dinsdag 7 november 2017

7 november 2017

Dag van:
O graden weet mijn mobiel mij te vertellen
Reden om in bed te blijven?
Nee, wel reden om een lekkere warme trui aan te trekken en de verwarming aan te zetten én om aan Sinterklaas te gaan denken...
Sinterkliek gedicht moet er komen, kliek agenda maken, sinterklaas journaal yurl aanmaken, en nadenken over hoe we een en ander met de familie gaan doen
De zomer lijkt nog maar zo kort geleden... wat gaat dat toch altijd snel áls je laat zomervakantie hebt gehad...
Ik start de computer maar weer op maar van al het voorgenomene komt natuurlijk niks...
Nou ja... de yurl voor het Sinterklaas journaal is aangemaakt... ineens met allerlei Outlook aanpassingen toen ik een nieuw e-mailadres moest aanmaken want anders kan je niet eens een yurl beginnen...
Ik word zo moe van elke keer weer veranderingen...
Ik weet nog goed dat mijn moeder zei, toen ze met de regio taxi naar het ziekenhuis moest voor de zoveelste chemokuur en ze ineens een andere chauffeur had na al die keren dezelfde, 'Wamp.... als je ouder wordt kan je al die veranderingen, zelfs de kleinste, niet meer zo goed aan'.
En net zoals ik als kind, zilver veel mooier vond dan goud (goud was voor oude mensen) maar mijn ouders zeiden 'wacht maar tot je ouder wordt....... en zoals ik als kind pop muziek veel mooier vond dan die suffe klassieke muziek en ik dacht dat ik die klassieke muziek ook nooit mooi zou gaan vinden, terwijl mijn ouders zeiden ' wacht maar tot je ouder wordt' .... en zoals ik dacht dat ik nooit 'tuttige' kleren zou gaan dragen terwijl ik dat wel ouderen zag doen.......ZO DOE EN VIND IK DAT NU ALLEMAAL WEL.. en zo ervaar ik dus ook dat ik al die veranderingen helemaal niet meer zo fijn begin te vinden...
Maar goed.. de yurl is een feit en vanaf maandag kan ik hem weer gaan vullen want dan begint Dieuwertje weer haar journaal met 50 tinten grijs Pieten...(Wat ik me daar nu weer bij moet voorstellen????)
Van... maar als ik Word wil starten reageert Word ineens niet meer....grrrrr... moedeloos word je er soms van...
Ik ben erg 21th Century Skills minded.... maar het móet wél werken!!!
Van.... dan maar op de koffie... ik heb aan drie mensen beloofd deze week op de koffie te komen, vandaag dus de eerste
Hoe ik mijn keuze bepaal welke van de drie eerst?
Nou gewoon, deze is net terug uit het ziekenhuis waar ik niet op ziekenbezoek ben geweest dus prioriteit 1
Ik rij even naar de bloemist voor een bloemetje en rij verder..... euh ... tot..halverwege....ooooooh.....neeeeee..... gatsie..... suddervlees nog opstaan.... oelewapper...
Rechtsomkeert dus maar...
Gas uitzetten en mijn weg opnieuw aanvaarden
Gut welk nummer was het nou ook alweer...?
Ik neem dé gok en loop op de deur op de hoek af maar hoef niet meer te twijfelen want hij gaat al wijd open...
Het wordt een gezellige middag waar over knutselen en handwerken gesproken wordt en over werk en over van alles en nog wat en nog meer
We genieten saampjes....
Van.... nu terug naar het suddervlees...
Geen zin om nog op de computer aan het werk te gaan... lekker breien
Oké... oké.. even de computer aan om een tutorial over capuchons breien te bekijken dan...
Die werkt in ieder geval... nu is ruimtelijk inzicht niet écht mijn ding dus ik bekijk de tutorial 2x
Ik kan aan de slag....
Willem is vroeg thuis vandaag... die weet van het suddervlees natuurlijk...
Vroeger noemden we dat draadjes vlees...
Mijn oudtante, ik zie het nog zo voor me, ging voor de vetrandjes, brrrrrr ik gruwelde ervan...ja ook als ik ouder word nog ha ha ha...
Van... toch moet Willem nog even wachten... aardappels en bietjes en zo...
En dus zitten we als twee oudjes naar Max tv te kijken...
 Gezellig hè, zegt Willem...euh ja Willem ik moet toegeven dat dit op deze leeftijd leuker is dan bijvoorbeeld het vroegere TopPop... al zwoer ik natuurlijk dat ik nooooooooit een 'oude mensen programma' leuk zou gaan vinden en altijd in TopPop zou blijven geloven...
Van....Bikkel gaat Babs te lijf
Oei dat hadden we nog niet eerder zo heftig meegemaakt
Bikkel is dat dartele gedoe écht zat
Zijn oude lijf kan het niet meer hebben
Willem maakt zich ongerust om morgenavond als de honden een tijdje alleen zullen moeten zijn omdat wij naar de voorstelling van Jochem Meijer gaan
Tóch morgen maar de bench in huis zetten
En morgen maar beslissen of we daar Bikkel of Babs in zullen doen
Van.... langer dan tot kwart over vijf kan Willem niet wachten op het eten
En langer dan 8 minuten doet hij er niet over om zijn overvolle bord leeg te eten
Drie en een half uur sudderen tegenover 8 minuten eten....
Hoe oneerlijk kan eten zijn....
Áls ik dat draadjesvlees was zou ik me omdraaien in zijn maag
Van... ha gezellig appje van dochter van Willem Marianne... of we vanavond thuis zijn
Altijd leuk... kom maar langs...
Mijn zus belt gezellig.... veel verhalen over raadsvergaderingen en andere moeilijke politieke kwesties die ik zalig vind om aan te horen maar wat ik weinig van begrijp, behalve dat ze het heel druk heeft momenteel
Een of weer het weekend komen eten
Maar eens kijken of de meiden van Willem die we het weekend weer hier hebben alleen willen blijven
Jocelijne appt me haar nieuwste teken creaties... ze zijn weer fantastisch
Robbert laat me trots zijn nieuwe kachel zien die hij op zijn kantoor heeft gemonteerd
 En Isa appt me de nieuwste mop door.... iets met 40 miljoen kattenharen....
Britt had me vanmorgen al geappt en die hoor ik vanavond niet
 Net áls ik nog wat appjes van anderen krijg met de laatste updates, gaat de bel...Marianne..
Ze begroet de honden en als Bengel haar hoort komt ze direct de trap af roetsjen...
Precies op dat moment hoor ik Willem zeggen 'en we krijgen er een nieuwe pup bij'
Zowel Marianne en ik schieten overeind uit onze stoel...
Ik had Willem er de afgelopen dagen niet meer over gehoord en dacht dat de vlaag van verstandsverbijstering was overgewaaid.... maar nu dit weer
Marianne lacht... het zal me niks verbazen als je het nog doet ook, zegt ze...
De avond verloopt gezellig.. gesprekken over liefde, werk, studie, liefde, mindfulness, oppassen, liefde,  eten, mensen, liefde...
Ik laat de honden uit en zie Bikkel 2x omvallen als Babs onbesuisd enthousiast wil spelen met hem
Op dat moment denk ik even... en speelkameraad pup voor Babs, zodat Bikkel zijn rust krijgt, is misschien toch niet verkeerd...
Maar de gedachte verdwijnt ook zo snel als die opkwam
Als Marianne weg is komt alsnog het gesprek weer op de pup....
Van.... maar Willem... de kosten voor de crèche... en voor opvang tijdens vakanties of weekendjes weg.... de dierenarts.... driedubbel voer..... weer zindelijk maken....niet weg kunnen.... weer iets dat alles kapot bijt.. de ruimte.... plek in de auto als ze mee moeten....
Lezen jullie de lijst mee?... En dan nu het antwoord van Willem.... maar er staat veel liefde tegenover....en nu is een mooie tijd want jij hebt tijd en kan hem opvoeden....
Ik trek een scheel gezicht...
Dan is het even stil... maar misschien moeten we toch even wachten tot Bikkel er niet meer is...
Nu blijf ik stil.... om deze laatste gedachte goed door Willem te laten doordringen... en het de laatste woorden te laten zijn...
ik stuur nog even een mailtje eruit, bestel de Sinterkliek kalenders (toch nog mooi gedaan vandaag) en besluit in mijn boek te gaan lezen....
ik ben bij het stuk van de boom der Kennis....
En dát er iets verboden moet worden want dat geeft verleiding en de verleiding geeft op haar beurt spanning en spanning stopt verveling
In het boek zoekt Adam de boom maar hij komt er uiteindelijk achter dat het elke willekeurige boom kan zijn omdat het niet om de boom gaat maar om het verbod....
Prachtig... schitterend.....
Met veel tegenzin leg ik het boek naast me neer... tijd om te gaan slapen....
Morgen weer een dag
Ik slaap in met de gedachte dat ik maar weinig verboden overtreed (vroeger erg bang gemaakt dat God dan heel boos werd en je in iets van een hel zou komen later)..... verder dan te hard rijden op de weg kom ik dan ook niet... maar dat kan ook zijn omdat ik langzaam in slaap gesukkeld ben....







Geen opmerkingen:

Een reactie posten