dinsdag 14 november 2017

14 november 2017

Dag van:
Wampieeeeeeee!!!!! Eruit!!!! want ik wil douchen en dan moet beneden op Blitz letten...
Grrrr..... grommmmm....
Bengel draait zich nijdig om onder mijn dekbed...'t was haar te koud vannacht...
Grrrr..... grommmmm....
Ik wil me ook nijdig omdraaien maar dát is niet eerlijk
Ik kleed me dus  moedig en snel aan en haast me naar beneden
Maar meteen brood smeren voor meneer de doucher...
En och dan ook dat kopje koffie maar voor hem neerzette
Blitz geniet van de ochtendschemer gezelligheid
Ze huppelt van links naar rechts en weer terug..
Dan gaat ze vergenoegd op haar matje voor de bench liggen en kijkt gezellig in het rond
Wat een schatje is het toch...
Áls Willem met Babs vertrekt, heerst er weer rust
Nú eerst als de wiedeweerga de sinterklaas journaal yurl bijwerken voor de juffen en meesters hun link erheen openen... gisteren idd immers het Sinterklaas journaal al begonnen
 Wat geniet ik toch van op deze manier creatief bezig zijn..
En gelukkig is er altijd weer (nog) die inspiratie...
Ik bedenk leuke lessen en knutsel opdrachten die allemaal te maken hebben mrt de storm op ze, het aangespoelde boek, de aankomst plek Dokkum en nog veel meer...
Van...neeeeeee niet op Blitz gelet en ja hoor een plas in de kamer...
Je moet gewoon ok in je doel boven zien Wampie en 16 uur lang opletten
Nou vooruit dan de kamer maar helemaal uitmesten
Een goede opruim en schoonmaak beurt kan nooit kwaad
Alles gaat van zijn kant en alle oude rotzooi gaat weg
Wat resulteert in een Blitz die oude computer boeken compleet aan stukken scheurt
En weer opruimen dus
'T is dat't voor blitz is maar anders...
Van.... zo en dan nu een lekkere wandeling maken met Bikkel en dat kleine plas monster
Ruiken, snuffelen,  nog een keer ruiken en snuffelen en dan thuis in diepe slaap vallen en ik lekker even ook
Helaas is Blitz eerder wakker dan ik.... maar dat weet ik dam nog niet als ik wakker schiet
Ik pak Blitz gauw op en ren met haar naar buiten maar..... geen plas... en na een rondje om het veld.. nog geen plas...
Zeker niet veel gedronken denk ik nog...
Maar als ik binnenkom zie ik het al.... achter mijn stoel een plasje water... maar dan geel...
Volgens mij was Babs in zindelijk worden beter!
Als Willem thuis komt met miss wervelwind kan ik gauw boodschappen doen..
Van.... geen boodschappen dus... Willem wil kebab...
Oh joy... ik ben er dol op dus snel naar het kebab cafetaria..
En oh kriebels nee geen knoflook saus maar sambal...alleen de heer des huizes wil knoflook saus
En dan na het eten tijd voor lekker in bad en kijk jij maar voetbal beneden
Trouwens het verhaal datum prikken voor het Sinterklaas feest met de vriendenkliek gaat onverminderd door.. we zitten nu ergens rond 20 januari om het te vieren.....
Allemensen wat een drukke mensen ha ha ha
Van.... vandaag voegde en oud leerling mij toe op Facebook
Wát is hij gegroeid en wijzer maar vooral rustiger geworden
Maar liefst 18 jaar geleden zat hij bij me in de klas
Ik denk terug aan mijn begintijd....
Ik heb zelfs nog contact met oud leerlingen van toen ik als broekje (eigenlijk jurkje) van 21 begin...
Ze zijn zelf al moeder van volwassen kinderen.....
Toch geniet ik er elke keer weer van als oud  leerlingen me opzoeken
Een zeker als hij dankzij de sociale media niet hoeft te schrijven maar met een brom stem een gesproken berichtje stuurt 'jij was altijd de liefste juf'
Lekker joch... euh... aardige man hi hi
Van..... nu nog even sinterklaas journaal van vandaag terug kijken en de yurl aanvullen
Voorlopig weer een dagelijks klusje... maar een leuk klusje (al zeg ik dat over 2 weken niet meer hoor)
Kijk nou.... een hulp voor de Sint in en driedelig pak... wat zullen we nou krijgen..
Oooooh wat kan ik toch genieten van hoe zo'n schrijver en journaal voor kinderen schrijft dat doorspekt zit met' klappen' naar de volwassenen
Ik hoop alleen maar dat de volwassenen dat dan ook begrijpen en niet meteen de boel weer serieus gaan opvatten en moeilijk gaan lopen doen
Het mist hier op deze aardkloot vooral aan zelfreflectie en een beetje zelfspot
Zou dat er meer zijn dan zou de wereld er vast een stukje gezelliger uitzien
Maar goed... dan had ik de politiek maar in moeten gaan... iets van 'minister in omdenken en zelfreflectieve zaken'...
Maar ik zit niet in de politiek...... en dus meld ik het maar hier....




 Leuk die 'nametest':




Geen opmerkingen:

Een reactie posten