zondag 12 november 2017

12 november 2017

Dag van:
00.30 uur Ik hoor de voordeur open gaan...
Och ja we hebben een pup die eruit moet natuurlijk
01.40 uur Ik hoor een hoop gepiep, dan en een knal tegen de bench en en paar onverstaanbaar gegromde woorden van Willem
Och ja, we hebben een pup die vast heimwee heeft naar haar mama
03.30 uur Ik hoor de voordeur...
Och ha, we hebben een pup die's nachts nog plassen moet gniffel gniffel..
09.30 uur... ik word wakker en moet zelf plassen
Willem hoort het en roept meteen naar boven Wampie!!!!
Ik ga naar beneden en dat komt en vrolijk kwispelenstaartje op me af huppelen
Dát ze om 06.30 ook nog uit is geweest heb ik niet eens meer meegekregen
Ben ik blij dat Willem zijn matras beneden heeft gelegd want dit was nou precies waar ik weer tegenop zag...
Willem zit met de grootste glimlach die je je maar kunt voorstellen op zijn stoel met pup Blitz aan zijn voeten
'Hij is zo leuk en zo mooi Wampie'
Ja Willem en als we een andere pup hadden uit een ander nest van waar dan ook dan was dat ook vast de leukste mooiste liefste pup van de wereld geweest
Bederf ik nou de jubelstemming... nee hoor... voor Willem is en blijft dit de mooiste beste leukste hond
Van.... nou moet ik ook zeggen dat ik nu al het verschil merk
 Door onder andere het feit dat we Babs met 7 weken hadden en Blitz met 9 weken
Het maakt Blitz wel al een stuk evenwichtiger en onderzoekende dan Babs toen, die alleen maar nest warmte zocht in je armen of tegen een knuffel wilde liggen
Babs jankte en piepte ook veel meer en veel langer
Die kroop onder dekens en stoelen als je boos op haar werd
Dit kleine vernuftige dondersteentje weet precies wat ze wil en kreunt alleen en beetje voor ze in slaap valt
De stofzuiger is niet haar vriend.. met twee voorpootjes op mijn stoel probeert ze er op te klimmen, ver weg van dat zuigmonster...
Ze slaapt gelukkig meer dan gisteren.. languit in de bench
Mits Babs haar niet in beslag neemt want oh wat vindt Babs Blitz leuk
Blitz vindt overigens Bengel leuker dan Bengel Blitz maar ze tolereert het,  evengroot als zij, nieuwe schepsel wel zonder ook maar te blazen en zonder een dikke staart
Een gezellig huishouden hier.... maar...... wel een bende...
Na de stofzuiger de mop dan maar...
Nú toch maar even de bench dicht
Blitz kijkt nieuwsgierig toe door de tralies
Ja Blitz wees maar blij dat jij een hondenleven hebt denk ik terwijl ik langs de bench mop
Van.... en dan komt Willem binnen die net Babs heeft laten rennen en spelen en nu torzwart van de modder is...
Ik opnieuw beginnen?
Niks ervan... in de hal met die viespeuk
Blitz knort een keer... die wil wel weer spelen met zijn grote makker
Van.... Blitz is behoorlijk veel wakkerder dan Babs ook
Zou Babs van een werklijn zijn en Blitz van een waaklijn... zo noemen ze dat immers?
Bikkel is duidelijk van een speurlijn...
Toch eens opzoeken hoe dat nu precies zit allemaal...
Van....Blitz is gelukkig ook al behoorlijk van niet haar eigen nest bevuilen dus zijn we steeds op tijd met haar buiten te zetten voor een plas..
Van.... nog zo'n dingetje... Blitz behoort tot de categorie liggende vreters... ze eet liggend en soms drinkt ze ook liggend
Nú hebben we eigenlijk een standaard voor de bakken.. dat is beter voor honden... maar deze dame vertikt dat dus... ze ligt liever...
En ik vermoed dat ze last van haar tandjes heeft want ze jengelt steeds een beetje en knauwt graag en veel aan speeltjes
Ach... het zijn van die kleine dingetjes die je zo'n eerste dag opvallen...
 Ik geniet vooral dit keer van dit kleine wezentje.....
Anders dan bij Babs toentertijd hoef ik niet constant op te letten of ze moet plassen..
Blitz plast na slapen en na drinken en ze loopt zelfs in de namiddag al naar het trappetje dat ze nog niet omhoog durft
Ook dat is anders dan bij Babs, die met haar 7 weken hoe dan ook omhoog kroop langs de 3 treden en ook weer zelf naar beneden roetsjte ...
Blitz is behoudender en .....Blitz is aan de diarree
Nou is dat niet zo'n ramp; de overgang naar een nieuw huis, de drukte van gister, ander voer, 2 andere honden in de buurt.. het is best veel voor zo'n hummel..
En ze drinkt zich gelukkig een ongeluk..
Tegen 4 uur komt één van Willems grote dochters en kort daarna Willem zelf
Nu kan ik snel even nog wat puppy benodigdheden halen..
En.... en half uur later ben ik weer thuis met natuurlijk veel te veel verwennerij
Een nieuw kussen, een kleedje, voeder standaard met bakken, puppy  'nat' voer en botjes, de wereld aan nieuwe speeltjes, van piepend tot knisperend... van zacht tot ruw.. van knuffelbaar tot gooibaar...
Blitz slaapt... dat doet ze al vanaf dat Willem en de meisjes weggingen ineens... maag van streek gewoon een eindelijk rust.....
Marianne zit gezellig naast de bench, de zojuist aangekomen meiden showen hun shopbuit en Willem haalt bami terwijl ik de eieren bak
Dan is het voor de meiden tijd om te gaan en alsof Blitz dat voelt... als de meiden weg zijn komt ze uit de bench en probeert een voor een de nieuwe speeltjes uit en rent door de kamer
Marianne en ik genieten...
Wat een super leuk evenwichtig maar ook behoorlijk eigenzinnig karakter zit er in deze hond..
En behoorlijk veel minder ADHD bloed dan in Babs
Nee ADHD bloed dat is flauw...Babs is gewoon een gezellige heeeeeeeele drukke, iets te vroeg uit het nest weggegeven beauty en Blitz en Babs zouden elkaar wel eens mooi aan kunnen gaan vullen
Van.... Blitz en Bengel hebben nu ook een leuke klik samen
Neemt Babs Bengel geheel in de bek, duwt haar om, en legt er bruut zijn poot erop.... ook hier is Blitz weer veel behoudender en zachter...Babs neemt haar plek in en Blitz geeft ruimte om te komen...
Hoe erg zag ik er niet tegenop... weer een pup....en hoe gek ben ik nu al op dit kleine ding...
Van.... een plasje heeft Blitz nog niet in huis gedaan maar oeps... de diarree is niet te houden en ineens ligt daar een waterige substantie in de kamer...
Nee, we worden niet boos... dit is overmacht
Kijk nou..... ze ploft de treedjes af....
Nou lopen we al de hele dag van 'oooh knappe hond goed gedaan' en 'jaaaaa goed zo meisje' maar nu juichen we maar liefst nog harder.....
En... om ons te plezieren en omdat het gejuich haar wel aanstaat.... ja hoor... komt ze ook zomaar de 3 treedjes op
Naja.. we lijken niet goed snik maar we prijzen haar alle hemelen tegelijk in...
En hup... nog een straal dunne derrie....
Ach ja....
Van... samen met Babs ontdekt ze opnieuw het speelgoed
Bij Bikkel blijft ze uit de buurt... en.... Babs nu ook
Wat heerlijk!!! Wat heerlijk voor Bikkel....
Ze kan rustig in haar hoekje onder de grote trap liggen en voorzichtig overeind strompelen als ze wil verliggen...
Ons plan heeft succes gehad....
Van......wel lastig dat die kleine poeperd nu net tot leven komt als wij willen slapen
Blitz laat zich echter niet van de wijs brengen en als Willem de matras in de kamer legt gaat ze vrolijk de bench in en speelt daar verder...
We zijn benieuwd hoe de nacht verlopen zal....
En of Willem, die toch al niet tegen geluidjes en luchtjes kan, kan slapen....
Maar... tot nu toe hebben we echt écht ÉCHT een heerlijke aanwinst aan Blitz...(en zoiets roep ik niet gauw)
Ik kan niet wachten tot morgen....













Geen opmerkingen:

Een reactie posten