maandag 13 november 2017

13 november 2017

Dag van:

Wat een ellende is dat fenomeen restless legs toch.. ofwel wiebel benen
Zo'n onbestendig gevoel in je benen die je dan niet stil kan houden..
En geen arts op de wereld die mensen die dit hebben kam vertellen wat de oorzaak is
Geen remedie, gen pil die zorgt dat het over gaat
Nou ja... pillen die de symptomen ietsepietsie maar niet noemenswaardig verminderen...
Óf pillen voor Parkinson patiënten óf valium..
Nou tegen die laatste kan ik echt niet dus ik heb die eerste...
Maar vannacht was het weer hopeloos...
En Bengel lag natuurlijk weer op alle plekken in bed waar ze niet moest gaan liggen..
Zo sleep ik pas laat... heel laat in een hoorde Willem beneden Blitz uitleggen
Van... arme Willem 1.00 uur 3.00 uur 5.00 uur en toen hij uiteindelijk moest misstaan toen hoefde Blitz niet..
Voor mij was het kwart over zes... vroeger dan vroeg...
Maar wel iets om voor beneden te komen...
En ik voel me de rest van de dag heel fit met die lieve vrolijke energie om me heen
Van.... gezellig met Bikkel en Blitz wandelen door het herfstbos
Blitz stopt wanneer ik stop en loopt mee als ik loop
Niks geen getrek of gedoe....
En ze laat bikkel helemaal zijn eigen weg gaan... niet om hem heen springen of langs hem lopen of in de weg gaan staan
Zo lopen we ieder op ons eigen manier heerlijk te genieten; wandelend, snuffelend, om ons heen kijkend..... ontspannen
Nu is Blitz wel moe natuurlijk maar och ze vindt Bengel zo leuk
Die twee samen worden hartsvriendinnen.... dat voel je...
Als Blitz slaapt kan ik mooi even een was draaien want 1 plasje heeft haar deken in de bench niet gemist...
Bikkel geniet op zijn beurt van zijn rust en kauwt op zijn bot
Van.... de hele dag al zijn mijn gedachten bij die vreselijke avond in Parijs..... onze Boulevard Voltaire en de cafeetjes en Bataclan....
Ach wat heb ik gehuild die avond... we waren immers net terug uit onze lievelingsstad....
Wat een verdriet voor al die mensen... wat een litteken weer voor de stad
Gelukkig maar dát we er weer net geest zin en gevoeld hebben daar Parijs altijd Parijs blijft en niet stuk te maken is en...
Gelukkig maar dat ik Blitz afleiding heb anders zou ik zo weer in dat verdriet van toen verdrinken..
Blits is wakker dus hup naar buiten.. tot nu toe gaat het redelijk
Als mevrouwtje te koude pootjes krijgt doet ze een klein plasje... voor de beloning natuurlijk.... en plast dan binnen de rest...
Jaaaaa daar worden we dus niet vrolijk van hè
Vanmorgen trouwens nog diarree maar vanmiddag weer een stuk betere ontlasting
Gelukkig maar....
Ach wat heerlijk.... ze speelt en speelt en speelt... en ik film me suf....
Het ene na het andere filmpje maak ik een zet het op YouTube
Zo kan Willem op school ook genieten van wat er zich hier afspeelt
Houdt hij het toch nog een beetje vol met zijn vermoeide hoofd
Ik weet nu ook wat het GROTE verschil is tussen Blitz en Babs;
Babs móet vermaakt worden en Blitz vermaakt zichzelf
Wát een heerlijkheid... ze heeft niet eens tijd voor Bikkel die zelfs nu zomaar ineens lekker op zijn rug gaat liggen en gezellige brom geluidjes maakt
Veel gebeurd er niet op zo'n dag hoor als je een pup hebt
Je moet je voorstellen dat ik dus gewoon bijna constant op mijn stoel zit om de hond in de gaten te houden of ze niet gaat plassen  of rondjes draait omdat ze moeten poepen...
Verder wat eten geven 4x per dag maar Blitz eet nog niet veel
Zal heus wel goed komen en ze drinkt als een olifant...
Als er iemand over het bruggetje komt of langsloopt of aanbelt en Bikkel blaft drie keer dan is Blitz acuut wakker, schiet overeind en blaft zelf af en toe haar blafje mee
Dat kennen we niet van Babs...
Babs hoor je eigenlijk nooit...
Van... Willem komt thuis en direct is er wervelwind...
Babs vliegt op alles en iedereen af en vooral op Blitz die dat op haar beurt wel eventjes leuk vindt
Eventjes ja... maar niet de hele tijd...
En Babs weet van geen ophouden
Er zit geen uit of stop knop op haar
Lastig hoor...
Nu kan ik eindelijk even weg.. boodschappen doen
Willem wil weer eens kippenpoten...ohoh altijd die kippenpoten... vieze stinkdingen...
Geen zin in Willem...
Maar ach... als je dan bij die winkel bent... en je denkt aan die arme ziel die er s nachts uitgaat voor Blitz en je denkt aan zijn dag hard werken en je ziet dat die poten in de aanbieding zijn.. tja dan zwicht je toch maar weer

Van... maar dan voor mij biefstuk.. oh zo
Ik maak er een tomaten feta falafel salade bij
Werken die de kippenpoten al opgegeven had springt en gaat in de lucht als hij zin bord krijgt
Hij had het nog niet eens geroken...
Nou ik wel bah!
Van... oh gut Willem moet naar toneel vanavond
Zit ik weer alleen met die honden... wanneer kan ik weer eens in bad?
Niet zeuren Wampie.. dokter Tinus komt vanavond
Waaaaaaaaat????? Alweer de laatste van dit seizoen...
Hè gatsie wat balen!
Van.... maar wel weer een hele leuke dit keer.....
Had eigenlijk gehoopt dat agent Ken uit de kast zou komen maar dat hij trouwt en nog vader wordt ook, vind ik ook goed!
 Van.... daarna genieten van het schouwspel Blitz Bengel
Wát spelen en knuffelen die mirakels leuk met elkaar
Gelukkig kan Willem er ook nog wat van meepikken
Van... tjonge wat een toer om samen met de vrienden kliek een datum voor ons sinterklaas feest te prikken zeg
Zijn ze allemaal gepensioneerd, op Willem en mij na, en hebben ze nog geen tijd....
Samen kijken we naar de documentaire over de aanslagen waar ik vandaag all zo vaak over dacht
Het blijft aangrijpend... ook als de vader van een van de daders zijn verhaal verteld
Hoe dan ook het zijn toch allemaal ouders die hun kind verloren zijn...
En de wetenschap dat je kind zoveel anderen heeft vermoord lijkt mij geen fijne herinnering aan dat kind...
Zo... Willem welterusten op je matrasje.. zie je morgen weer...kusss





Geen opmerkingen:

Een reactie posten