donderdag 8 november 2018

8 november 2018

Dag van:
Soms voel je het al als je wakker wordt.....
Dit wórdt weer zo'n dag....
Voor je ook maar één been buiten bed zet, verzamel je alle adrenaline om zo'n dag tegemoet te treden....
In mijn geval doe ik dat door nog even 5 minuten op mijn andere zij te draaien....
Het werkt... enigzins. ..
Bij de tweede keer die Willem me roept sta ik met beide benen,  en een behoorlijke dosis adrenaline op de koude houten vloer....
Dat wil ook nog wel eens helpen om meteen wakker en klaar voor de dag die komen zal, te zijn....
Van.... in de kleren.... borstel over de tanden .... Senseo aan.... medicijnen en een extra vitamine B opkikker erin....
Wat mij betreft kan de donderdag beginnen...
Van... eerst Borre maar naar de dierenarts...
Borre vindt alles prima... hij hoeft de achterbank niet met de andere twee te delen en gaat er maar eens voor liggen....languit....alsof hij geen reuze baby is....
We overhandigen Borre aan de assistente.... beantwoorden nog wat vragen.... en gaan dan maar huis....
Wachten op een telefoontje....
Babs en Blitz snappen er niks van dat we zonder hun vriend terug komen...
Eindelijk mogen ze eten... Borre moest immers nuchter blijven voor de narcose, dus krijgen zij later dan anders hun bak toegeschoven....
Maar... ze eten niks...
Eerst vriendje terug lijken ze te denken...
Van.... en we wachten en wachten...
En we wachten en wachten... op het telefoontje... dat wel erg lang op zich laat wachten...
Zelf bellen dan maar...
Borre is net onder narcose....
Van. .. dan wachten we nog maar....
En wachten we.... half negen gebracht .... zou anderhalf uur duren maar... om elf uur nog niks gehoord...
Zo lang kan twee foto's maken toch niet duren....
Ja hoor... half twaalf eindelijk de verlossing. . we kunnen Borre halen... en gauw graag want hij kan deurklinken open maken....
Yes... dat is onze Borre...!!!
Van... als we binnenkomen zien we de bezem al tussen de klink en de deur staan....
De dierenarts neemt ons mee naar achter en laat de foto's zien....
"Jaaaaa", zegt ze....."hij lag er zo goed voor dat ik maar meteen meer foto's heb gemaakt.... kijk maar.... hier is het onrustig... en hier zit een uitstulping... en hier is het wazig.... ik heb ook maar van de heupen genomen, dan hebben we die ook maar meteen.... tja... eigenlijk weet ik het niet... ik stuur de foto's op naar de orthopeed in Dieren... daar werken wij mee samen..."
Van. . het duizelt ons even...
Er zouden twee foto's gemaakt worden toch... het zijn er 7....
Er is iets onrustig....
Ze weet niet wat....
Gevolg groeispurtje misschien...?
"Ja... nee... afwachten maar..."
Oké... en je stuurt/ mailt de foto's ook even naar ons dus...
Dat zal ze doen....
Maar we horen het van haar collega's want zij gaat op vakantie....
Van.... Willem loopt naar de receptie om te betalen.... ik loop met Borre naar buiten om hem te laten plassen...
Van.... Willem komt lijkbleek naar buiten....
"Wat denk je dat dat kost...?" vraagt hij....
Nou....€250.00 zoals afgesproken... antwoord ik....
Maar direct begin ik zijn huidskleur te begrijpen....
Zeven foto's (tegen elke afspraak in) bedenk ik me ineens. . een addertje onder het gras dus...
En ja hoor....€486,95......
En dát ze zelf snapt dat het niet klopt lijkt mij wel duidelijk als ze maar 4 van de 7 in rekening heeft gebracht op de factuur. ....
€486,95 voor 4 fotootjes dus....en een licht roesje....
Me dunkt.... daar kan je vakantie van vieren....
Van... het zit Willem alles behalve lekker...
Met de dierenarts van dinsdag heeft hij nog afgesproken dat er 2 foto's gemaakt zouden worden en de kosten op €250,00 kwamen met roesje....
Het zit hem niet alleen niet lekker. . hij is er zogezegd doodziek van....
Van... thuis belt hij direct de kliniek weer terug...
Of ze niet eerst hadden moeten bellen om te overleggen of er meer foto's gemaakt konden worden....
Dat het tegen de afspraak in was....
Dat een garage ook altijd eerst belt als de kosten hoger uitvallen dan gedacht...
Van... ja maar... nu mooi de gelegenheid... mooie kans.... beter voor de hond....(of jouw vakantie?)....
En dan snel... ja had eigenlijk ook wel even kunnen bellen. .
Maar... echt beter.... en tja ook die medicijnen die ze nog in rekening bracht van de vorige keer.... €51,00.....
Voor een paar pijnstillers ja.... bestaat er geen honden Kruidvat met eigen merk paracetamol of paracetahond. ..,????
Enfin... Willems dag is verziekt....
Borre is gelukkig snel de oude... dat is dan weer een prettige bijkomstigheid....
Van... ik laat mijn dag niet verzieken... ik ga naar vriendinnetje Annet...
Gezellig samen in Duitsland shoppen....
Wij kunnen dat...!
Het zonnetje schijnt... wat willen we nog meer....
Eerst even bijkletsen... dat kunnen wij snel en efficiënt....
Dan hup de auto in en de grens over... bij Nijmegen dit keer. ..
Van. .. shop till you drop bij de eerste winkel meteen al....
Winterjassen.... pullovers..... hebbedingen....
Dan koffie... nee cappuccino.... met een obstplunder (fruit gebakkie)....
Zon.. .. bakkend hete zon.... kleur op de wangen. .. fruit sensatie op de tong.... wat hebben we het goed. .
Zo is het €486.95 leed snel geleden....(alhoewel)....
Volgende winkel... laarzen.... precies de kleur die ik zocht....
Volgende winkel.... mega xl drogist... vele malen goedkoper dan de Nederlandse drogisten...
Nagellakjes..... te leuke papieren zakdoekjes (zo leuk voor de kleinkinderen met snotneusjes)..... shampoo... eucalyptus olie want de bronchitis komt weer opzetten....
Terrasje. .. cappuccino maar nu zonder gebakje..ergens moet je natuurlijk een grens trekken....
Volgende winkel... de Penny supermarkt.... vol veel te lekkere dingen...
En waar bij ons de schappen vol liggen met sinterklaas lekkernijen, liggen hier de kerstspullen te kust en te keur. .....
Van... met een winkelwagen vol staan we even later weer buiten. ..
Een blik op de klok vertelt ons dat we al vier uur shoppen en het goede leven leven....
Op naar huis dus....
Wie weet doen we het morgen weer....
Dan gaan we de historische Ortsmitte bewonderen....
Van.... nu snel koken.... wij hebben om 7 uur een afspraak met Willems ex en haar partner om de gezichten dezelfde kant op te zetten en dingen door te spreken... en nemen dan meteen dochter twee mee naar huis voor het papa weekend.....
Dochter één zal rond 5 uur thuis zijn....
En geloof me.... dat schijn je ruim te moeten zien ....5 voor 6 is ook rond 5 uur..... half 7 ook....grrrrrrr....
Van. .. ik zeg niks. ..
Maar....om kwart voor 7 zitten Willem en ik in de auto...rond 7 uur is bij ons stipt 7 uur....
 Van.... een mooi gesprek.... vol herkenning (ooooh ja jullie ook...?..... Ja ja!!!!... heel herkenbaar..).... en wederzijds begrip... meer is er niet nodig om op één lijn te komen....
Mooi dat het zo kan..... dat gun je ieder gescheiden gezin....
Van. . dochter twee mee naar huis. .. waar dochter één alweer vertrokken is voor vannacht....
Tja.... loslaten is het keyword....
Van... maar nu wel total loss....
Nog even napraten .... honden knuffelen.... en ons bed opzoeken....
Het zijn de laatste dagen van die dagen....
Doorgaan zonder vragen.....









Geen opmerkingen:

Een reactie posten