zaterdag 4 november 2017

4 november 2017

Dag van:
Tja... laat slapen betekent ook laat wakker
Tjonge het liep al tegen de middag toen de ogen open gingen
En dan is het natuurlijk nog opschieten geblazen ook want... vandaag wordt eindelijk de vloerbedekking in de hal gelegd
Dan kunnen we echt alle waterleiding ellende van de zomer achter ons laten
Samen ruimen Willem en ik de hal leeg en leuten koffie
Sámen kijken we op Netflix (tja wat moet ik anders) maar Guilt
Het zijn de laatste afleveringen die Willem bekijkt en er vallen heel wat doden in elke aflevering dus ik heb al heel wat personages gemist
Het lijkt in deze niet uit te maken
Het lijkt er eerder op dat er 'guilt' op 'guilt'  op 'guilt' ontstaat
Wat een onzin serie durf ik hardop te zeggen
In elke aflevering lijkt iemand anders het gedaan te hebben en als ze dood zin blijken ze het niet gedaan te hebben... pffft
Op zich leuk bedacht maar tjonge wat een overtrokken zootje
Zomaar is Willem het nog met me eens ook een even later kijken we  Broadchurch
Dat kan dus zo bij Willem hè dat snap je nu
Direct valt het verschil in regie, acteerwerk en verhaal op
Je voelt de échte spanning en verdriet en onmacht....
Maar ja... ik en series... echt ik kan het niet
Films ook niet hoor.... ik moet er te lang voor stilzitten...
Als ik dat uithoud dan betekent het dat het een goede film was... voor mij dan hè
Ze zijn denk ik ook op 1 hand te tellen
Stella, Philomenia, As it is in heaven, gorilla's in the mist, Schindlers list, Chocolate, the curious case of Benjamin Bucket en die goede Franse film die in oorlogstijd speelt...
Nou oké... bijna twee handen dan...
Ach en natuurlijk Jaws... maar dan moet ik wel minstens 3x naar de wc kunnen op enge momenten...
Van.... ik pak mijn breiwerk dus maar weer op en speel met Babs even buiten
Zet nog maar eens een kop koffie, knuffel Bengel, zet leuke foto's op Instagram en maak een pinterest bord voor needle felting aan
Kijk.... dat zijn mijn dingen...
Ik voel zelfs na weken weer iets borrelen om een zml kleuter yurl te maken (Dat is lang geleden dat ik zoiets voelde)
Enfin... zo wordt het 1uur, 2 uur, 3 uur.... en de stoffeerder zou er tussen 1 en 3 zijn
Willem wilde nog wel uit met de honden en het begint tot overmaat van ramp nog eens te regenen ook
Hij is het dus zat... bellen!!!!
Binnen 10 minuten en een kwartier zal hij er zijn... dat wordt dus twintig minuten...
Maar oké.. dan heb je ook wat..
Allemensen wat wordt dat er professioneel ingelegd met nog wel randjes en al
Ze zullen voor dat woord randjes vast een chiquer woord hebben maar dat ken ik dan niet
Wauw... mooi...
En ik was er nog wel zo bang voor dat het et niet uit zou zien nu de vloerbedekking van de hal niet doorloopt naar de keuken en het patroon verbroken is
Nou echt niet dus... het staat zelfs mooier!
Van... nu als een haas boodschappen doen...
Lekker champignonsoep a la Wampie... met gehakt champignons en mozzarella kruiden met gekruimelde feta
Gezellig de kaarsjes aan... rust...
Genieten....
Van... dan krijgt Willem ineens een kronkel in zijn bol... tenminste... anders kan ik het niet noemen
Ik wil nog een pup zegt hij..
Nou is er één ding helaas, dat ook al verlies ik met de jaren heel wat jaren... er is er niet en op mijn hoofd over die daaraan denkt
Ik zit immers nog in de fase van 'hoe overleef ik een pup'
Ik mag nog blij zijn dat ik mijn gecamoufleerde grijze haren heb want eigenlijk had ik van alle puppy stress compleet haaruitval kunnen krijgen en kaal kunnen zijn
Maar... oppert Willem heel slim, met een pup erbij heeft Babs wel meer afleiding... en...... laat ze Bikkel meer met rust (Willem foeterde namelijk Bikkel nét uit voor chagrijnige hond toen hij gromde omdat Babs te dichtbij kwam en ik werd daar kriebelig over want ik neem het standaard altijd voor Bikkel op)
Van.... oh Wampie pas op... ik merk dat ik voor deze woorden ontvankelijk ben
Mijn brein maar vooral mijn hart vertoont twijfel beginselen want... stel je toch voor dat
Bikkel inderdaad zijn heerlijke verdiende oude dags rust weer terug krijgt
Ik zit zo eens een half uurtje...Willem bazelt verder over een pup en opeens sta ik op om me eens te oriënteren
Stom natuurlijk want achter mijn rug priemen de twee meest triomfantelijkste en blijste ogen
Heb ik dit....
Maar dan kijk je in die puppy oogjes... afschuwelijk wat erg verleidelijk
Ik draai me van het scherm af en denk aan wéér zindelijk maken, weer niet uitslapen, nog met puinruimen, nog hogere kosten, ruimtegebrek...
Laten we dan eerst een kleinere bank kopen (we hebben nu een prominent aanwezige King size hoekbank) en een kleiner tv meubel zeg ik te weinig overtuigend voor Willem
Ach kijk nou, zegt hij... en dat moet ik juist nu niet doen
Dan gaat zijn mobiel over... zijn vriend uit Zeeland (mijn redder in nood)
Of hij morgen langs kan komen met de kinderen
Ja..jaaaaaaa... natuurlijk kan dat zeg ik te snel en te enthousiast...want ik weet dat ik tegen puppy ogen en een smekende Willem niet bestand ben...
Alleen.. betekent het bezoek nou uitstel of afstel van puppy aanschaf...?
De tijd zal het leren... en ondertussen verklaar ik mijzelf voor gek!
Van.. mijn schoondochter appt dat Michael vandaag bij haar kwam met... mama Ik weet niet zeker of sinterklaas echt is hoor Ik denk dat het is verzonnen
 Maar dat is niet erg hoor want het gaat toch om de gezelligheid
Van.... daar gaat weer een kinder geloof.... maar wel op een fijne manier
Nu heb ik al drie niet gelovige kleinkinderen en nog eentje die wel gelovig is...
We besluiten voor die ene, Luna, te zeggen dat Sint het dit jaar zo leuk vindt als hij niet alleen cadeautjes brengt maar het zo leuk zou vinden als, wanneer hij een cadeautje koopt voor iedereen, wij zelf die dan 'gek' inpakken als echte grapjes pakketten (omslachtig verhaal voor surprises maken dus)
Oma verzint wel een verhaal er omheen...
Na 18 november, zijn officiële komst, stuur ik ze allemaal een 'echte' Sint brief met opdrachten
Zo wordt het voor Isa, Britt en Michael ook leuker en blijft het voor Luna spannend
Waar moet een oma al wel niet allemaal aan denken
En dan facetimed Britt... ze heeft haar boek voor de boekbespreking uit
Wat ga je vertellen dan, vraag ik..
Nou gewoon dat Dolfje in en weerwolf veranderd en de heks dieren kan toveren.. en ze gaat weer verder met haar computer spel
Dochter appt mooie foto's van de woonkamer die die ze net geverfd hebben
Wát een rust he mam zo?
Ja meis het straalt je eigen innerlijke rust uit nu die kamer...
Nu even darten kijken met Willem en dan ben ik wel weer klaar met vandaag
Een heel akelig misselijk makend hoofdpijntje tergt mij..
De spanning van de afgelopen weken komt er eindelijk uit zegt Willem..
Misschien... ik weet niet...
Welterusten Willem
Welterusten lieverd... en morgen gaan we een pup erbij halen hè
Au.... mijn hoofd....




Geen opmerkingen:

Een reactie posten