donderdag 30 november 2017

30 november 2017

Dag van:
Ondanks de muizen kriebels toch nog rustig geslapen
Willem vandaag vrij... mooi zo... ik voel me een stukje beter en kan dus mooi de restanten Sint cadeaus halen maar eerst nog even luieren...
Heerlijk om nog even in bed te blijven liggen zonder er direct uit te hoeven springen...
Dan Browns boek lonkt naar me.... het verhaal boeit inmiddels zo dat de nieuwsgierigheid moeilijk te bedwingen is maar als ik het nu ter hand neem, weet ik dat ik verkocht ben en veeeeeel te lang blijf liggen...
Daarbij hoor ik beneden de hondjes ook alweer heerlijk spelen...
Van.... ik probeer vanuit mijn bed voor vandaag een route uit te stippelen... eerst action en dan winkelcentrum en dan boodschappen....
Gisteren had ik nog allemaal cadeau ideetjes.... ik ben ze allemaal alweer vergeten...
Komt wel weer als ik in de winkels rondloop..
Een heerlijk feest dat Sinterklaas feest maar wat een voorbereidingen toch altijd weer...
Van... dan is kerst toch heel wat makkelijker.... geen cadeautjes (of soms gewoon een leuk kaarsje of sierraadje naast je bord) en gewoon lekker zoete inval... wie wil en kan die komt...
Geen moeilijk gedoe met eten, gewoon allemaal lekkere maar vooral ook makkelijke hapjes die de magen vullen...
Nou scheelt het want met Sinterklaas maken we allemaal eem stamppot thuis... opwarmen en eten maar.... zuurkool en boerenkool en de befaamde Wampie spinazie schotel (al door velen gemaakt)
Alleen die rest hè... cadeautjes bestellen/ kopen... inpakken... doel/ speurtocht bedenken.... lekkers en chocomelk halen... kamer versieren... dichten... surprises... brieven van Sint.... huis aan kant...
Ik heb er altijd weer zin in maar halverwege vraag ik me ook altijd weer af waar ik mee bezig ben...
Hup naar beneden... genoeg gemijmerd.....
Aanpakken die dag...
Van... snel even samen en kop koffie drinken en de dag doornemen; Willem gaat lekker ravotten met de honden op het veld en gaat douchen en Babeth halen, ik ga alle winkels af en doe boodschappen voor vanavond en maak het huis snel aan kant en kook....
Eerlijk verdeeld?...ach....!!
Van ..... daar ga ik dan... druk op de weg... geen parkeerplaats.... na 10 minuten eindelijk een auto die wegrijdt.... winkel 1 in.. geen winkelwagentje of karretje of mandje meer... wachten dan maar... na 10 minuten een wagentje.... veel schappen al leeg, heb ik dat.... of ze zijn gevuld met kerstartikelen.... zoek... zoek... vindt... vindt.... sjouwen uit de kar op de lopende band.... sjouwen in tassen.. betalen.... winkel uit...heeeeelemaal naar de auto op die ene parkeerplaats lopen... tassen uit de kar in de auto... los spul uit de kar in de auto...heeeeeeeeelemaal terug met lege kar naar winkel...heeeeeeelemaal weer terug naar de auto op die ene parkeerplaats...
Zucht.....
Volgende winkel....Rituals.... ze hebben er zelfs lijnen geplaatst om de klanten in goede banen te leiden....is dat spul werkelijk zo populair?
Van.... welke geur ook alweer... oh ja.... waar vind ik die..... oh daar... langs de lijnen naar de kassa.... ik kan niet mis lopen...
Cadeau mevrouw?....
Ja cadeau....
5 december?... nee iets eerder euh oh ja wel 5 december natuurlijk maar niet op die dag gevierd... pffft....
Ís dat een 5 december verpakking?????.... lijkt wel kerst...
Volgende winkel...... en..... volgende winkel.... en...
Nu ik....stiekem even kleren kijken... en passen... en kopen.... want die kleur.... en lekker warm... en ach staat zo leuk... en aanbieding... en ik mag mezelf best verwennen... smoezen genoeg dus...
Hopla boodschappen... over eten nadenken... even wat anders aan je hoofd dan cadeau voor die en cadeau voor die...
Pepernoten.... speculaas....
Bij de kerstspullen mevrouw... ach ja logisch natuurlijk...#$%^^$^% (rare lui)
Van.... achterbank VOL.... portemonnee LEEG....
Naar huis dus....
AAAAAAAAAALLES weer uitladen.....
Plof....
Wil je koffie schat????
JAAAAAAAAAAAA!!!!!!
Heb je wel aan mijn cadeautjes voor school en het lootje gedacht?
GRRRRRRR JA!!!
Puf.....
Tijd om eten te koken.... Willem is Babeth al halen...
Huppel... huppel... sprong... vrouwtje ik kom je halen want ik moet eruit...
Eerst Blitz dus maar...
Knappe hond... een plas en een hoop...
Nú eten koken dan?
Huppel... huppel.... en poot voor poot... twee honden in de keuken... of er ook wat te snaaien valt....
Worst uit de koelkast... want tegen vier smekende honden ogen kan hert vrouwtje niet op..
Nu eten koken dan?
Stap... mank... stap... mank... ach Bikkel vergeten... worst weer uit de koelkast... klein stukje dan want anders is hij zo weer aan de diarree...
Nú eten koken dan?
Het lukt... casseler rib in de pan....rösti rondjes in de oven.... boontjes opzetten...
Champignons erbij... peper sausje.... klaar!
En op tijd zelfs ook nog want daar zul je Willem en Babeth hebben...
Van.... Willem ruimt af.... ik ga de cadeaus inpakken....10x4
Papier, plakband, schaar, naam stickers, pen ....
Aan het werk....
Klein papiertje, groot papiertje, blauw papiertje, rood papiertje.... knip, plak, sticker... volgende...40, 39, ....32....22......12....2..einde in zicht.... klaar!!!
Viola, efficiënt alles weer in de grote doos... en dan ontspruit zich het grote Sinterklaas feest idee....
Van..... maar natuurlijk... er was immers storm op zee.... cadeautjes van de boot gewaaid... oma woont aan het water..... idee geboren....
Complete reddingsboot van boord met al onze cadeautjes...Piet overstuur.... de kleinkinderen moeten helpen zoeken....(opdrachten bedenk ik nog wel)... en ja hoor... reddingsboot bij oma aan komen varen op ingebouwd automatisch werkend kompas (maak ik nog wel)....
Van... zo dat scheelt... hoef ik niet meer over na te denken...
Nú alleen nog een surprise voor mijn getrokken lootjes slachtoffer, de doos versieren en ombouwen tot reddingsboot en opdrachten bedenken....
Komt goed... ik heb nog twee dagen....Sinterstressss.... paniek paniek zou Jochem zeggen....
Nu slapen...t is al over middernacht....
Opdrachten.... boot..... chocomelk..... surprise..... pepernoten..... zwembandjes..... en stok als maat.... vlaggetjes....10 pieten schaapjes....20 pieten schaapjes...100 pieten schaapjes... opdrachten... gedicht...250 pieten schaapjes.....










Geen opmerkingen:

Een reactie posten