vrijdag 30 november 2018

30 november 2018

Dag van:
Ik heb zo'n vreemd voorgevoel...
Zo'n waarschuwend intuïtie en onderbuik gevoel....
Dit zou wel eens zo'n dag kunnen worden....
Zo'n allesomvattende "Ik laat het allemaal maar over me heenkomen " dag...
Zo'n dag dat er van alles gebeurd en waarvan je niets in de hand hebt....
Complete chaos dag....
We zullen het beleven...maar mijn onderbuik gevoel verraad mij zelden... zoniet nooit....!
Van...... kort geslapen en toch vroeg op....
Ook dat voorspelt al weinig goeds....
Maar... het zonnetje schijnt.... de honden hebben de kamer heel gelaten.... dus ik zeg "koffie"...
Tevreden neem ik een slokje en probeer de dag een beetje in te plannen...
Wat er ook gebeurt. .. er moeten cadeautjes komen want morgen vieren we sinterklaas met mijn kinderen en kleinkinderen...
De traditie van het jaar....
Geen Piet die bij oma in bed slaapt..... geen lek roeibootje..... ook geen Sint op bezoek.... evenmin zoekgeraakte cadeautjes die gezocht moeten worden. ...
Oma verzint elk jaar wel wat maar omdat het nu in Haarlem gevierd wordt, gaat het een beetje anders...
Sint heeft iedereen van de familie letters gestuurd... om de pieten te leren lezen natuurlijk....
Die letters moeten allemaal leuk versierd worden en de pieten hebben gevraagd of we een cadeautje willen kopen dat met die letter begint....
Alle letters bij elkaar vormen een zin die gevormd moet worden...
Die zin weten we natuurlijk nog niet.... want elk gezin heeft nog zijn eigen letters...
Maar als we morgen bij elkaar komen dan zal het duidelijk worden....
Van .... Willem en ik moeten dus ook nog letters versieren....
En ook daar moeten cadeautjes bij gekocht....
Willem heeft zijn cadeautje al, maar ik moet nog....
En aangezien de Sint nooit met één present aankomt moeten er meer cadeaus komen....
Ofwel.... mijn ochtend is gevuld....
Gauw aankleden maar.....
Maar.....
Nee.....
Help.....
Nee alsjeblieft.....
Borre  is boven.....
Gewoon de trap op geklommen....
Nu hij hem met die metalen strips erop niet met kapot kan bijten, verzint hij dus maar wat anders. ..
En nee....
Neeeeeeeee
Nee hè.....
Daar hebben Blitz ook....
Twee honden op mijn bed....
Ze hebben de mand van de baasjes gevonden hoor....
Maar.....
Hoe krijg ik die twee naar beneden....
Want omhoog kwamen ze wel....
Maar nu dan verder. ..
Van. ..... Willem geeft gymles en is onbereikbaar
Ik zal het zelf moeten oplossen....
Ik doe een paar stappen naar beneden en daar holderdeboldert Borre al naar beneden... snel gevolgd door Blitz.......
Wat een zege....
Oké.... bloempot gesneuveld....
Vloer onder de potgrond....
Glas in het raam nog nét heel gelukkig....
Maar beneden.....
Van.... ik laat ze maar even in de tuin en op de vlonder....
Eerst aankleden...
Dan belt Willem eindelijk terug.... en ik sommeer hem zijn app te bekijken...
De boel barricaderen, zegt hij als hij de foto's gezien heeft....
Ja... zucht... dat had ik zelf ook al bedacht...
En ik moet echt weg....
Ik plaats dus de grote leunstoel voor de trap....
Dat moet afdoende zijn en de poes kan er overheen....
Nu op naar het winkelcentrum.... cadeautjes jacht....
Van.... en dat valt nog niet mee....
Voor de kinderen... schoonkinderen.... kleinkinderen... onszelf...
Boeken heb ik al....
Vorig weekend immers gekocht toen ik met mijn dochter shoppen was....
Maar nu het echte spul.... want voor kinderen géén feest zonder speelgoed...
Voor Isa kan ik wel boeken blijven kopen.... die is lees gek...en aangezien ze tegenwoordig gitaar speelt is een gitaar boek uiterst welkom....
Dan nog iets met optische illusies en een heel ingewikkeld spel met kleur en cijfer codes....
En natuurlijk iets met katten want och wat is ze katten gek...kattenfiel zeg maar. ..
Van... voor Michael iets met actie reactie...hot wheels spul... en iets met dino's... ja een spel..... en een te gekke trui.... oei wauw... en dan ook dat lego bouw boek maar...
Voor Luna.... iets met een zoom konijn....Dora bingo... een schattige jurk...sprookjesboek en Teenies.....
Britt moet natuurlijk iets met dieren ... dierentrui.... vogel jurk... experimenteer doos...
En de groten; kaarsen en Rituals spul....plus de boeken van vorige week....
Van..... ik sjouw me te pletter.... transpirerend.... moe.... blèg....
Ik wil maar één ding... boodschappen doen en naar huis....
Ben al 2 uur onderweg....
Maar de gastvrouw blijkt ook keelontsteking te hebben en boodschappen komt nu even niet uit dus.......
Al foto's sturend van wat er nodig is en aanwezig is, loop ik virtueel met haar door de winkel....
Een jaar vol want tien mensen eten wat weg op zo'n feest....
Van.... en och gut... ik vergeet het letter cadeau....
Ik heb de G.....
Iets met geur.... groen....
Het worden geur kaarsen.... hele aparte... Kruidvat staat er vol mee...
En op de valreep nog een wollen Feyenoord muts voor Willem...
Lekker in de winter als hij de honden uitlaat...
Geslaagd...!
Nu nog een cadeau voor Britt... al vergeten....dus maar weer naar Intertoys....
Van..... eindelijk thuis...
De achterbank volgeladen...
Ik stap uit de auto.... wil maar de deur lopen maar hoor op het dakterras een enorm gepiep en gejank.....
Hoe is het mogelijk.....
Die twee boeven zijn weer boven gekomen...
De smaak te pakken of zoiets...
Maar hoe dan. .?
Over de stoel. .?
Dat moet wel....
Ik ren de deur door... vlieg de trap op... en daar staan de partners in crime...
Met blikken van.... we doen toch niks verkeerd... gewoon even kijken of jij er was....
Grrrrrrrr..... naar beneden...!!!
Van..... doodmoe val ik in de stoel....
Nog geen puf om koffie te pakken....
En de volgende klus staat alweer te wachten...
Eten koken, de letters versieren....en al die cadeaus inpakken....
Mijn avond is ook vol gepland dus...
 Van..... uitgebreid eten koken. . domme actie van mij... had beter wat makkelijks mee kunnen nemen dan me laten verleiden door die mooie verse pakketten voor exotische gerechten. .
Maar moedig begin ik de paprika, rode peper, courgette, knoflook, ui, winterpeen te snijden... bak de kip... kruiden erbij... tomaat... kaneel stokje... rozijnen en abrikoos.... couscous...
De moeite loont zich want het is heerlijk... vinden Willem en ik...(Hanna minder... maar dat zijn we al gewend)....
Van.... nu de cadeaus inpakken....46 stuks... grote en kleine.... platte... puntige... brede... lastige.... tuurlijk.... plakband op....
 Zoekactie plakband....
Daar waar je het niet verwacht dus...
De complete Voice aflevering ben ik er zoet mee...
Half elf laatste cadeau in papier....
Nog even natellen. . heeft iedereen hetzelfde aantal....
NEE. .!!!!..... verdikkeme ik mis nóg een cadeau voor Britt...
Morgen maar halen dan....
Letters versieren... de U en de G
De hele familie is er druk mee en de fotootjes vliegen over de app....
Ik kan niet meer....
Vanaf 9.00 uur continu in touw zonder pauze.... nou ja een couscous pauze dan....
Ik ben misselijk. . flauw... ik zweet koudzweet en wil naar bed....
En laat alsjeblieft die honden het niet wagen om vannacht boven te komen...



















Geen opmerkingen:

Een reactie posten