zondag 10 maart 2019

10 maart 2019

Dag van:
Het had beter bij vrouwendag gepast... maar goed... toen wilde ik zo nodig een dagje uit...
En toch stond mijn ochtend activiteit al zeker.... ja ik schaam me.... al een jaar op mijn to do lijstje. .
Zo'n vrouwen dingetje.... zo'n vreselijk vrouwen ergernisje..... zoiets dat elke vrouw zeker een paar keer per jaar overkomt....
De beugel van je bh die door de stof steekt en irritant in je vel prikt.....
Tegenwoordig kosten die dingen om je boezem bij elkaar te houden of nog enigszins het aanzien de moeite waard te maken, geen drol meer, dus koop je steeds een nieuwe...
Ik ben althans niet zo iemand die de duurste, best passende,  ultra lichte, cross your heart, op maat gemaakte, bh bij de livera of xl boutique aanschaf...
Schiet op zeg..... twee voorgevormde lapjes stof met wat elastiek en een ingenieus maar vreselijk lastig te hanteren sluitinkje en dan €100 ....
Nee dat doe ik niet...
Dan puilt er hier en daar maar een vetje over het schattige kanten randje...
Geen hond die dat ziet bij mijn maatje meer of oversized kleding....
Mij zul je geen strakke t-shirts of blouses zien dragen....
Ook ben ik niet... ja sorry Willem ik weet dat je het mooi vindt.... niet iemand van exclusieve sexy lingerie...
Nou hoeven het ook niet van die saaie witte lappen te zijn, een enkel bloemetje of stipje mag.... maar zeker geen overdreven kanten (liefst rood of zwart natuurlijk) peperdure stofjes  of leer waar nog liefst dan de tepels doorheen steken of met allerlei dunne bandjes en lintjes die je van z'n lang van z'n leven niet uit de knup krijgt....met... nog erger.... bijbehorende slip...
En was het dan nog maar een slip... nee.... een reepje stof in je bilnaad.... dat is alles....
Trouwens... als je je bed induikt doe je de niemendalletjes immers uit.....
Daarbij vind ik bh's ondingen en laat ik, als het even kan,  in het weekend de boel het liefst hangen...
 Maar goed... neemt niet weg dat ik doordeweeks toch enigzins een beetje gekleed en gevormder dan ik in werkelijkheid ben, moet rondlopen...
Het oog wil blijkbaar ook wat...
Niet dat er ook maar één manlijke collega tegenwoordig nog in het onderwijs zit...
Nou ja.... oké... er lopen er geloof ik zo'n drie rond op onze, toch zeer grote school.... maar vrouwen onderling zijn al helemaal erg...
Waar die al niet op letten...
De bh roddel staat toch zeker in de top 20 van 'bij de koffiemachine in de ochtend praatjes'....
Ja kijk..... als ik nou iemand zie die van haar voorgevel en onderluifel heeft gemaakt..... borsten boven de navel zal ik maar zeggen... dan kijk ik ook en zal denken dat ze wel een lift kunnen gebruiken naar een paar verdiepingen hoger.... maar verder doe ik niet zo moeilijk....
Enfin.... een heel gedoe die borsten van ons. .. maar het maakt je toch mede vrouw hè.....
Ik ben al blij dat alleen de borsten mannen.... je weet wel die mannen die je niet eerst in de ogen kijken maar eerst, met zo'n schuin oog van 'dan valt het niet op' (nou juist wel mannen!!!).... je borsten inspecteren..... in hun kijk behoefte worden voorzien...
Billen mannen hebben het slechter wat dat betreft...
Ik zie me trouwens ook niet lopen in een upliftend onderbroekje met bil-cup xxxxl.....
Zie je het voor je....?
Heb je eerst je bovenkant in twee stoffen eierdoppen gehesen, moet je de onderkant nog....
En dan kom ik niet uit met flinke eierdoppen hoor.... daar heb ik slakommen voor nodig....
(En dat zit trouwens niet)
Dan nog dat gepriegel met het sluitinkje dat natuurlijk net onder dat buikvetrolletje bevestigt moet worden en erger dan erg gaat irriteren.... nee sorry voor de billen mannen.... het blijft bij hangbillen.....puntbillen.....achteruit stekende billen..... amper billen.... enorme zitvlakken.... of een zeldzaam lekker kontje.. ... de ultieme malle babbe zal ik maar zeggen is moeilijk te vinden laat staan te creëren met hulpstukken....
Van.... enfin... om een lang verhaal kort te maken,  mijn ochtend activiteit bestaat dus uit het repareren van de rij verzamelde kapotte bh's met uit stekende beugels.... prik....
Je duimen doen zeer van het terugduwen van die ellendig schepe dingen. ..en heb je hem er dan eindelijk in, dan ben je.... na vijf minuten gepriegel om de draad in de naald te krijgen.... óók nog eens vergeten een knoopje in de draad te leggen....
Gevolg.... draad weer door de stof.... knoopje in de draad maken.... beugel er weer uit gepiept.....
Overnieuw beginnen met terug duwen dus. ..
Van.... en dat niet één keer.... nee....9 keer.....
Negen van die dingen om die bovenboel bij elkaar te houden....die je berstopt onder je kleren draagt en niet ziet ook nog eens....
Tenminste.... ik behoor niet tot de generatie die de bh door een flinterdun doorzichtig ' doe dan niks aan ' bloesje laat schijnen. .. of van die flutdingen waar juist je bh boven te voorschijn moet komen...draagt.....
Dat laat ik graag aan de Madonna,  lady Gaga nabootsende fans over.....
(Welke ontwerpers zich daar toch op uitleven... ik snap het niet...)
Twee keer een geknapte draad. ..5 keer draad uit de naald....2 keer draad verwisselen.... en mijn duimen vol putten.....
En dat noemen ze dan zondagochtend....
Maar goed... ik kan weer zonder ge-au het prikt, door het leven en ik hoef voorlopig ook niet weer nieuwe te kopen....
Al moet ik zeggen dat de wegwerp bh me ineens dé uitvinding van 2019 lijkt.....
Van. ...... wat kan een mens na zo'n actieve ochtend dan toch weer genieten van helemaal niks doen....
Pik in... die laatste vakantiedag, al noemen ze hem weekend,  benut ik ook verder echt als vakantiedag....
Heerlijk ik in mijn luie stoel naar de vallende regen kijken....
Zeg maar neerstortende regen.....
Golven op het water zelfs....
Van rustig kabbelen naar woest tekeer gaan....
Van..... en zo sukkel ik door....
Alweer een zondag om....
Alweer een vakantie voorbij....
Morgen weer kijken wat het werk brengt...
De plek waar iedereen de waardering krijgt die hij/ zijn verdient ....
Mooi! Dan hoeven we morgen ook geen veren in elkaars komt te steken...
(Luizen moeder @juf Helma. ...i love dat mens)....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten