zondag 11 november 2018

11 november 2018

Dag van:
Als uitslapen vandaag niet wil lukken... en Willem echt niet lekker rondhangt. .. dan maar even stoer de kamer doen...
Het zweet gutst waar het gaan kan.... maar de kamer is netjes en schoon..... en kan weer vol gehoest worden met bacillen....
Van... visite... alweer een telg van Willem met partner....
Hij heeft natuurlijk ook nogal wat kinderen met aanhang en kleinkinderen en alle bijbehorende pleziertjes en sores....
Koffie zetten dus maar....
Van... denk nou niet... die Wampie komt niet aan haar kinderen toe... want dat is heus niet zo....
We appen wat af met z'n allen.... en deze oma krijgt wat fotootjes te verstouwen....
Als ik die niet regelmatig save, zit mijn telefoon zo vol...
Dochter Jocelijne staat voor de 4e dag op rij op de beurs in Gendt België..... en manlief Olaf ontfermd zich over hun twee meiden....
En dat gaat goed....!
Zoon Robbert en familie ontfermen zich vooral over kleine Luna die, in verband met op haar teentjes lopen steeds, al voor de derde keer in het gips en nu zelfs ook rolstoel zit....
Ze spelen spelletjes en knutselen en vermaken zich dus ook....
Vandaag worden er lampionnetjes gemaakt natuurlijk... voor vanavond....
Van....het zal mij niet, zoals met Halloween, gebeuren dat ik niks in huis heb als de buurt vandaag met lampionnetjes en een lieflijk "Sinte Sinte Maarten... de koeien hebben staarten "...aan de deur staan....
Ik ben voorbereid.... snoep, mandarijnen en chocolade.....
Oh wee als ze nou niet komen...
Van.... zo één voor één komen de meiden weer thuis....
Babeth is de eerste... ze heeft zichtbaar een feestje gehad maar begeeft zich toch na een half uurtje hangen, stoer aan haar huiswerk....
Hanna belt of papa haar kan halen.... dat wil papa wel maar nu hij niet lekker is gaat hij niet helemaal naar Doesburg en dus moet ze met de trein zelf maar Arnhem....
Oeps....!!
Helemaal een tegenvaller als papa door de verbouwingen/ wegomleggingen en zijn onontwikkeld gevoel voor oriëntatie, de afgesproken ophaal plek niet kan bereiken...
Dat is dus 1x ritje voor niks en alsnog met de bus komen....
Van. ... hoe deed ik dat toch toen mijn kinderen jonger waren...?
Volgens mij haalde ik ze alleen na middernacht op en voor die tijd moesten ze zelf komen.... geloof ik. ..
En Robbert fietste, bromde of scooterde..... tja jongens hè....
Echte "ik slaap bij mijn vriendin/ vriend" kinderen had ik niet....
Al werd het nog zo laat, ze kwamen thuis....
Van. . maar tijden veranderen....
En... de één is de ander niet...
Van..... Hanna  gaat trouwens vanavond de eerste kamer bezichtigen....
Willems tweede leg begint uit te vliegen....
Tenminste... de wens is er... nu de juiste kamer nog....
Babeth gaat weer op huis aan....
Ik wil in bad...... bacillen los weken...... rust. .. ontspanning.....
Van...... waarom zijn die honden beneden zo onrustig....
Oooooooooooh lieve hemel.....Sint Maarten......
HELEMAAL VERGETEN.....!!!!!!
En Willem is nog niet thuis van Babeth terugbrengen.... ik lig in bad... en Hanna doet niet open want die make upt .....
Nou heb ik de wereld aan snoep in huis.... het zou mij immers niet gebeuren... en nu dit....
Pffft......arme kinderen.... voor niks aan de deur....
Gelukkig zijn er genoeg andere deuren.... maar toch.....
Wat een sufferd ben ik.....
Van...... mijn kleinkinderen in Haarlem gaan ook langs de deuren ....
Ik krijg de leukste en liefste foto's binnen...
Hopen maar dat ze in Haarlem niet allemaal in bad liggen....
Van.... de familie app ontploft bijna als Verstappen van de baan gereden wordt...
Mijn kinderen zijn van jongs af aan fanatieke formule 1 fans... en hun aanhang ook....
 Terwijl ik nog van het Nikki Lauda tijdperk ben hadden zij Michael Schumacher als eerste grote held....
Nu Verstappen....wie aan hem komt, komt aan hen....
Van.... vandaag is Blitz precies een jaar bij ons.....
De herinneringen gaan terug naar Enter.... de grote houten kist met zaagsel en zes kleine rakkertjes waar we uit konden kiezen....
De herinneringen aan alle aanvang perikelen met ziektes....
En nu deze gekke vrolijkste hond van het span met...... nee.... niet het te korte onderkaakje.... maar de lange boven snuit....
Altijd....ALTIJD... kwispelend.... traplopend.... einzelganger..... maffe capriolen uithalend.... onstuimig.... enthousiast.....
Malle Blitz..... een portret op zich....
Qua uiterlijk de meest op Bikkel gelijkende.....
Van...Bengel is duidelijk geen herfst of winter kat...
Als haar pootje de regen voelt trekt het pootje zich terug....
Verongelijkt gaat ze dan op de vensterbank zitten en nog verongelijkter dat de regen niet stopt, springt ze maar haar etensbak..... dan maar eten vrouwtje....
Je ziet haar met de dag uitdijen nu ze niet naar buiten gaat om te ravotten....
Van.... zolang er maar thuis zijn is Borre de rust zelver...
Zeker nu met zijn knie... al merk je wel dat medicijnen hun werk doen....
Hij staat er weer enigzins op......
Het enige dát Borre de laatste dagen doet is slapen en groeien...
Van... Babs is anders. .
Babs wil niks missen van het leven en vooral zijn baas....
Babs reageert op alles wat geluid is en geeft.....
Babs volgt overal....ooooooveral .... tot vervelens toe....
Van.... ach... het heeft en wat zo'n herfst avond.... kaarsjes... honden aan de voeten..... breiwerk op schoot....en een niet lekkere Willem....
Zó niet lekker dat hij zelfs school afbelt voor morgen....
Wie Willem....?
Ja... Willem....!
En dát mag in de krant want Willem gaat altijd door....!
Van. . nou oké dan schat. . bij deze..... je bent ziekig.... euh. .. zielig.....
Morgen zal ik sinaasappeltjes halen....




Geen opmerkingen:

Een reactie posten