zondag 26 november 2017

26 november 2017

Dag van:
Allemensen... wat een niet christelijke tijd voor een zondag...
Kwart voor 7...
Hanna moet werken en Willem moet haar wegbrengen en gaat daarna maar meteen door naar zijn optreden in Drachten dan maar....
 Heb ik dat... op zondag...?
Ik lig nog even versuft wakker te worden en denk aan de tijd (och wat word ik oud) dat je op zondag alleen maar langs etalages kon wandelen omdat ale winkels dicht zaten...
Etalages die overigens rond deze tijd ware juweeltjes waren met complete sinterklaas verhalen en dan direct na 5 december in schitterende kerstsferen gehuld werden... waarover ik me altijd verbaasde dat ze dat zo snel voor elkaar kregen...
Tegenwoordig zie je wel hier en daar een Sint of Piet of een kerstbal hangen . maar die prachtige taferelen zie je niet meer...
Daar moet je voor naar Londen of Parijs...
Nou vond ik die zondagen ook iets vreselijks hebben hoor....
Je kon niks en je deed niks omdat niets open was...
Dat zondag gevoel gaf ook iets opgeslotens....
Maar vandaag had ik dat wel weer even gewild... pffft kwart voor 7..laat me slapen....
Niks ervan denken Bengel en Blitz.... zij eruit dan jij ook eruit....oftewel WIJ eruit..
Van... gaap... maar het is nog donker jongens...
Miauw... woef... niks mee te maken....
Och voel toch eens hoe warm mijn bed nog is en het dekbed voelt alsof ik tussen de wolken lig....
Please..???
Maar het onverbiddelijke miauw en woef houdt aan....
Dan toch maar eruit.... onverbiddelijk en onvermijdelijk...
Van... en wat ben ik weer welkom beneden...3 kwispelstaarten sterk....
Van groot, middel tot klein
En kijk aan... blitz haar oortjes staan rechtop.... weg puppy oortjes... op naar de volgende fase
Van... wat zal ik eens gaan doen vandaag..
Gisteren al bedacht dat cadeautjes voor Sint shoppen niets wordt... niet qua tijd en niet wis lichamelijke gesteldheid...
Online dan maar!
Ik kan nog niet zo lang zitten maar op mijn mobiel kom ik ook een heel eind...
Wil ik het dan groter zien dan loop ik even naar de pc...
 Van....nou kan ik wel lukraak gaan zoeken maar laat ik eerst eens bij Lobbes kijken...
Ideaal sorteren op categorie en op leeftijd...
Er is alleen één probleem.... ik vind teveel dingen leuk...
Laat ik het nou eens slim aanpakken dit jaar.....
Kom oma Piet... doe een spel .... een knutsel..... een hoofd cadeau (duurder dan de rest dus) en iets leuks kleins....
Makkelijker gezegd dan gedaan....
De website van Lobbes staat vol knutsel, spelletjes, grote cadeaus en al helemaal vol met leuk en klein.....
Ik pak het anders aan....
Eerst gooi ik alles wat leuk is in het  virtuele winkelwagentje ongeacht wat...
En dan ga ik straks sorteren op leuk leuker leukst...
Ik zie het bedrag in de rechter boven hoek flink oplopen.....
Dat gaat niet goed zo....
Nu kijken wat echt leuk is voor de kleinkinderen...
Zucht.... alles is leuk....maar oké ze worden ook nog jarig....
 Even wat overleg met dochter en schoondochter over en weer...
Stom eigenlijk dat je dan automatisch toch de moeders contact...
Had net zo goed de vaders kunnen vragen...
Maar oké.... de moeders zijn wel heel duidelijk in hun antwoorden over wat wel en wat vooral niet....
Ik kan dus al wat in de prullenbak deleten...
Ik hou echter nog genoeg over...
Voor Isa heb ik echt een te vet gaaf spel wat ik eigenlijk zelf ook wel wil hebben...
Het idee stamt uit het oude Egypte maar het is een Afrikaans spel... kalaha ofwel mangala...
Op YouTube zie ik ze het spelen.... lekker strategisch.... en ook nog eens met kleine steentjes...(Isa spaart (edel)stenen)
Omdat ik het zo'n leuk spel vind bestel ik niet de goedkope versie maar vind een prachtige luxe uitvoering via beslist.nl .....
Wow blij met mijn aankoop.... ga ik zelf ook voor mijn verjaardag vragen...
Dit is dan wel het hoofd cadeau... mooie 3d puzzel van Londen erbij, een puzzel pennenbak en een spel waarbij ze uit een escape room moeten zien te komen...voor Isa ben ik klaar... al vond ik het hiërogliefen schrijf ding ook leuk en de stabylo pennen van haar lijstje en het Poesjes schilderij van schilderen op nummer....
Nee oma Sint... het kan niet allemaal....
Nu Britt... hoofd cadeau de playmobiel draak natuurlijk.... en ze wil tekenen net als mama dus een doos mooie aquarel kleurpotloden met een atlas kleurboek.....
Tjonge.. nu wordt het mogelijk kiezen.... ze is dol op vogels maar ook op dino's...
Dan toch maar de T-rex doos en het kleine zakje playmobiel flamingo's...
Ook klaar.....
Michael is altijd een lastige..... een van de hak op de tak speler en eigenlijk alleen super knap en geconcentreerd bezig op de spelcomputer....
Maar nee, ik doe niks aan computer dingen dit jaar...
De hot Wheel Dragon racebaan dan maar... duur hoofd cadeau dus de rest wat goedkoper...
Ik snap niet wat dat is maar ik ben voor Michael altijd duurder uit dan voor de anderen.... ook op verjaardagen...
Hamertje tik brandweer dan en een dino kwartet.. maar ooooh die zelf naar oplossingen zoekende knikkerbaan is ook zo vet... nee oma niet doen... niet eerlijk...dan ook maar die prachtige zelf kleur atlas erbij...
Nú de kleinste van het stel Luna.... altijd blij met alles.. en sinds kort de Numnoms ontdekt die oma verafschuwt...
Maar... het gaat niet om oma maar om kleine lieve schatjes dus hup de Numnoms lipgloss kraam bestellen als hoofd cadeau... en dan ook nog maar een klein Numnom lampje (alleen die naam al numnoms)..... nu nog zo'n lief sprookjes pocket spel en hamertje tik met elfjes...
Gezellig met broer timmeren....
Ben ik echt klaar?
Moet ik al díe 24 andere dingen deleten?
Naja.. toe dan maar.... ik kan wel aan de gang blijven maar het zijn dan ook wel even 4 kleinkinderen die cadeaus krijgen...
Samen mét het extra bedrag voor ons sponsor kind in Nepal is dat een behoorlijke jaarlijkse aderlating
En in februari is de eerste alweer jarig.... dan volgt in maart de tweede, in april de derde en in mei de vierde...
Mijn portemonnee heeft alleen in januari rust...en mogelijk willen Willem en ik dan ook nog weg een paar dagen...
 Trouwens.... de kinderen daar moet ik ook nog wat voor zoeken.. alleen niet zoveel....
Het is en blijft tenslotte een kinderfeest...
Degene die ik getrokken heb met lootjes trekken, daar moet ik nog wel even wat voor doen...
Van.... wat staat er op dát lijstje.... aha.... chocolade....
Daar weet ik wel raad mee...
Op naar Yoursurprise.com....
Gepersonaliseerde chocoladeletters... (jemig wat een mooie scrabble woorden)...
Ik zoek en vind de letter... ik zoek en vind een leuke foto... uploaden... en tjakka... letter met foto....
KLAAAAAAR!!! (Lees wel..... ik spreek  over vier uur en drie kwartier verder want het is inclusief accounts aanmaken en dat soort ellende)
Willem komt al bijna weer thuis...
Pffft... klus geklaard... dat was het weer voor dit jaar...
Pakpapier wordt erbij geleverd en het wordt allemaal dinsdag aan de deur bezorgd..
Me is Happy!
En.... nog prettiger toch stiekem wel... ik hoef met deze kou de deur niet uit....
Alleen even een avondje om voor de kinderen nog wat te halen... maar dat komt wel goed...
Nu, met mijn lichte lichamelijke ongemakken en dit online gemak, snap ik de mensen die slecht ter been zijn en dus bij met online shoppen wel...
Van.... ik geloof niet dat ik kleren en schoenen zo gauw online zou shoppen... ik wil ze liefst aan zien in een normaal pashokje.... en van terugsturen en al dat gedoe ben ik al helemaal niet... maar dit... yes... dit was easy does it....
Van... Willem had een top optreden..
Het regent complimenten en er is zelfs vraag naar een cd...
Ahum.. ik voel de volgende fase al aankomen...
Willem in de ban van een opname studio.... bewaar me....
Hij is in ieder geval nu zo moe dat hij een uur gaat slapen... tja... de man wordt ouder gniffel...
Ik strompel door de kamer, dan zit ik weer 5 minuten, dan sta ik weer een tijdje en dan ga ik maar weer liggen...
Van... en och jee, ik moet de afspraak van morgen nog afmailen... jammer maar helaas... het lukt echt niet...
Hopen dát ik woensdag die audiciën wel red....
Ik val in ieder geval wel de nodige kilo's af nu zonder er wat voor te doen
Ja Cruijff.. ik weet 't... ieder nadeel heb zun voordeel....
Maar ben wel klaar met dat familie darm kwaaltje... of je kan niet... of je kan te goed... maar hoe dan ook... het veroorzaakt veel overlast...
Boodschappen doen gaat net maar waar ik anders ferm met twee of drie zware boodschappentassen loop te zeulen, moet ik ze nu in het karretje doen en voorzichtig eruit tillen en Willem moet thuis de tassen uit de auto halen..
Naja... het zal wel beteren... en helen....
Mijn moeder zou dan ook nog erachteraan zeggen 'voor je een jongetje bent' (Maar ja wat wist zij veel toentertijd van transgender  operaties..)
Zou die term überhaupt nog wel eens gebruikt worden bedenk ik me nu?
'Gaat wel over voor je een jongen/ meisje bent....?
 Wat zou je nu moeten zeggen eigenlijk?
Gaat wel over voor je een hondje bent?
Maar wie weet wat ze over een paar jaar weer kunnen... voor je het weet sta je met je poot omhoog te plassen
Gaat wél over voor je op Mars aankomt.... maar voor we het weten zijn we daar binnen een dag.... even op de koffie bij zo'n groen monstertje...
Van... vreemd idee eigenlijk dat er dingen zullen zijn/ komen die ik niet meer meemaken of beleven zal...
En toch... mijn vader is al 29 jaar dood en nou komt zowaar de Fabeltjeskrant weer terug...
Mijn moeder is al 11 jaar dood en the Bold and the Beautiful is er nog steeds...
Robots ga ik nog meemaken en automatisch bestuurbare  en natuurlijk elektrische auto's ook...
Stiekem hoop ik dat er wel ethische bezwaren komen wat betreft al te veel onzinnige ontwikkelingen in de medische wetenschap...
Ik hoop op veel nieuwe goede betaalbare medicatie maar klonen of de perfect not meer zieke mens dat hoeft voor mij niet...
Ik hou van diversiteit... veel kleur.... veel nuances...
Graag blijf ik leren van mijn gehandicapte medemens... omdat er zoveel van te leren valt...
Van perfectie leer ik geen bal... ik wil er niet eens naar streven..
Toch hou ik van buitenbeentjes naar boven... als ook naar beneden maar mag blijven bestaan... omdat er in mijn ogen in dat opzicht geen boven en beneden is namelijk...
Mensen zijn mensen met kwaliteiten en valkuilen... allemáál!!!!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten