maandag 6 november 2017

6 november 2017

Dag van:
Te laat komen op de eind musical van je middelbare school waar je ex-vriendje met je schoonzoon foto's gaan maken met een drone ...... neerploffen op de kussens op de grond tussen  je oude klasgenoten zoals ze er toen uitzagen ( ik was hun gezichten allang kwijt)..... door een modderveld moeten lopen....je schoenen kwijt zijn.... je vader en moeder en moeder (Die allang dood zijn) ineens in de kamer in een huis waar ik vroeger met mijn ex en de kinderen woonden... elke keer je sigaretten kwijt zijn.... op reis moeten en je oude teamleider tegenkomen die steeds kopje onder gaat en maar blijft herhalen dat hij naar de 'Oudhof' gaat..... een klein jongetje die zijn papa en mama zoekt.....een rare driekwart broek waarop ik een spijkerjasje zoek die de vrouw van onze vroegere tuinman helpt meezoeken maar steeds met de verkeerde komt aandragen.... een dode jongen die omgeroepen wordt..... en heel veel meer onzin...
Ik droomde het vannacht allemaal door elkaar en werd vanmorgen wakker met een vreselijk onrustig gevoel....
Laat ik het maar meteen opschrijven, dan ben ik het tenminste kwijt...
Tjonge jongen wat kan een mens raar dromen.... je zou er moe van worden
Het borrelt in ieder geval als chaos in min hoofd
En vreemd want mijn bed lijkt onbeslapen zo netjes als de dekens en het sprei nog liggen
Dé chaos zat dus echt in mijn hoofd en niet in de slaap bewegingen...
Nou ja.... even bijkomen maar....
Van.... gelukkig komen er al vroeg appjes van de kleinkinderen binnen
Eentje gaat met de warme, door oma gebreide poezen muts, op de fiets naar school en de ander staat vol spanning klaar voor haar eerste boekbespreking


Ik wens ze beide een fijne dag die kanjers en ga de dag maar eens oprapen die in rare gedachten op de vloer ligt.
Een dag die begint met de was ophangen die ik vannacht gedraaid heb..
Brrrrrrr wat is het koud nu met de dakterras deuren open
3C geeft mijn mobiel aan...
Ja dan gaan we inderdaad nu toch echt de winter tegemoet
Niet dat ik nou direct in een winterdepressie beland, al vreselijk genoeg voor de mensen die daar wél aan lijden, maar  om nou te zeggen dat ik dol op de winter ben néé!
Isa mag dan stoer lachen op de foto... ik heb dat dus niet en dat heeft ze dus duidelijk niet van mij..
Maar vooruit.... uit bed nu!
Wooooohooohooooo..... eureka..... ik moet naar de tandarts vandaag da's waar ook..
Hoe laat ook al weer?
14.00 uur....Oké  Dan heb ik nog zeeën van tijd en heel wat woelige spannings golven te doorstaan..
Aan de andere kant kan ik straks wel weer volop lachen en praten zonder hand voor min mond
Hup was ophangen en aan de arbeid
Dé was ruikt gelukkig nog fris van de wasverzachter en als ik ook de heerlijk geurende koffie op heb zet ik de computer aan om een yurl te maken voor de nabije toekomst
Toch wel fijn dat ik weer voorzichtig en beetje vooruit kan kijken...
Achter het maken van zo'n yurl, schuilt het gevaar dat je zomaar een paar uur verder bent voor je het weet
Zo ook vandaag...
Help... ik moet naar de tandarts en het is ook nog wel even rijden
Ik poets mijn tanden en haast me naar de auto
Tien minuten te vroeg.... nog maar even in de auto blijven zitten dan... voelt allicht veiliger dan die wachtkamer
Als ik even een spelletje op min mobiel wil doen als tijdverdrijf, zie ik dat min mailbox, inbox en Whatsapp bijna ontploft zijn van de berichtjes
Heb ik wat gemist?
Ik heb nu geen tijd ze te beantwoorden.... strakjes...
Ik loop met bibber knieën naar binnen en ben gelukkig snel aan de beurt
Jeroen geeft me nooit tijd om na te denken.. hij gaat als een razende achter elkaar aan het werk; boren, slijpen, drillen.. een mond vol watten... gefrunnik en gepriegel maar tjonge wat is het resultaat mooi geworden
Ik kan weer lachen en zonder hand voor mijn mond praten
Oké aardige man, fout beroep... maar wel een vakman!
In jubelstemming en steeds lachend in mijn achteruitkijkspiegel rij ik naar Jennie van de kliek
(vriendenkliek)
Gezellig... ze is thuis... we leuten een bakkie met een speculaasje en kletsen over haar zus die net overleden is, over mijn situatie, over kinderen; extroverte en introverte.... over Parijs en gezondheid....
Heerlijke afleiding...
Dan is het tijd om te gaan...
Van suddervlees zal nu niks meer komen maar ik ga de spinazie schotel die ik laatst zag eens uitproberen
Puree, verse spinazie en fuet of chorizo of blokjes salami er doorheen, zongedroogde tomaatjes erop en daarboven plakken brie.. ik kruimel ook nog wat feta erover
Nú nog 20 minuten in de oven
Willem is buiten het onkruid te lijf aan het gaan met een grote spuit met gif
Heel professioneel Willem!!
Oei wat is die spinazie schotel lekker
 Nu in bad en alle mailtjes berichtjes eem appjes maar eens beantwoorden
Mooi dat zoveel mensen onvoorwaardelijk in je blijven geloven en de mens achter de mens blijven zien
Het doet me goed... het geeft moed!
En yeah Britt een 7.5 voor de boekbespreking
Schoon en wel kijk vanuit bed naar dokter Tinus... ja natuurlijk het is immers maandag ofwel Tinusdag...
Willem roept van beneden dat het niet goed gaat met Bikkel..
Áls ik op de trap sta zie ik het al.. hij loot schreef en zakt steeds door de poten
Maat als ik beneden ben herstelt hij zich weer
Arme oude Bikkel....
Nog wat heen en weer geapp  en hup rozig van het badwater inslapen....
Mag het alsjeblieft zonder dromen vannacht..


Pffft Bengel ligt midden op mijn bed helft..... de nacht begint lekker...










Geen opmerkingen:

Een reactie posten