vrijdag 24 november 2017

24 november 2017

Dag van:
Vannacht en klein kopje tegen je arm en een pootje erop....
Ach wat ben ik lief ingeslapen.....
En dat slaapt toch anders....
Vanmorgen de hingen eten geven en het onmogelijke gebeurd...Bikkel wel niet eten...
Dát is vooralsnog geen goed teken want Bikkel eet ALTIJD.... en dan niet hapje voor hapje kauwend maar schrok schrok bak leeg..... maar vanmorgen eet ze niks..
Ze komt niet eens van haar plaats een als ik de bak bij haar zet, eet ze ook niks....
Maar heel goed in dé gaten houden nu....angst bekruipt mij.....
Van.... wat krijg ik toch allemaal door mijn strot geduwd.... e-mails reclames en berichtjes vol black Friday nieuws...
De ene na de andere korting ongeacht of het nou om kleding, schoolspullen of andere goedbedoelde onzin gaat
Ik voel me bijna gedwongen om online te gaan om te afkopen of vanavond het winkelcentrum te bezoeken
Ik zou anders toch zeker en dief van mijn eigen portemonnee zijn in deze die Sinterklaas tijd
(En dam ben ik gelukkig nog iemand niet aan kerst cadeautjes onzin onder de kerstboom doet)
Maar gelukkig heb ik een vrije keuze... ik hoef natuurlijk níet te gaan...
Al dat Amerika gedoe...Halloween hebben we ineens ook een nu dit weer..
 Van....Bikkel ligt en staat en draait en ligt weer en staat en draait...
Het is wel duidelijk dat hij niet goed in zijn vel zit...
Ik zal de medicatie maar ophogen....
Van.... mooie documentaire open National Geographic channel.... één opmerking raakt me..' je lichaam kan dan wel gevangen zijn maar je geest is vrij...
Even eentje om over naar te denken want soms voelen mijn geest en lichaam één en kam ik dat toch wel verdrietig om worden
Maar de momenten van loslaten ken ik ook....
Enfin... even over nadenken dus....
Van..... Wampieeeee kun jij een Sinterklaas gedicht voor die een die maken???
De verzoeken vliegen me weer om de oren
Sinterklaas moest eens weten hoeveel overuren zijn dicht pieten maken...
Ik dicht me suf aan de hand van luttele gegevens... je ziet mijn duim groeien naarmate ik er meer uit zuig
Van..... och Bikkel wat heb je het moeilijk vandaag....
Zo voorzichtig en behoedzaam als hij opstaat, gaat hij ook liggen...
Als ik hem aan de riem doe wil hij niet verder dan twee poten vet op het veldje en dam strompelt hij behoedzaam weer terug na een plas zonder dat hij nog door de poten kon zakken
 Ik kan het maar moeilijk aanzien....het einde nadert.... ik hoop dat Willem dat ook langzamerhand wil inzien....
Van..... ik krijg de piep van Blitz.... ze plast heus wel buiten maar dan moet IK het aangeven want zij vertikt het
En poepen ho maar... ze ziet een ekster, een ander hondje, een fietser, een eendje, een auto, een musje, weer een ander hondje en als je het na 10 minuten zat bent dan loopt ze de keuken in en deponeert daar haar hoop....
 Handen in het haar geval....
Leren 'zit' of 'lig' of 'kom' ... vergeet het maar... mevrouw doet wat zij wil....
Nu kan ik er soms om lachen maar ik weet ook dat ik dat over een paar Willem niet meer doe....
Stug volhouden dus maar!!
Van.... Babeth komt met een vriendinnetje thuis.. gezellige dames.... helemaal dol op de hondjes.. zojuist de stad in geweest want je weet wel... die black Friday..een  broek gescoord.... alwéér een broek.....
Als Willem thuis komt brengt hij ze naar het huis van het vriendinnetje .... iets met feestje
Beide meiden zijn trouwens vanavond logeren dus rust in de tent...
Van... ik ben nog niet aan afscheid van Bikkel toe hoor ik Willem zeggen terwijl hij naast Bikkel ligt....
Och och... arme Bikkel..... hou nog even vol want het baasje....
Van.... en krijg nou wat..Babs loopt ook alweer niet op zijn ene achterpoot
Zeker verkeerd van het trapje gesprongen...
Ze piept niet... gaat lekker met die hondenbeesten
Van... samen the voice kijken...
Er zo'n mooie uitspraak horen...
De tweede al vandaag..
Als de presentator vraagt hoe de zanger zich na afloop van zijn optreden voelt, zou je denken dat iemand zegt 'opgelucht'  of 'bij dat het erop zit' of zoiets van 'ja, ik vond het wel goed gaan'...
Nee, deze jongen antwoord 'ik voel me verlost'...
 Jeetje wat een gaaf antwoord... verlost is en word dat je niet vaak hoort maar eigenlijk zo veelzeggend is....
 Je kan je van zoveel dingen verlost voelen en toch hoor je dit woord eigenlijk nooit....
Van..... tja dat zijn nou die kleine dingen die me opvallen....
Net als bijvoorbeeld het liedje vanavond van Najib bij RTL late night...
'Alles komt goed'....
Zoals Najib het zingt lijkt het een mantra...
En als hij het publiek dan ook nog mee krijgt lijkt die mantra verder te gaan en krijgt het vleugels... en als die mensen dat thuis en op feestjes nou ook zingen dan gaat het nog verder...
En... wie weet.... komt dan alles goed.....
Ik geloof erin... positieve energie geeft kracht....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten