woensdag 15 november 2017

15 november 2017

Dag van:
Soms gaat vooruitgang snel... vannacht kwam Blitz maar 1x... om half 3
En zelfs toen vanmorgen eerst de grote honden uitgelaten werden en zij in haar bench bleef, gebeurde er niks
Maar nooit te vroeg juichen roep ik dan altijd maar..
Willem laat Blitz ook nog even uit.... alleen maar een plas,  komt hij me na 3 minuten een beetje geërgerd vertellen
Ik ben brood aan het smeren voor man en mans trommel als ik vanuit de kamer hoor 'ah nee hè, nou heeft ze hier gepoept wel verdikkie'
Tja schat, soms is geduld een letterlijk 'schone' zaak.....
Heel langzaam wordt het licht buiten
Blitz knauwt en bijt op botjes en speeltjes
Het is wel duidelijk dat ze laat van haar tandjes heeft drie ze binnen nu en 3 weken zal wisselen
Heet is me nu wel duidelijk waarom 1 honden jaar maal 7 wordt berekend
Alles gaat sneller, vlugger, eerder...
Ik hoop dat ik van Blitz ook tandjes vind net als bij Bengel een Babs
Van.... genieten van de ochtendrust en het ontwaken en tot leven komen van' de wijk'
Nou ja rust... dan moet je geen journaal kijken...
Berichten over nep nieuws waar Bamber van het NOMC ons als media coaches allang geleden over vertelde
Onrust in Zimbabwe en gedoe om een vlag in de tweede kamer
Ja tuurlijk Nederlanders.. laten we ons eens druk gaan maken om en vlag
Een vlag van polyester die beter linnen had kunnen zijn maar geloof me als het linnen was geweest dan had het katoen moeten zijn
 Een vlag van €100,00..... die had duurder moeten zijn want goedkoop kam noooooit goed zijn en als hij duurder was hadden we weer wat te zeuren gehad over de onzinnige uitgaven van en regering
En de vlag is te klein en niet groter maar als het een beetje vlag was dan was hij te opzichtig geweest wedden...
Hoe goed ik ook kijk, ik heb niks te zeuren over de vlag...
Hij hangt mooi (vast omdat het polyester is), ik vind het een verantwoorde uitgave (kijk eens wat en gemiddelde voetbal supporter uitgeeft aan vlaggen voor club en vaderland) en ik vind het nog mooi staan ook....
Zéker op televisie hoogte want daar zal het ook zijn formaat aan te danken hebben, zodat het op tv goed uitkomt
Goed herkenbaar ook dat het om de Nederlandse regering gaat als we op buitenlandse televisie verschijnen
Van.... het lijkt erop dat tijdens dit OCHTEND journaal iemand een OCHTEND humeur had toen dit item ter sprake kwam
Van.... wel opvallend dat ik aan dit nietszeggend nieuwsitem wel de meeste aandacht besteed...zouden oorlogen en onrust dan toch wennen?.....
Wennen misschien niet maar de beelden zijn inmiddels een vertrouwd beeldscherm beeld en het zou 'gewoon' het hoort erbij kunnen gaan voelen..
Zelf probeer ik dat gevoel zoveel mogelijk tegen te gaan als ik merk dat ik over de beelden heen kijk
Het mag dan dagelijks mijn huiskamer binnen komen maar gewoon, vertrouwd, zal het zeker niet worden en wennen doe  ik er niet aan
Al moet ik bekennen dat als het journaal géén oorlogs- of politieke onrustbeelden zou uitzenden ik pas echt verrast zou reageren
Ik vrees alleen dat de mens altijd de mens zal blijven..
Met een keus tussen goed of kwaad
Met deugden en ondeugden en beide kunnen als reactie het kwaad in zich hebben
Hebben mensen het slecht dan strijden ze voor het goed en hebben ze nvdr goed dan vechten ze om het goed te behouden
Over jaloezie en hebzucht of andere kromme gedachten maar niet gesproken
Van... wat en ochtendgedachten allemaal
Terug naar de orde van de dag
Jaaaaaaa... ik was op tijd met Blitz uitlaten.. ze doet een plas in de tuin...me is happy..!!
De tuin it will be.... voor eventjes dan... en afgewisseld met het veldje naast het huis
Dan maar de tuin daar ben ik gewoon sneller ipv kamer door... trapje op... halletje in... riem om... deur op de knip.... veldje op....
Na al die handelingen is het gewoon al gebeurd
En aangeven door bij het trappetje te gaan zitten doet ze ook nog niet...
Van.... Blitz slaapt en ik ontkalk de Senseo....kost je even 25 minuten van je tijd, ik ruim het kastje onder de gootsteen op en vul de afwasmachine met nieuw zout en spoelmiddel...
Blitz is weer wakker... dan maar een gezellige wandeling door het Zeegbos
Je zou toch zeggen dat Blitz wat zou doen... nou niks dus...
En ik ben nog niet binnen of.......neeeeeeeeeeee!!!!!!!
Poep en plas.... ik kan het niet meer zien of ruiken....
Weet je wat... ik ga naar vriendinnetje... die was toch al helemaal verbijsterd toen ze hoorde dat er wéér een hond bij was....
En ze heeft gelijk als ik er aan denk dat ik inderdaad de komende tijd weer aan huis gekluisterd ben
Blitz in de auto...t is maar een klein stukje... even proberen hoe dat gaat...
Van.... ze piept niet zoals Babs deed maar ze trilt als een rietje...
Van de ervaring is ze zo moe dat ze bij Annetje direct in slaap valt op het kleed
Naja... heb ik dat al het speelgoed voor meegenomen
Annet en ik nemen haar vakantie door... nog 24 dagen en ze zit in Srilanka
Ik heb nog wat zomer jurkjes voor haar meegenomen....
De vorige keer dat ik dat deed waren er nogal en paar verkleurd in de was bij haar... zal dus maar geen witte geven dacht ik nog grijnzend....
Van.... heerlijk toch dat vriendinnen nooit uitgekletst raken...
 We hebben altijd wel wat te beppen al kunnen we soms ook gewoon heel stilletjes alleen maar bij elkaar 'zíjn'....
Ik moet Blitz zelfs wakker maken als we op huis aan gaan...
Willem rijdt voor me als ik de straat in kom rijden
 Van... hé wat leuk, de buren een paar huizen veder hebben net een nieuwe hond opgehaald
Nu hebben ze twee labradors maar deze tweede komt van de noodopvang en jemig wat een onopgevoed exemplaar
Daar krijgen ze de handen nog aan vol....
Nu gauw de boodschappen... boerenkool maar.....
Koken, eten, en in slaap vallen oh oh.... nooit doen bij een pup....
Dan wat berichtjes beantwoorden en...oooooooh sinterklaas journaal
Ik maak weer wat werkbladen over wat paardjes wel en niet eten en vraag me af of de leerlingen nou el of niet het happy meal zullen aankruisen... gniffel....
Een leuke cadeautjes zoekplaat erbij want de cadeaus spoelen immers overal aan
En dan ook maar een digitaal prentenboek want die blaas kapel bracht het aangespoelde boek van de Sint naar de bieb....en dat wordt gelezen....
Met een beetje fantasie krijg ik de yurlspagina wel weer vol
Hartstikke leuk werk maar toch dagelijks even anderhalf uur van je tijd....
Als ik echter zie hoe vaak er gebruik van gemaakt wordt geeft me dat steeds weer energie om door te gaan
Nou heb ik het wel weer gehad vandaag...
Poes ligt al in een rolletje op mijn kussen te wachten
Willem wil nog steeds beneden slapen tussen zijn roedel maar wil ook uitslapen
Dus morgenochtend krijg ik weer vroeg een gil dat ik naar beneden moet... grijns....









Geen opmerkingen:

Een reactie posten