donderdag 16 november 2017

16 november 2017

Dag van:
Wampieeeeee!!!! Beneden komen... ik wil uitslapen..
Grumpf... dat is waar ook....
Trui over mijn pyjama... spijkerbroek aan (ja heus)... laarzen aan...
Willem duikt zijn bed in..
Tot 10 uur zegt hij nog....
Babs en Blitz zin in een ernstige rangorde stoeipartij gewikkeld maar er gebeuren voor zover ik kan inschatten geen ongelukken
En Blitz die laat zich de kaas niet van het brood eten... tjonge wat bijt die van zich af
Beneden ligt de zandbak die uit Babs'  lange modderige haren kwam gisteren verspreid door het huis
Jammer voor Willem maar ik ga stofzuigen
Van.... gelukkig slaapt hij er doorheen...
Nu nog even na soppen en klaar...
Van... honden eten geven...
Dat is me nogal niet een taak zeg...
Drie bakken; de een mét pillen... de ander zonder... de volgende puppy brokken voer en apart het blikvoer anders eet ze het niet.... de schapenvet capsules... de vitamine druppels.... waterbak vullen.... Blitz bij de bak van Babs weg houden..Bikkel bij de bak van Blitz weg halen.... Blitz bij zijn bak houden want die is overal door afgeleid....
En dan nú de meute uitlaten.... oei Bikkel houdt het niet meer... red de tuin wel ....
dus met de tuinslang erover heen...
Babs en Blitz op het veld....
Nu Bengel eten....Bengel maar buiten...Blitz ontsnapt de tuin in... roetsj de trap af....vandaag durft ze dat dus wel...
Babs er achteraan....
Bonje op de vlonder
Blitz ontdekt de gieter
Babs wil de gieter
Blitz ook
Ruzie om de gieter
Blitz bijt in de roeiboot... nee Blitz....Babs springt op de roeiboot... nee Babs
Babs springt in de bloembak... Blitz wel ook...neeeee niet weer zwarte poten...
Blitz kijkt eendjes
Babs wil ook
Babs duwt met snuit tegen Blitz
Neeeeeeee Babs straks valt Blitz in het water
Ik pak Blitz op en zet haar binnen
Ik roep Babs... deur op kier
Blitz ontsnapt
Ik ren achter Blitz aan de trap weer af
Blitz duikt onder de tuintafel... ik.... nee duh daar kruip ik echt niet onder..
Ik grijp Blitz in nekvel
Blitz in de kamer
Met een voet hou ik Blitz tegen en laat Babs binnen
Zucht..... koffie...
Ik sop nog maar eens want het is een tapijt van honden poot afdrukken op het parket
Blitz geeft aan dat zijn moet plassen
Naar het veldje
Is het al 10 uur?
Ja...maar geen Willem..... vast de wekker een klap op de uit knop gegeven
Blitz en Babs in gevecht
Bikkel bemoeit zich ermee
Ik ga straks gillen!!!!!!!
11.15 uur... geluid boven wat klinkt als..... 'ik heb honger'
Ik kijk naar boven of Willem de trap al afkomt...
Ik heb me nog maar eens omgedraaid om 10 uur...
Goh.....
Willem gaat zitten en ik laat het filmpje van de gieter zien
Willem ruikt wat...
Ja hoor een hoop en een plas in de keuken...
Opruimen dan maar....
Willem eet... ik kleed om....
Straks met Annet de hort op... haar vrije dag....
Stoei partij Blitz Babs laait weer op
Om een speeltje en een botje
Eyeliner nog en dan wegwezen....
Van.... dag lieve Willem veel plezier vanmiddag...
Hoe je ze moet uitlaten...????
Nou aan  de riem denk ik...
Hoezo en Blitz dan...????
Die kan toch mee... dat doe ik s morgens met Bikkel en haar ook als Babs op de puppy opvang is
Gezellig samen... dat gaat prima....
Ja Willem Blitz volgt al....
Nee Willem Bikkel kan je thuis laten... lekker rustig even voor hem...
Ja Willem Blitz kan op het grote veld los want die komt altijd terug en anders gaat ze Babs wel achterna
Ja Willem ik doe boodschappen
Nee Willem ik vergeet de Aromat niet (dus wel)
Ja Willem ik weet dat je vanmiddag Babeth moet ophalen
Dag Willem veel plezier Willem
Dag hondjes.... pas goed op de baas....
Van..... en nu weg wezen....
Straat uit... links... rechts... links... auto in het parkeervak.... deurbel....ANNET KOFFIE!!!!!
Heerlijk zo'n vriendin die je begrijpt...
Zennnnnnnn....... koffie... asbak voor je neus...... niks zeggen.... rust.....
Dan ratel ik even later alle honden perikelen eruit en voel de rust weer keren
Annet wil overal en nergens wel naar toe vandaag maar we hebben niet veel tijd ...
Van... Annet......Zevenaar is leuk
Ken ik niet...
Ik wel... is leuk.. kom op..
Zevenaar it is....
Een wat je dan overkomt hè....
We parkeren de auto...
€1,70 maar voor een hele dag...
Maar daar blijft het niet bij....
Een ontzettend leuk knus centrum... maar dat wist ik al...
We lopen een winkel in en worden me toch vriendelijk begroet...
We lopen de winkel uit en er wordt toch vriendelijk uitgeleide gedaan..
Toeval!...
Nee niks toeval...
Tweede winkel zelfde verhaal.... met een gezellig praatje zelfs... en niemand in de rij die boos wordt dat het wat langer duurt.. sterker nog we praten al snel allemaal samen...
Dubbel toeval dan...?
Echt niet... derde winkel zelfde verhaal... er wordt zelfs gelachen...
Langzaam aan beginnen we te voelen dat Zevenaar wel ons stadje is
We duiken zo'n banketbakkertje in met koffie gedeelte.....
Kan ik jullie helpen..... neemt u plaats..... heeft u een gezellige middag... waar komt u vandaan... heeft het gesmaakt.... nog een gezellige dag samen...
Ooooooooh wat is Arnhem dan toch en koele koude arrogante stad
Daar hoor je niks...en zie je een rij boze mensen als je een praatje maakt... en krijg je een ander als je er te lang over doet...en zelden een glimlach
Van.... ik haal een kraamcadeautje voor Willem die morgen op kraamvisite moet
Het grote voorleesboek van Dikkie Dik
 Is het een cadeautje?
Sint of verjaardag of misschien al kerst?
Een kraamcadeautje... ach wat leuk...
Papier voor een jongetje of een meisje?
#%^&a;$÷=€£^$#%&p;*:$-... Annet en ik staan perplex....
Het bestaat nog echt... maar je moet er wel voor in een dorp of klein stadje zijn waarschijnlijk
Vandaag ontdek ik dat ik toch echt wel een dorpsmens of klein stadjesmens ben.....
Wat hebben we een gezellige middag....
En wat spekken we de ondernemers in Zevenaar .... echt we kopen veel te veel en ook dat wat we niet nodig hebben dit keer... gewoon... om de gezelligheid en de gastvrijheid...
Van... maar nu moeten we haasten want oeps we zijn de tijd vergeten in de gaten te houden door dit alles...
Run naar de auto... auto die stopt om me pover te laten steken... en niet eens op en zebra.... race naar de kille stad... boodschappen en..... exact op de seconde nauwkeurig op tijd bij Willem aankomen die ik nog snel even het avontuur der gezelligheid beleefdheid en simpele normen en waarden vertel
Oh ja en zijn nieuwe overhemd overhandig ik en een dek voor op zijn achterbank voor de honden zodat de achterbank (help het me hopen) schoon blijft (het is water, modder en haar bestendig.... zegt de verpakking ) en het kraam cadeau...
De (onnodige) rest (voor mezelf) hou ik nog even in de tas.... grijns
Zo nu de Sinterklaas yurls maken terwijl ik ook kook... we kunnen écht 2 dingen tegelijk
Een leuke Sinterklaas klok maak ik in paint want oh Sint mocht toch eens te laat komen door die storm of je zal zelf maar te laat op de kade staan blauwbekken...
Nog een koffer van Sint met al zijn spulletjes en wat hoort er niet bij ... en nog wat leuke dingen...
Jammer dát ik niet gemerkt heb dat de oven uitslaat... (toch maar één ding tegelijk dus) nu moet het nog even warmen voor de altijd hongerige Willem en de minder hongerige Babeth kunnen eten
(Al bent Babeth dit keer wel een tweede bord want het is zo lekker
De honden liggen knockout... lekker rustig en ik schrijf en lees...
Rust in de tent...eeeeeindelijk
Kom Bengel -> quality time !!









Geen opmerkingen:

Een reactie posten