zondag 25 november 2018

25 november 2018

Dag van:
Vandaag heb ik duizend plannen maar mijn leven kennende zullen er maar een paar van uitkomen....
Van Willem heeft.... alweer.... een optreden ....
Zoals ze dan zeggen:"de zaken lopen goed"....
 Maar goéd... dat betekent dus, dat ik ook vroeg op moet staan....
En dat doe ik dus vanmorgen eens lekker niet....
Vrijdag is het ook goed gegaan met de honden....
Als je alles maar ver weg en dus buiten bereik legt....
Hooguit eten ze dan hun hondenbed aan barrels....
En daar hebben ze dan lekker zichzelf mee...
Van... zowaar lukt het om tot kwart voor tien uit te slapen...
Héérlijk....
Nu eerst rustig aan de koffie....
Plan 1... gelukt!
Plan 2... in de maak....
Van.... ik moet vandaag de sinterklaas yurls bijwerken...
Daar ben ik twee dagen niet aan toegekomen....
Gelukkig was het weekend en dus waren de scholen dicht.... maar maandag wil iedereen toch weer sinterklaas journaal lesideeën....
En onderschat het werk niet want per journaal ben ik toch wel een uur ermee zoet...
Het is dus twee en een half uur later als ik de klus geklaard heb....
Plan 3 ..... gelukt!
Van. .. nu moet ik aan dicht en rijm klussen beginnen...
Het Sinterkliek gedicht en een aantal dicht opdrachten voor anderen....
Kijk... en daar gaat het mis....
Ik wist het wel....
Dochter Jocelijne wil op tassen jacht.... of mama meegaat....
Van... nu vertelde ik gisteren op de verjaardag nog dat ik tegenwoordig mijn gezin en vrienden belangrijker vind dan werk....
Met gemak kan ik tegenwoordig de pc uit laten en leuke dingen doen, die niks met werk te maken hebben....
Dus vandaag gaat me dat ook lukken....
Kom maar op dochterlief... wij gaan het winkelcentrum onveilig maken....
Van... ze komt... en ik moet natuurlijk mee in haar auto....
Trotse griet met rijbewijs....
Het is druk, maar niet krankzinnig druk. ..
Nu eerst alle winkels af om tassen te kijken vóórdat ze een keuze maakt....
Slim kind....
Daar kan haar moeder wat van leren....
Van... maar tja. . we komen natuurlijk ook verleidelijk veel andere winkels tegen...
Te beginnen met Chili & Ice.....
Meestal niet mijn winkel en zeker niet de hare maar dit seizoen toch wel dingen van onze smaak....
Lastig... lastig...
Zeker als moeder en dochter elkaar de kop gek maken met "oh leuk"..."wauw wat staat dat  goed" ....."oh, kijk nou eens"...."dit moet je echt passen "...."die kan je niet laten hangen"....
Maar we zijn ook kritisch....; te klein... te groot.... te goedkope stof.... te duur....(Maar met die black friday sales ook nog op zondag,  is niets eigenlijk meer duur)... niet de goede kleur.... moeilijk te combineren...
Je zou zeggen dat met deze kritische kijk geen aankoop wordt gedaan...
MIS....!!!!
Dochterlief scoort jurk en rok... mama loopt de winkel uit met tuniek en 2 jasjes. ..
Van.... tegenover Chili & Ice de boekenvoordeel winkel....
Hele foute winkel voor deze mama/ oma/ buurvrouw/ vriendin....
Voor iedereen zie ik wel wat leuks....
Mijn Sinterklaaszak is voor 3/5 deel gevuld als ik de winkel uitloop....
Drie tassen vol boeken, spelletjes , knutsel gedoe,  kalenders, agenda's, gadgets, brei spul...
Het lijkt wel een volksverhuizing...
Ik moet er niet aan denken dat allemaal straks te moeten inpakken. .
Sterker nog... al die stickertjes met prijzen eraf te moeten halen en nog sterker. .
Twee stickertjes... want de black friday sales stickertjes zitten er ook nog op...
En bedankt hè....
Van.... hé we waren op tassen jacht. ..
We vervolgen de missie....
Maar eerst nog even naar de Hema... fotoservice Hema... jaarlijkse Sinterkliek kalenders halen...
En wat zijn ze mooi geworden.... trots trots... blij blij...
Van... alle tassen winkels gehad... nu het rijtje weer terug...
Lachen om te zien hoe dochter dat aanpakt...
De tweede ronde kijkt ze nog kritischer...
Ritsje teveel... vakje te weinig.... frutsels niet mooi.... te groot... te klein...toch niet de goede kleur. .. schouder band te lang.... portemonnee past niet...
En ja hoor... dan blijft die ene over...
Mam vind jij hem ook mooi...?
Mam vindt hem super mooi...!
Kopen maar... en advies vragen betreffende het onderhoud... want tja écht leer hè...
Dat was deze mama dus vergeten... of eigenlijk niet eens vergeten maar gewoon niet aan gedacht...
Van... een hoop geschreeuw... gevalletje winkeldiefstal bij Blokker....
Altijd naar om mee te maken....
Van... na de tassen, de jassen...
Waren we ook niet van plan, maar ach....
En we hebben nog een kwartier vóór winkelsluiting....
Nou... die dochter van mij kan passen hoor....toch laat ze zich niet verleiden door het tijdgebrek... en ze koopt niks...
Wauw knap...!
Met zakken vol.... zere armen.... pijnlijke voeten... maar een glimlach om de lippen gaan we de roltrap af...auto in... donker door. . naar huis...
Nog even nakletsen.... dan gaat ze weer... die dochter van me...
 Zoveel mee te stellen gehad... zo goed gekomen....
Van.... onverwacht plan 4.... geslaagd!
Nu moet ik echt over tot gepland plan 5... gedichten maken...
Eerst de opdrachten maar....
Goed kijken naar wat men geschreven heeft en dan alles op rijm zetten....
Voor ik het weet ben ik alweer op dreef...
Maar de vermoeidheid slaat toe....
Het Sinterkliek gedicht kan morgen ook....
Plan 5.... deels geslaagd....
En laat ik nu maar even geen plannen meer maken of uitwerken....
Genoeg voor vandaag.....
Morgen weer aan het werk.... met een zeer keeltje....
Een mens moet toch wat te zeuren hebben...
Maar een mooi weekend was het.... dat neemt niemand ons meer af. .
Druk, maar mooi....!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten