vrijdag 23 november 2018

23 november 2018

Dag van:
En dan ineens besef je je wat zo'n  vrije dag nou zo vrij maakt....
Dat je maar aan één ding tegelijk hoeft te denken.... maar één ding tegelijk hoeft te doen.... je gewoon de tijd kunt nemen. ..
Dat je gewoon niet efficiënt hoeft na te denken maar naar de keuken loopt en gerust je kopje kunt vergeten... om dan rustig terug te lopen en je kopje op te halen....
En niet meteen even die vuile van Willem meeneemt want dat kan straks ook nog wel....
Dat je gewoon rustig even een kleurplaatje kan maken en niet direct hoeft stof te zuigen.... en je je mail niet meteen hoeft te checken of te beantwoorden.... want dat komt wel...
Dat dus. ...
Dat je gewoon de hele ochtend zonder  make up en op je sloffen rondloopt..... de afwasmachine niet direct uitgepakt hoeft te worden en je niet bang hoeft te zijn dat je wat vergeet want er valt niks te vergeten....
Dat ook dus.....
Dat je wel de tickets voor het concert uit moet printen maar ach.... zeeën van tijd....
Dat je rustig voor je raam kan gaan staan en ziet dat er zowaar een flinterdun laagje ijs op een deel van de sloot ligt....
Dat je gezellig de poes nog even op schoot trekt.... lekker warm zo saampjes.....
Van..... vrije dag ik geniet van je....
Ik tweet een bericht de lucht in.... dat doe ik overigens zelden.... met hashtag nl post omdat ze nog steeds de sinterklaas brief niet in Haarlem hebben afgeleverd....
Notabene.... het helpt.... ik krijg antwoord....
En notabene twee..... en uur later leveren ze (4 dagen te laat) ... de brief af....
Twitter berichtjes helpen echt is mijn ervaring....
Van.... ik pluis internet door op zoek naar lekkere recepten....
24 kitchen.... met Rudolph..... heeft een heerlijke vis goulash.....
Zou ik dat echt kunnen....?
Dat kan ik....!
Van... op naar de winkel voor de ingrediënten....
En zowaar scoor ik ook nog 3 boeken voor de kleinkinderen voor sinterklaas....
De eerste buit is binnen....
Nu de boodschappen.... en het heerlijke van de Jumbo is dat je denkt..."waar zou ik als huisvrouw bijvoorbeeld de bloem.... of het paneermeel neerzetten.... daar en daar...".... en ja, daar vind je het dus ook....
Van... nu koken.... met Rudolph op de computer die me aanwijzingen geeft. ..
Maar ik zou ik niet zijn als ik niet ook wat dingen van mezelf erbij doe...
De geuren vullen het huis...
Van.... Willem komt binnen..... het ruikt hier naar een goed restaurant...hi hi hi.... dat hoor ik graag....
De standaard zin van inwonende dochter "Ik hoef niet zo veel"... negeren we....
Het is meer dan lekker die goulash....
Van... nu gauw omkleden want we gaan naar een concert.... rock the opera. . met het Praags philharmonisch orkest....
Rock en klassiek dus....
Ik trek mijn leren jasje maar aan.... dat past wel bij rock....en daaronder een jurk. . voor het klassieke deel...
Haren los en in de lak.... zwarte oorbellen.... lets rock...
Van... en dan begint zo'n concert met stairway to heaven ..... en dan zijn je gedachten direct weer bij je vrienden die hun zoon verloren deze week.....
En zo schiet de emotie weer door je heen....
Waas van tranen... bloedend hart.....
Van... voor de pauze zijn we niet zo onder de indruk van het concert. . na de pauze gaat het los en laat het philharmonischorkest, goed van zich horen...
De toegift is "we don't need no education"....
Nou dat hoeft ook niet want ons weekend is begonnen .....
Goed begonnen....!!









Geen opmerkingen:

Een reactie posten