dinsdag 13 november 2018

13 november 2018

Dag van:
Vandaag weer een kinderrijke dag.... maar eerst maar eens er te zien komen. .
Met het vallen der bladeren, ook meer auto's op de weg...
Fijn ook dat natte wegdek, weerspiegeling in je autoruit, glad wegdek van de blaadjes....nog schemerdonker...
Je bent toch bij als je weer veilig de parkeerplaats van je werk oprijdt...
Van.... gesprek van de dag de aankondiging bezuinigingen natuurlijk....
Ik doe er maar niet teveel aan mee.... even genoeg aan eigen gedachten en piekerij. ..
Van... krijg nou wat... we hebben vandaag maar 7 kinderen.... rest is ziek of anderszins....
Đat wordt veel extra aandacht vandaag....
Te beginnen met zwemmen.... een bad bijna voor je alleen....
En alle hulp bij aankleden, zo goed als 1 op 1....
LUXE!!!!....
Van... buiten hele gesprekken bij de voel en spiegelwand....
Nee... niet met mezelf maar met de leerlingen....
"Als er twee ik zijn dan wordt jij 2x boos..."
Nou... ik denk dat ik dan twee keer moet lachen....
"Jij wordt nooit boos hè"....
Soms wel in mijn hoofd hoor.... maar dan zegt mijn stem dat ik dat maar niet moet doen...
"Dan heb jij een stille stem".....
Soms wel ja....
Van....bij de voelwand....(borstels, zachte vormpjes, stofjes...)
"Ik vecht met de groene beer.... niet echt hoor. . nep. .."
Ik: Oh.... heb je ruzie met de beer...?
"Ja. . niet echt hoor.... nep. ."
Ik: Maar je bokst zomaar een deuk in de beer want de beer is zacht. ..het is eigenlijk een puddingbeer...
"Dan vecht ik niet... dan klieder ik....."
Ik: Niet echt toch. .. maar nep....?
Van.... het Sinterklaas journaal is toch al bekeken....
Wij werken er nog niet over.... drie weken stuiterballen in de klas... dat hou je niet vol....
Pas na zaterdag, als Sint aankomt, dan gaan we van start...
Maar tja... zo'n sinterklaas journaal daar kom je niet omheen....
En dat negeren we dan ook niet...
"Sinterklaas kan de boot niet vinden..."
Ow echt...
Ik denk het vast wel hoor.... hij is alleen nog even druk....
"Misschien móet hij nog opruimen..."
Dat is het denk ik... dat zou goed kunnen....
"Of hij kan mijn cadeautje niet vinden. .."
Nee... zoveel rommel maakt Sinterklaas niet.... die weet precies waar de cadeautjes zijn....
"Maar mijn cadeautje is een cavia en die kunnen wel uit een hok springen..."
(Hoe red ik mij hieruit?)....
Dat doen cavia's vast niet bij Sinterklaas... die luisteren heel goed en blijven in hun hok.....
"Nou. . dat denk ik niet want ze hebben maar hele kleine oortjes.... die je niet kan zien....."
Maar die kunnen heel scherp horen....
"Ze hebben geen scherpe oren maar zachte..."
(Ben er klaar mee...)....Het komt vast goed...(Wat een dooddoener!!)
(Draait zich om en loopt zichtbaar niet gerust gesteld de andere kant op..... tja... soms weten juffen het ook even niet meer)...
 Van....we gaan huizen kijken... waar wonen wij....?
En streetview weet alles op dat gebied....
Ze vinden het een grote verrassing om ook hun huizen zomaar groot in beeld te krijgen....
"Hoe weet jij dat juf...."
Nee ik niet maar de computer weet dat....
"Sinterklaas weet dat ook hè.....?"
Nog beter dan de computer. . antwoord ik....
Van.... we gaan de huizen knutselen... deuren uitknippen en ramen en als ik dan ook nog hun foto achter een raam plak, kan ik paaien wat ik wil of ik ze alsjeblieft mag ophangen in de klas, maar nee... echt niet... geen kans... ze moeten mee naar huis....
(.... en dan nog even zachtjes erbij....)....."Dan weet Sinterklaas het ook zekerder ..."...
Oké... ik ben om.... tegen de Sint kan ik niet op.... die is nog veel heiliger dan een juf....
(..... euh niet echt toch.... maar nep?!?!)
Van..... het was een makkie van een dag.... en gezellig ook...
Nu al het na werk..... en thuis aan de slag....
De sinterklaas journaal yurl.... met z'n Hendrik Haan uit Koog aan de Zaan..... en de plaatjes.... molens.... boten....Sint en de kist.....
Wat zal daar nou weer in zitten....
Die Sint weet ons elk jaar weer nieuwsgierig te maken.....
Van... nog wat tijd over...
Nee dat jok ik.....
Nog wat tijd maken....
De jaarlijkse vriendenkliek kalender moet af.... anders is die nooit voor het Sinterkliek feest klaar....
Foto's uitzoeken..... kalender lay-out.... juiste jaartal (zal me toch niet weer gebeuren dat ik de verkeerde kies).... en nog een leuk extra idee voor de kalender....
Sssst ... niks verklappen... de kliek leest mee .....
Van...alweer laat... en nou ook de blog nog....
Waar een oud mens al niet druk mee kan zijn...
Maar tja... bezuinigen op vriendschap kan écht niet....
Van.... oh ja.... Borre en de dure rekening....
Nou..... we hebben geld terug hoor....
Ze vinden het inderdaad niet kunnen zoals het was gegaan....
Van... Willem blij...!!!!
Erg blij!!!....
Van... en om nu maar met Sinterklaas' woorden  af te sluiten....
"Nou dag hoor....!"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten