dinsdag 6 november 2018

7 november 2018

Dag van:
Woensdag is zo'n dag dat ik meer ouders zie die de kinderen komen brengen dan chauffeurs....
Dat heeft ermee te maken dat veel broertjes en zusjes s middags ook vrij zijn en ouders daarom vaak een parttime dag. .. en papadag... of mamadag opnemen...
S morgens is het dus een komen en gaan van papa's en/ of mama's... een enkele opa...en dus... een praatje hier.... een praatje daar...
Pakken we s morgens altijd de tassen uit... hangen die met de jassen op en gaan dan aan tafel spelen.... vandaag lijkt alle routine van de dag vergeten te zijn...
Ze hebben maar één ding voor ogen.... dat nieuwe digibord....
Zodra de jas hangt, pakken ze hun stoel en gaan ervóór zitten ....
Dikke pech... want ik zet dat ding niet aan natuurlijk s morgens in alle vroegte.... en we moeten notabene direct naar gym....
Het ongenoegen wordt kenbaar gemaakt...maar deze juf blijft onvermurwbaar...
Dan keert de rust terug en kunnen we naar gym....
 Van... na de gym kring.....
We hebben het over de dag en de activiteiten van die dag en hoe ze er zo op komen weet ik niet meer maar ineens gaat het gesprek over slapen....
Over wel en niet op mogen blijven....over knuffels in bed... over bij papa en mama in bed slapen...
Tot het blonde kuifje zich in het gesprek mengt...."Ik slaap op mijn kamer"... ..en dan stellig en met nadruk even later na een pauze van 5 à 10 tellen er achteraan ......"ALLEEN!!"....
Dat is dus duidelijk. .... en ik zou maar geen poging wagen ernaast te kruipen als je bang bent want het klonk alsof je er zo uit gezet wordt mocht je dat ooit willen proberen. ...
Van.... één groepje gaat picto's lezen... het andere groepje gaat de cupcakes van gisteren versieren met de assistente......
Vandaag leer ik een nieuwe picto aan, vanuit mijn ooghoeken let ik op het versieren....
 En terwijl mijn groepje druk oefent werp ik een tweede blik...
De assistente helpt de witte stippen op de rode paddenstoel cake hoed te maken met een leerling....achter haar staat een andere leerling....
En stonden er net al vier paddenstoelen cupcakes te pronken.... er staat er nu nog eentje....
De drie andere verdwijnen met een hap slik weg beweging zo in zijn maag.... en hup... daar gaat vanaf de andere kant de vierde in de mond van een leerling....
Er waren eens vier paddenstoelen... je zou er zo een terugtrekken lesje van kunnen maken....."En toen waren er nog maar 0"....
-Vier kleine cakejes verdwenen in een mondje
Het schaaltje was leeg maar het buikje vulde weer een pondje....-
Of...
-Vier kleine cupcakejes verdwenen in wat monden...
Het is niet goed met ze gegaan...
Ze zijn nooit teruggevonden...-
Enfin... we hebben een dolle dag... en natuurlijk gaat het nieuwe digibord aan....
En nu ben ik erg verknocht aan mijn oude.... het feit wilde dat de beamer lamp daarvan op was en we zwart wit keken al vanaf de zomervakantie...
Het is dus geen wonder dat één kleuter verbaasd roept..."ze hebben blauwe broekjes aan"...
Van... en zo eindigt de ochtend. ..
Ik ben niet van plan lang te blijven want morgen werk ik ambulant in een andere klas...
Van.... maar als een oud collega me zegt dat het weer eens tijd wordt voor een bakkie koffie... spreek ik direct af...
Kom op... lekker ouderwets zoals vroeger bijkletsen...
Hè heerlijk voelt dat....
Pas anderhalf uur later stappen we eens op.... nog gauw het werk afmaken...
En naar huis. .. hutspot op tafel zetten....
Zal ik nog even langs vriendinnetje gaan.....?
Heb haar al zolang niet gezien...
En als ik dan toch in de bijklets mood ben.....
Maar ze is niet thuis.... jammer...
Dan maar een briefje in haar bus gooien....
Van... ik ben niet koud een half uur thuis of ze belt al. .
Lachend en blij om het briefje maar balend dat we elkaar gemist hebben...
En nee. . morgen kan ik niet... helaas werken....
Misschien vrijdagmiddag dan...
Van... ha nog een appje... van de jongste kleindochter naar wie ik een cadeautje gestuurd heb...(al drie dagen geleden... lang leve de post... en nu dus pas binnen heeft)...omdat de arme ziel alweer in het gips zit een beroerd reageerde op bloed prikken...
Van.... maar nu toch echt gauw de hutspot...
Willem moet vanavond weer eens naar het verre Drachten ... de liturgie doorspreken voor zijn preekzondag...
Van.... als Willem weg is, de afwas maar doen... zijn dochter helpen met een opdracht die uitgeprint moet worden.... en Borre een beetje verwennen....
Na acht uur mag hij niks meer eten in verband met de narcose morgen. .
Onder narcose voor een foto... nooit van gehoord eigenlijk... maar het zal wel goed zijn...
Alhoewel...
Weet je wat... ik zet de vraag toch eens op de Duitse Herder pagina van Facebook...
Zo'n besloten groep waar ik lid van ben. .
Van... wauw.. wat gaaf is zo'n groep toch. .. binnen een half uur tal van reacties die me toch wel gerust stellen. ..
En daarnaast natuurlijk het nodige medeleven... ook wel prettig moet ik zeggen...
Kan Willem nou morgen met een gerust hart naar de.......heeeee..... appje...
Degene in wiens klas ik morgen werken zou,  werkt zelf en heeft liever dat ik een andere dag voor haar inval....
Dat komt dus als geroepen... geschenkje uit de hemel of zoiets....
Morgen mee naar de dierenkliniek in dat geval....
Schema's zijn er om vanaf geweken te worden blijkt wel... en dit is niet de eerste... er zijn al heel wat data geruild (laat ik maar flexibel boven) ... alleen deze komt wel fijn uit....
Van... breiwerk oppakken.... ik hoef nog maar een klein stukje....
Maar tja. . ik begin al met een fout... en als ik na 6 toeren er nog eentje ontdek staak ik, na uithalen en de steken weer op de pen zetten, het breien maar...
Te moe denk ik....
Dan maar lekker bij kaarslicht kijken naar een programma over mensen die een oud kasteel kopen en opknappen...
Van... dat lijkt me ook nog wel wat.... zo'n oud kasteel met een verhaal. .. een geschiedenis zelfs...
En nou is Willem misschien technischer dan iedereen inclusief hijzelf denkt dat hij is.... en ook al ben ikzelf best wel nog een beetje handiger dan hij... zo'n klus gaat te ver als je loodgieters, aannemers, dakdekkers, elektriciens, slopers etc. moet inhuren....
Dan gaat de zelf opknapt klus lol er gauw af vrees ik..
 Maar een leuke droom blijft het....
Ik zou er een Doornroosje kasteel van maken... met zo'n echte schildwacht ervoor....
Of wacht nee... zo'n kasteel met kamelen die de Galliërs vroeger hadden met zo'n enorme gracht er omheen....
Of.... toch een ridder kasteel.... of jaaaaaa zo'n statige Engelse met butlers en meisjes in de keuken beneden en kamerdames......
Er moet in ieder geval wel water bij zijn... net als waar ik nu woon....
Van... ach Wamp... droom lekker verder... maar dan in bed....
Morgen op tijd op... voor Borre....








Geen opmerkingen:

Een reactie posten