zaterdag 18 november 2017

18 november 2017

Dag van:
Beetje gammel wakker worden met het gevoel dat mijn buik virus nog niet helemaal over is.... niet te verwarren met de kriebels voor de komst van Sinterklaas
Easy does it aankleden en naar beneden
Willem heeft vannacht voor het eerst weer boven geslapen en Blitz heft alleen om 2 uur aangegeven dat ze eruit moest... laat ik het nog maar niet ' aangegeven om te plassen'  noemen want dat doet ze immers overdag ook niet
Had ik Babs binnen en week zindelijk, Blitz toch écht niet
Van..... durf ik een kop koffie te nemen?
Heb er zo'n zin in dus ik durf...
Dom dom want 10 minuten later hol ik al naar de wc
Dat wordt dus nog voorzichtig aan doen vandaag
 Toch voel ik me ietsje minder beroerd dan gisteren..
Willem en ik kijken samen de gemiste aflevering Flikken Rotterdam van gisteravond terug
Ik, geen echte tv kijker dus, moet zeggen dat ik deze serie by far één van de best geacteerde series vind
Áls erin gehuild wordt, huilen we mee en ik heb zelfs kippenvel bij sommig acteer werk
Het is spannend maar met eem realistisch verhaal... dus niet spannend omdat het spannend gemaakt moet worden
En één van de weinige dingen, naast dokter Tinus, wat ik naar kijk...
Áls ik al tv kijk ben ik sowieso meer van de lokale omroepen dan van de commerciële..
Ik ben zooooo klaar met die laatste
Alles lijkt op elkaar of is praktisch hetzelfde... eeuwige reclame tussendoor.... hard geluid... veel geschreeuw.... en bar bar weinig informatief
 Die huizen programma's zijn het enige wat ik dam wel eens naar kijk.. nou ja en oké Tinus dus op SBS maar die serie ouds dan ook van lokaal kaliber
Als de aflevering afgelopen is en we nog na zitten te snikken, zet Willem de tv uit...
Ik snap hem wel... zo'n moment moet je altijd even laten bezinken en in je laten dalen.. maar...
Willem ziet mijn betraande en ietwat verongelijkte blik...
Is er wat vraagt hij...
Sinterklaas zegt ik zachtjes..
Wát Sinterklaas????
Sinterklaas intocht in Dokkum...
Is dat nu?
Ja, is al een tijdje aan de gang...
Willem staat met tegenzin op en zet de tv weer aan maar even later zit hij net zo in het Sinterklaas verhaal als ik en genieten we van de zingende kleuters op de Dokkumer brug
We zien het verdrietige meisje op de Friese doorloper bank zitten....
Tóch ook weer mooie televisie en een zalige traditie waar ik niet zonder kan
Iedereen mag er van vinden wat hij of zij wil en ze mogen het van mij nog hardop zeggen ook maar niet vandaag alsjeblieft bij die lieve gespannen en blije kinderen die zo intens  genieten en geloven in het goede van de mens en hun lieve GOED heiligman met zijn Pieten
 Wat een plaatje dat Dokkum... toch ook eens gauw heen om te ontdekken
Annet.... het staat op het lijstje hoor!
Van... heb ik de moed?....
Nou oké, ik ga mee met de honden maar het grote veld
Spiegelreflex camera mee..
Het regent dat het giet...
De honden doet dat niets.... ons mensen wel...
Maar ook dat is weer relatief want zojuist bij Sint s intocht lette niemand even op die regen..
We zijn al drijfnat eer we bij het veld aankomen en na vier stappen veld sop ik in mijn schoenen...
Van...
Wát rent die Babs ontzettend hard.....wat een mooi gezicht is dat en wat levert het mooie plaatjes op!
En die kleine Blitz probeert het allemaal na te doen... daar zit al heel wat pit in...
Ze rennen.... ze stoeien... maar dan ben ik zo koud en moet ik alweer een toilet opzoeken dat ik als eerste afhaak...
Denk maar niet dat Blitz mee wil lopen
Dat kost me heel wat overredingskracht...
Maar eenmaal thuis slaapt ze als een os.... of roos... of eigenlijk gewoon hond...
 Babs volgt niet veel later met zijn baas
Ook doorweekt  en dus de kamer weer een bende..
Nu gauw sloffen aan...oh joy... en de foto's op de pc zetten..
Willem haalt de post uit de brievenbus en komt euforisch binnen
De nieuwe cd van Marco Borsato die hij bestelt heeft is al binnen
Goed werk weer van bol.com...
Natuurlijk moet de cd keihard aan....
Slaap daar als hond zijnde maar eens bij in
Ik bedoel.. wij mensen kunnen dat niet maar honden horen 100x zoveel beter en meer dan wij
Ik heb met ze te doen
Zelf kijk ik nog even of Stef Bos zijn nieuwe cd Kern ook al heeft staan maar helaas.... nog even wachten....
Verbazend hoe snel Willem op zijn fluit die melodieën van Borsato meespeelt
IK geniet wel... goede cd trouwens moet ik zeggen al ben ik al een tijdje geen echte fan meer van hem sinds ik in het grote Gelredome naar zijn concert ging
Het is niet om hem want ik vind het een mooi en integer mens maar zijn liedjes, vind ik, moet je in mooie kleine theaters zingen.... dan komen ze veel mooier binnen.. daar in dat grote Gelredome verdween alles in het niet...
Ik hoop ook echt dat Stef Bos dat nooit gaat doen en hem een beetje kennende, gaat dat ook niet gebeuren
Van.... zo vandaag proberen zelf boodschappen te doen...
Eerst naar de wc voor de zekerheid en dan de poging wagen
Voor mezelf maar rijstpap en voor Willem macaroni met pesto...
Al weken lagen er Sint etenswaren in de schappen maar vandaag kijk ik er pas naar
Elk jaar stop ik traditiegetrouw iets in Willems schoen
Dit jaar ook maar gewoon weer doen..
In de auto schrijf ik snel een gedicht bij het cadeau dat vandaag wel heel goed uitkwam
Morgen gaat Willem naar zijn kerk in Drachten maar aan mij werd natuurlijk het collecte geld gevraagd
Nou Willem.. Sint zal je krijgen....
Willem die je uit kunt tekenen met zijn mobiel in zijn hand of in ieder geval binnen bereik van 25 centimeter krijgt het cadeau ook niet in zijn schoen dit keer maar in zijn mobiel per
Sint alert..:

Jezus dat is een gegeven
Is erg belangrijk in jouw leven
Door zijn ogen kun jij zien
Wat een klus die schepping wel was misschien
Al kijk jij het leven kritisch aan
Jezus geeft jou vertrouwen in dit bestaan
Zo heb je nu de zorg over 3 hondenzielen op aarde
Die zijn voor jou van onschatbare waarde
Als jij je ogen op hen loslaat
Dan voel je dat God echt bestaat
Samen met jouw hondenbeesten
Wil jij graag het leven feesten
Maar los van de dieren
Ook wil jij jouw geloof weer vieren
In Gods huis, allen te samen
Jammer dat er geen kerken kwamen
Wáar jij thuis kwam met jouw moderne geloofsgedachten
Totdat....Piet daar was in Drachten
Jij vond eindelijk je kerk
Erheen rijden vind jij geen werk
En wat een geweldig idee
Je nam niet alleen jezelf maar ook jouw fluiten mee
Piets woorden weten jou te raken
Gods huis vormt voor jou weer ouderwets het baken
Het is alleen vreselijk gesteld
Met jouw bezit aan collectegeld
Daarom kwam deze heilige op het idee
Ik geef hem mijn eigen gift wel mee
Van heilige naar heilige zal ik maar roepen
God dit geld is om van te snoepen
Zo heeft dit offerant
Ook nog een humoristische kant...

Sint en Piet

 En ja hoor... mobiel trilt op tafel en dat gaan zijn grijpgrage vingers alweer..
Verdwaasd leest hij het bericht en ik kijk vanuit de keuken mee met een groot chocolade euro muntstuk in min hand
Wampie!!!!.... Hoor ik hem al roepen
Wát is dit???
Ach... oh ja... ik kwam Sinterklaas tegen probeer ik heel serieus te zeggen wat natuurlijk jammerlijk mislukt want ik sta alweer te gieren van de lach...
Zo...mijn Sint bijdrage voor schoenen zit er voorlopig weer op
Snel naar het toilet want rijstepap hou ik er dus ook niet in...
Van... nu lekker weer in bad (de enge plek waar ik even geen steken in mijn buik heb)en boven wat rommel opruimen...
 In bad vraag ik me nog even af of Willem morgen de collecte bus gaat spekken met chocolade of dat het al op is eer de avond voorbij is
 Van..... oh jee vrouwtje niet in de buurt, Bengel in de stress
Vindt gelukkig vrouwtje in de badkamer in bad maar... bah nattigheid...
En raad eens wat..... nog geen minuut later als ik opkijk van mijn mobiel (ja ik weet het... die kan in het water vallen... maar ik doe voorzichtig) gluurt Bengel met zijn koppie over de rand van de wasbak en ligt er nog iets later heerlijk in te slapen
Wát een kat....
Vanuit bad geniet ik van het fluit spel van Willem die oefent voor zijn optreden van morgen in Drachten....
Ach wat klinkt het mooi!
Van ik kom beneden... en raad nog eens wat...
De chocolade euromunt is op....
Ik wist 't.......
Nog even samen nabeschouwing voetbal kijken (ach ja) en laatste minuten dart met van Gerwen
In bad voelde stukken lekkerder maat ik kan moeilijk weer gaan
Dan maar naar bed...Bengel ligt al op zijn vaste plek naast me te wachten
Malle poes....
Oh ja.... twee ongelukjes vandaag maar met Blitz.... hopen dat dit zo blijft voortzetten....
Van.... en oh ja... zelfs dat ene cracker hou ik niet vast... dus.....
(Gelukkig ben ik zindelijk)











Geen opmerkingen:

Een reactie posten