woensdag 28 november 2018

28 november 2018

Dag van:
 Ziek zijn in een drukke tijd als die van Sinterklaas is niet handig....
Alles staat stil... vanaf de bank dicht ik wat ... en gelukkig had ik dit weekend al veel gedaan... maar vanavond komen we als vrienden bij elkaar en ik kan de puf voor huis schoonmaken niet vinden....
Dan moet het maar zo....
Goede vrienden kijken overal doorheen....
De boodschappen zijn binnen.... die heeft Willem gedaan....
Aardappels koken en de wortel en ui er doorheen, kan ik zelf wel....
We doen niet moeilijk vandaag....
Cadeautjes liggen ook al ingepakt.... de jaarlijkse kalender...
Fijn dat ik daar het weekend nog aan dacht om die op te halen toen ik met dochter aan het shoppen was...
Van.... vandaag hebben de kinderen in de klas wat in hun schoen....
Ik mis hun gezichtjes.....die blik als ze hun gevulde schoentjes zien.... en de blijheid als ze de pakjes openmaken....
Vandaag ook komen er Pieten in de klas. ..
Wat een plezier zal dat geven....!!
Van..... niet te lang bij stilstaan.... ratdo Gelderland aan en ook maar een beetje gezellig maken hier....
Sikkeneurig ziek zijn is ook zo wat....
Hopen dat de antibiotica een beetje wil werken....
Van..... wat en geluk eigenlijk dat ik niet meer rook... behalve de elektronische sigaret dan.... maar die mist zo'n 300 rot stoffen die ik anders binnen zou krijgen....
Van... ik rust veel... om vanavond toch nog een beetje gezellig te zijn.... maar voor mij geen pepernoten vanavond....
Van Willem komt thuis.... meehelpen met de voorbereidingen....
Weer heeft hij het over dat prachtige nummer dat hij gister op de crematie hoorde...Sleepsong....
Ik loop naar de brievenbus....
Want wat hij niet weet is dat ik gisteravond voor hen de complete cd waar dat nummer opstaat, besteld heb....
Hij kijkt me aan...."Ik voel een cd" zegt hij.... scheurt het karton los.... en ja hoor....
Emotioneel en zo blij als een kind....
De cd gaat aan.... hij pakt de fluit.... en speelt zo goed als de hele cd mee....
Zo mooi......!!!!
Door is nu al mijn lievelingscd, hoor ik hem zeggen.....
Van.... Sinterkliek.... met de lading die iedereen van gister meeneemt....
Het gedicht van maar liefst 7 bladzijden, die ik maakte, is er helemaal op aangepast....
Van... de hutspot staat dampend op tafel... ernaast de pan met spekjes hachee waar iedereen direct dol op is. ..
Er wordt gesmuld.... soms zelfs meer dan twee borden....
Zelfs Willem valt van zijn dieetgeloof af en neemt een tweede bord.....
Van... ik krijg een prachtige schaal planten en vogelvoer overhandigd,  een gedicht en een ander cadeautje....
Tjonge dat is raar... ik ben toch de gedichten maker....?
Maar ach wat mooi.... en in het cadeau een Eiffeltoren notabene....
Nu het grote Sinterkliek gedicht....
Iedereen is stil bij de intro..... over het leven... de dood.... het gevoel vrienden te hebben....
Dan komen alle vrienden één voor één aan de beurt.... met alle persoonlijke en samen belevenissen van het afgelopen jaar in dichtvorm....
En de afsluiter...
 Van... het gedicht zit er weer op.... iedereen is stil.....
Nu de jaarlijkse kalender.... al onze foto's van het afgelopen jaar... en voor elke maand een Toon gedichtje..... en een boek. ..
Niet zomaar een boek maar het "nieuwe kliekjes boek"....
Tja... tegen zoets moet je aanlopen....
Van... taart.... aardbeien bavarois.....
Geen zin om een dessert in elkaar te knutselen dus een goed alternatief...
En dat vindt de kliek gelukkig ook....
Er wordt nagepraat over het gedicht en er wordt gesmuld....
Herinneringen worden weer opgehaald.. nieuwe plannen gesmeed.....
 Willem valt in de stoel bijna in slaap....
Ok ik geeuw al een paar keer. .
De kliek voelt het al....
Zij hebben alle tijd van de wereld "die oudjes".... maar wij zijn moe....
Het laatste wijntje.... de laatste knuffel.... en het zit er weer op voor een jaar....
We zullen weer nieuwe avonturen verzamelen de komende 365 dagen. .
Voor volgend jaar weer een nieuwe kalender....
En een nieuw gedicht....
Over samen lachen... en samen huilen. .
Het leven delen. .
Om het leven te vieren....












Geen opmerkingen:

Een reactie posten