woensdag 1 november 2017

1 november 2017

Dag van:
Ik kom weer aardig in het ritme na de wisseling van tijd
Ik ben één van die velen die veel moeite heeft met die wisseling
Mijn biologische klok is mij heilig lijkt het wel
Bengel gedraagt zich de nachten ook  weer voorbeeldig
Geen nachtelijk gespring maar haar vaste plekje tussen mij en het nachtkastje gevonden
Aan haar eetgewoontes moet ik wel wennen...
Was ze een echte Felix kat... nu kijkt ze er niet met naar om
En na twee weken Gourmet was ze het ook zat
Nu is Kitkat het weer helemaal
Ofwel ze wind mij om haar lieve kattenpootjes en ik trap overal in
Brokjes eet ze bijna niet... mevrouw wil blikjes of zakjes vlees
Babs had vanmorgen natuurlijk mijn breiwerk weer te pakken... stom.....vergeten weg te zetten
Gelukkig zitten de steken nog op de pen maar de bol is niet echt een bol meer
Bikkel blaft wat loos om zich heen... wat wordt hij oud...
Dan krijgt Babs juist als ik aan de koffie zit haar gekke 10 minuten..
Van..... rennend van de ene kant van de tuin naar de andere en de trappen af, door de bakken en weer van links naar rechts, halve salto in de bloembakken en weer beneden...
De modderpoten zijn niet om aan te zien, net zomin als de woonkamer en de keuken dus..
Ze is wel haar energie kwijt... dat dan weer wel..
Ik geniet van de eenden op het water als ik brood voer
Tjonge wat zijn het er veel vandaag en wat vechten ze voor een laatste kruimeltje
Brutale meeuwen zijn ook weer eens van de partij.... ik kan zien dat het kouder gaat worden nu de meeuwen hun kruimeltjes komen mee pikken
Kruimeltje? Was het maar zo... voor de snavels van de eenden pikken ze hele sneden brood mee omhoog
Al die woerden in hun groene jakkes zin net 'men in suits'
Ik mis de zonnebrillen nog
Van...ik boen maar weer eens een keer... tjonge wat word ik daar goed in
En ik geniet even van een heerlijk staaltje politiek tijdens de regeringsnota
Als ik nou toch eens zó  zou kunnen kletsen morgen tijdens het zoveelste gesprek
Maar ik ben nou eenmaal ik....
Dus begin ik maar weer eens aan mijn zoveelste schrijven over wat ik nog wil zeggen morgen
Ik ga het voorlezen heb ik me voorgenomen om niet wéér in emotionele buiten terecht te verzanden en niet over te komen
Al ligt er natuurlijk ook al een zoveelste verweer van juridische aard, ik wil gewoon ook dat mijn eigen stem gehoord wordt...
Ik schrijf het puntsgewijs op... heel overzichtelijk en besef me daardoor des te meer in wat voor een absurde situatie ik word geduwd
Het lijkt wel een soap maar dan alleen met slechte tijden
Als Willem thuis komt oppert hij uit het niets of hij morgen mee zal gaan..
En ooooh kijk... dan komt direct die echte ik om de hoek kijken.... voel me al meteen schuldig dat hij dan op zin enige vrije dag in de week niet kan uitslapen maar bedankt binnen roept het JA JAAAAAA!
En kijk aan... hoe snel ik leer... ik zeg 'dat zou ik wel heel fijn vinden '
En daar achteraan dan wel zachtjes 'maar dan kan je niet uitslapen'
Willem gaat mee... ook al kan hij niet garanderen dat hij zijn mond kan houden of niet ontzettend boos wordt maar dat kan me niet schelen
Ik hoef morgen niet alleen!!
Nú fijn in bad...Bengel loopt alweer over het randje... domme poes het is glad.... maar ik heb het nog niet gezegd of haar achterlijf zakt in het schuim en is kletsnat...
In één sprong is ze eruit, schud haar vacht en ik zie haar mijn slaapkamer in rennen...NEEEEE!!!
Dan begint de hoos aan appjes en berichtjes weer vol goede wensen en kaarsjes die zullen branden en duimen die zullen draaien
 Ik ga maar eens uit bad... oei föhn kapot...
Lang leve de vrouw die nooit iets kan weggooien... ik pak een oude uit de kast
Nú snel alle mailtjes... opgeslagen appjes... inbox berichtjes, verweerschrift etc.  uitprinten
Ik heb het wel weer gehad voor vandaag...












Geen opmerkingen:

Een reactie posten