en dan de weg kwijt raken grrrrrr...
Je ziet ook geen hand voor ogen op die onverlichte landweggetjes...
Maar gelukkig zien we even later toch nog twee zaklampen zwaaien en weten dat we goed zijn
Ooooh wat ruikt het lekker in de keuken daar...
Maar ooooh wat moet Blitz toch eerst begroet en bekeken worden...
Babs is met de pups van zus in de weer... ze rennen het erf over samen en zouden het liefst het bos induiken
Van... sorry maar eerst gaan de bazen eten... zalig eten...
Zwager lief heeft zelfs mijn lievelingstoetje panacotta gemaakt... wow joy!!!
We genieten van samen honden keer op keer buiten laten rennen en van lui in de bank hangen met Blitz tussen ons in
Mannen kijken tv en wij puzzelen en kletsen..
Maar aan alles komt een eind dus kus kus en op naar huis waar Babeth nog zit te wachten... eventjes nog Blitz zien...
Blitz gaat zowat zonder gemopper de bench in en slaapt binnen no time als een roos
Morgen een fikse opvoeddag voor de boeg en wedden dat er visite komt om Blitz te bekijken...















Geen opmerkingen:

Een reactie posten