woensdag 22 november 2017

22 november 2017

Dag van:
Naast evenwichtig, vrolijk en zichzelf vermakend hebben we intussen ook de volgende karaktertrekken aan Blitz toe te voegen; hardnekkig en standvastig
Dé haar 3x ergens weg... ze komt en 4e keer
Corrigeer haar 5x, ze dieet het alsnog een zesde keer
Vanmorgen ging ze aan de haal met de batterij lader van de spiegelreflex camera die ik net in het stopcontact had gedaan
Jonge honden... wat mij betreft écht de laatste keer maar heb al van Willem begrepen dat hij daar heel anders over denkt
 Dat kon dus ooit nog wel eens een leuke discussie worden
Van... meld ik eergisteren dat David Cassidy, mijn jeugdidool overleden is, vandaag was het in het ochtendnieuws ... beetje laat.....
Ach wat zat ik voor de buis zaterdag om naar de Partridge family te kijken en wat was ik ontroostbaar toen de serie ophield
Mijn kamer vol posters van David en mijn agenda volgeplakt....
Uren met klasgenootjes, vooral de meiden natuurlijk, pesten over ons idool en de pop bladen verslindend waar hij in stond
Merchandising was in onze jeugd schaars
Geen David poppen, etuis, pennen, broodtrommel, parfum merk etc. van je idool
Een plakboek is alles wat je kon maken
Je was trouwens of voor David en de Partridge family of voor Donny en de Osmondbrothers
Was je fan van de laatste dan was je een zogenaamde soulkikker... wijde pijpen broeken en een vetkuif
Maar stiekem neuriede je heel zachtjes het liedje puppy love wel mee
Ssssst niemand mocht het horen want anders was je Davidonwaardig.... maar toch...
Gelukkig is er bij mensen op dat gebied niet veel veranderd in de loop der jaren
 Er is dan wel veel bagger die niet op muziek lijkt maar ze hebben nog steeds hun idolen
Ziggodome, Gelredome, Ahoy, het zit bomvol
En ook bij de artiesten veranderd weinig... nog steeds gaan er artiesten dood door overmatig alcohol gebruik, pillen of uitputting.... roem blijft zijn tol eisen...
Wat bij mij wel veranderde is dat ik niet hardnekkig bij één muziekstijl bleef
Voor elke stemming heb ik wel een cd, favoriet nummer, favoriete artiest van verschillend kaliber
Al moet ik zeggen dat ik naar Stef Bos áltijd kan luisteren, in welke gemoedstoestand ik ook ben
En jazz vind ik ook wel erg lekker
Ik zou echter niet zonder alle andere muziek kunnen
Niemand trouwens geloof ik want hoeveel tijd wordt er wel niet besteed aan het uitzoeken van muziek bij bijzondere gelegenheden, trouwerij, rouwdienst
Een hoeveel verschillende muziek wordt er wel niet gedraaid om je emoties nog heftiger te maken of juist te verminderen
Brengt me ineens weer in de vrolijke stemming als ik eraan denk dat we straks ons TOP 2000 lijstje mogen samenstellen
En hoe ouder ik word, hoe moeilijker het word want er komen ieder jaar weer liedjes bij!
En het verbaasd me toch telkens weer dat dezelfde OUDE nummers de eerste 3 plaatsen bekleden....
Oud blijft duidelijk in... hoe zou dat over 30 jaar zijn?
Met de nummers van nu die dan oud zijn, gekozen door een publiek van nu die dan oud zijn
Krijgen we dan trance  nummers op 1.... of zijn de nummers die nu op de eerste 3 staan tijdloos?
Is dat dan het verschil in de muziek van toen en nu?
Van.... de dag verloopt verder rustigjes
Beetje Blitz, beetje voor de zoveelste keer de meegenomen zandbakinhoud van Babs wegwerken, breien 1 mouw weer af nog 1 te gaan, muziek luisteren radio 2 natuurlijk, even wandelen maar als ik Bikkels achterpoot zie zwabberen weer snel terug en het Sinterkliek gedicht schrijven... en zucht... het is af.... en weer mooi geworden vind ik zelf.
Willem komt gehaast thuis want hij moet steaks naar de dierenarts met Blitz voor de 2e inenting en ontwormings tabletten
Ik ren naar de winkel... nou ja was het maar zo... ik rij dus maar de winkel, hals soep voor de snelle hap en tartaartjes met champignons voor op stokbrood
Binnen 15 minuten staat de maaltijd klaar
Willem graait Blitz van de vloer en racet naar Duiven naar Henk
 Van....Ik kijk naar en heel interessant vrouwmens bij Max tv...Janne Schra
 Ooit in het echt gezien tijdens het concert van de jazz band Room Eleven in Nijmegen maar nooit geweten dat zij zo'n gaaf mens was die gewoon niet kan' niet denken' als ze dingen observeert. Zoals de gewone wasknijper die haar dan doet denken am dé oplossing van wereld problemen... namelijk.... je moet eerst samen knijpen om ruimte te maken....
Ik kijk en luister ademloos naar haar en haar boek... tja dat komt natuurlijk op nummer 1 bovenaan min verlanglijstje
Eigenlijk herken ik veel van mij in haar
Nooit stilstaande gedachten en je de stomste vragen stellen bij alles om tot verrassende eigen antwoorden te komen
Ik schrijf het alleen nooit op zoals zij... ik laat de gedachten mijn gedachten en kronkels en filosofietjes zijn
Toch nog een stukje privé zeg maar...
 Van....Ik veeg maar weer de vandaag door Babs meegenomen zandbak inhoud weg en beginnen aan de yurl voor het Sinterklaas journaal
Van... verbeeld ik het me nou of gebeurd er echt minder dan andere jaren
Wel lekker prikkelarm maar vergt wel veel van mijn fantasie
Natuurlijk lukt het me met' ver en dichtbij' werkblad en van hoog naar hoogst, ook een taaloefening zit erbij en iets met verkeer want de hulp sinten leggen les in ' in de auto stappen'
Willem komt 2 en een half uur later binnen... zoals altijd druk bij Henk
Blitz niet gepiept en 8 kilo's zwaar al... en dat terwijl wij haar zo mager geworden vonden....
Ik stop de tablet in Blitz bek, die zelf vervolgens in diepe diepe slaap valt
Ze droomt van alle indrukken... vooral haar spel met een Duitse dog... stoertje..
Als Willem Barcelona Juventus kijkt duik ik maar weer in bad
De darmen komen wel iets tot rust maar de misselijkheid blijft en ook de steken doen af en toe nog even weten dat ze er zijn..
Verder geen indiscrete info om nu te delen...
Van...ow yeah.. en dan nagels lakken
Zo'n activiteit waar ik heerlijk van tot rust kom
Mijn geheime geneugten noem ik het vaak
En dan tijdens het drogen van die nagellak samen met een oude schoolvrienden David Cassidy herinneringen ophalen
Wat kan het leven ondanks alles toch goed zijn... als je het maar in de kleine dingen wil vinden







Geen opmerkingen:

Een reactie posten