maandag 25 maart 2019

25 maart 2019

Dag van:
Nog maar een dag verjaardag dan....
Willem viert zijn verjaardag op school en in de klas...
Er is een speciaal t-shirt voor hem gemaakt..
Vintage age 1959.... en dan iets met 30 jaar ervaring....16 jaar jong en 14 jaar.... die ben ik alweer vergeten.... maar wel een leuk t-shirt...
Het grote feest op het podium was geweldig... kleuters die hem in alle talen feliciteerden.... een groep die hem allemaal sommetjes liet maken met de uitkomst 60 en een klas die hem vragen stelde over zijn geboortejaar... en nóg veel meer....
In de klas de gebruikelijke dansjes, liedjes, playback acts en spelletjes....
Willem had het zo druk dat hij zelfs niet eens op zijn telefoon keek....
En dat was niet snugger dit keer....
Van..... het hondenpension appte....
Blitz behoorlijk gewond na een vechtpartij met Babs....
Blitz die niet meer thuis is omdat de buurman een andere baan heeft met andere werktijden en Blitz tot zijn grote spijt (want oh hij is zo gek op Blitz) nu niet meer kan uitlaten.....
Dus Blitz zit ook weer in het pension.....
Willem leest pas laat het appje... en dan moet hij de middag nog in....
Arme Blitz.....
Van. .. ik weet van niks.... gelukkig maar.... want wie aan mijn Blitz komt, komt aan mij....
Tja zo werkt dat bij vrouwen met een zorginstinct zoals ik...
Blitz was nu eenmaal een zorgenhondje als pup..... met al haar groei afwijkingen, blaasontsteking en andere vreemde dingen die ze kreeg....
En dat is zo gebleven....
Blitz is nu eenmaal de clown van de drie...
De slimmerd.... een doerak.... veel te enthousiast... veel te onbesuisd... en veeeeeeel te ondeugend....
Blitz is een hond die bij iedereen glimlachen op gezichten tovert....
Maar Blitz delft nog steeds het onderspit....
Ik de natuur zou Blitz niet alleen het ondergeschoven kindje zijn.... maar puur verstoten worden... wellicht het niet overleven....
En dat dus roept dat zorg instinct op... dat moedergevoel bij een vrouw op....
Van.... maar ook Willem is dol op Blitz.... vooral die geraffineerde slimme acties van haar....
Met haar oogopslag windt ze Willem om haar vinger.... zeg maar poot ...
Van.... maar nu is Blitz stil... en warm... en verdrietig....
Gelukkig heeft de pensionhoudster haar al in een apart hok gelegd......
Ze loopt niet meer op haar poot, die met het uur dikker wordt....
Van.... al kan Willem nu niet weg.... hij belt wel alvast de dierenarts. ..
Om vijf uur kan hij terecht....
Van.... en ik weet nog steeds van niks...
Ik werk mijn werk.... denk regelmatig aan Willem in de veronderstelling dat hij een heerlijk feest aan het vieren is en weer overladen zal worden met cadeaus als drop, chocolade, Feyenoord spullen en bier....
Zelf introduceer ik het beroep kok bij de kinderen....
Nieuwe begrippen aanleren...
Maar tja... ze hebben zo hun eigen begrippen... veel logischer dan ik ze wil aanleren....
Mes..... snij ding
Lepel.... schep ding....
Vork.... prik ding...
Bord. . opleg ding....
En een pan heeft een pannen dakje (deksel)....
Wat moeten ze met die woorden mes lepel, vork en bord.....
Hun woorden zijn immers veel duidelijker....
Zeg gewoon waar die dingen voor dienen en zet het woord ding erachter en je bent er....
En als ik dan vertel dat ik altijd eerst water in de pan doe dan word ik direct gecorrigeerd...
Water hoort in een glas juf...
Van... nee... ik weet niks van een Blitz met een kapotte poot....
Maar.... dan rond half zes komt het eerste appje....
Eerst het doorgestuurde appje uit het honden pension....
En dan verder... 'zit bij de dierenarts....
Moet een foto gemaakt worden'....
Van... en dan is het maar goed dat Willem me even belt want machteloze dan machteloos had ik me niet kunnen voelen....
Blitz heeft dus een wond en een hele dikke... extreem dikke achterpoot ....
De dierenarts kijkt zorgelijk en vertrouwd het niet helemaal...
Omdat het zo dik is, is moeilijk te voelen wat er aan de hand is....
Daarbij heeft Blitz al behoorlijk koorts...39.7....
Van. .. écht.. als Blitz daar  moet blijven,  dan slaap ik vannacht daar....
Van.... tweede telefoontje....
En natuurlijk denk ik dan meteen...'Willem belt niet voor niks'....
Maar gelukkig.... niet gebroken.... wel zorgelijk....
Veel medicatie mee. ..
Van... met de vorige dierenarts kliniek in gedachten vrees ik straks een torenhoge rekening...
Maar een euforische Willem belt vanuit de auto op de parkeerplaats bij de dierenarts...
'Wamp... maar €142,00.....'
'Ik had nooit gedacht dat ik bij zou kunnen zijn met een rekening van €142,00'.....
Mijn mond zakt open... dat was bij de vorige dierenarts minstens het driedubbele geweest...
Toen betaalden we dat alleen voor één fotootje al...
Nu was het een consult, een foto en drie verschillende medicijnen....
Oh ja... en Blitz was 2 kilo afgevallen.... moeten we even in de gaten houden... meer voer mag dus...
Nou euh... geen zorgen... ik verwen Blitz straks te pletter....
Van.... daar is Willem...
En inderdaad... Blitz hinkt op drie poten....
Ze gaat liggen... slaat haar ogen omhoog. ..en ik weet....'ze bespeelt me nu'....
Maar ik doe mee. ...
Op mijn knieën.... arm om haar heen... hand om haar oh zo warme koppie...
Ze knort.... ze is weer veilig.....
En dan slaapt ze....
Van.... maar de baas heeft honger....
Er moet eten op het 'opleg ding'....
Voorzichtig sta ik op....
Blitz slaapt verder...
Van.... nu moeten alle pillen er nog in....
En dan is Blitz wel ziek en aangedaan... ze blijft slim...
Al zou ik de pillen in een kilo spek of worst verstoppen... madame ruikt dat....
Hoe ver ik ook de pillen met katenspek achter in haar keel duw en over haar keel wrijf (Ik zag laatst instructie filmpjes hoe je dat moest doen)... het komt er weer uit...
Dat gaat leuk worden de komende tijd...
Van... Willem schiet te hulp....
Doet hetzelfde maar..... houdt de bek stevig vast....(Wat nou instructie filmpje?)....
Tja... en dan moet Blitz wel....
Van... ik lig nog een kwartiertje naast haar....
Dan slaapt ze diep....
Slapen heelt.....
Van. ..... laten wij dat ook maar gaan doen....
Morgen iets eerder opstaan....
De komende dagen hebben we er een pillen ritueel bij.....
Gekke zieke slimme clown Blitz.....
Wordt maar gauw beter....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten