zondag 19 november 2017

19 november 2017

Dag van:
Is het normaal dat je gisteren denkt weer en beetje op te knappen en vandaag weer een fikse terugval hebt....?
Jakkes wat voel ik me bagger...
Ik kan nog geen kop koffie drinken of cracker eten
Met het laatste restje verzamelde moed maak ik nog een pagina voor de sinterklaas journaal yurl en schrijf ik twee Sinterklaas brieven/kaarten naar de kleinkinderen....
Een brief van Sint en Piet ontvangen is immers wel heel gaaf
Nu nog aanmelden op lootjestrekken.nl
Van... we hebben dan wel kleine nog gelovende Luna maar alle anderen zitten al in de surprise leeftijd
Luna is dus nu gebombardeerd tot hulp Pietje en voelt zich apetrots
De tijd dat oma enorme speurtochten uitzette met ludieke opdrachten, filmpjes maakte en een spannend verhaal er omheen bouwde, leeggelopen plastic boten in de sloot laten dobberen, cadeautjes die aan het balkon slingerden, Piet die zomaar in oma's bed lag te slapen of de echte Sint op bezoek, zijn voorbij
Geen historische Sinterklaas kelders meer en ook geen bezoek aan het Pietenhuis
Zelfs de intocht is verleden tijd behalve dan die op tv en wie weet later weer met de achterkleinkinderen....
Van.... nu maar weer zitten.. het steekt en rommelt...
Van... kamer stofzuigen... zitten.. soppen.... zitten.... raampjes schoonmaken.... zitten honden op het kleine veld uitlaten... zitten
Dan komt Willem gelukkig thuis na zijn optreden in Drachten
Alles goed gegaan op een obsessieve boze zwerver in de kerk na die uiteindelijk ook boos wegliep
Willem gaat met de honden een eind lopen en Bikkel en ik rusten wat
Willem krijgt de volle lading tegen over zich heen een ik bekijk de regenboog vanuit de kamer
Een enkele regenboog die zelfs een dubbele wordt
Dan komt een dochter van Willem op bezoek, Jenneken... met een speeltje voor Blitz..
Blitz en Babs spelen en spelen en ook Bengel mengt zich in het spel
Soms wint Babs.. soms ook Blitz... en Bengel is de slimste want die glipt overal tussendoor
Koken lukt vandaag niet
Willem haalt Chinees...
En ik kruip als een opgerold bolletje in mijn stoel...
Ik hoop toch dat ik me morgen iets beter voel, maar heb de terugkomdag voor media coaches maar afgezegd
Te gammel....
Wonder boven wonder blijft de wantan soep erin zitten tot nu toe
En terwijl Willem de finale darten kijkt zoek ik mijn bed op...







Geen opmerkingen:

Een reactie posten