dinsdag 12 maart 2019

12 maart 2019

Dag van:
Onze camping vriendin Astrid jarig. .. onze Jip jarig..... en Jim jarig....
Je zult er maar drie op 1 dag jarig hebben...
Willem en ik zijn er vanmorgen maar druk mee....
Felicitaties versturen.... liedjes zingen in de app....
Maar wakker zijn we nu in ieder geval wel....
Weer een drukke dag tegemoet....
Willem met in de klas een spreekbeurt over cavia's...... (even omschakelen na de draken van gisteren)....en oeps de cavia's waren vergeten..... ophalen dus maar. ...
 En ik begin met zwemmen en thema beroepen... de boer.... want dat sluit zo leuk aan bij de lente straks....
Maar ook een oeps.... er is een brandweerwagen geregeld voor volgende week....
Dag boer.... welkom brandweer.....
Onderwijs.... wat een beroep....flexibiliteit op kwaliteit 1.... met stip bovenaan zuilen we maar zeggen....
Weg kleurplaten over de boer.... helaas voor niks foto's gemaakt van de kinderen in boerenkiel....en een complete digitale les voor niks zitten maken....
Gauw naar bol.com om het boek van Dick Bruna over Snuffie en de brandweer te bestellen....
Gelukkig leveren die snel.....
En bij Intertoys.... lang leve de doorstart.... morgen maar brandweer verkleedkleren halen....
Van.... zo gaat dat in onderwijsland met thema gericht onderwijs...
De boer zit in zijn vat en verzuurt niet....
Van..... Willem en ik beide lange besprekingen na schooltijd....
Laat thuis dus.... laat eten dus....
Willem repeteren bij het koor en ik die in slaap val....(het zal eens niet zo zijn.... )....
Van.... wakker worden en met je neus in de Brexit boter vallen....
Order.... order.....
En oh jee oh jee... die mevrouw May.....
Wat een pech. .. haar deal stemde ze weg....
Het arme mens heeft letterlijk en figuurlijk geen stem meer over...
Hebben jullie haar horen praten vanavond....
Een duidelijk geval van fishermans Friends....
En die dan ook maar letterlijk en figuurlijk...
Paniek in het verenigd koninkrijk.....
Die ouwe Elisabeth heeft wat te verstouwen op haar stokoude dag....
 Ik zou me bijna schamen om mijn geklaag over het feit dat hier de pensioenen pas ingaan bij 67+......
Niks geen AOWtje en pensioen voor het arme mens....
Opgesloten zitten in je paleisje.... met zorgen aan je kop....
Een zoon die gescheiden is... en daarna de meest grijze muis die het land rijk was trouwde.....en kleinzoon die met een tegendraadse Amerikaanse actrice trouwt die denkt met haar Amerikaanse invloeden, oeroude Engelse tradities binnen no time omver te werpen.....
En dan nu de Brexit.... het gebed waar maar geen amen op eindigt.....
En dan elke keer maar weer, met je stokoude billetjes in je koetsje stappen.... hobbelen oogt de oneffen kasseien....om de boel in het Lagerhuis tot de 'order' te roepen.......
 Van.....en hebben jullie enig idee hoeveel van die Boeings 737 Max' er nog in de lucht boven ons hoofd cirkelen,  die niet mogen landen....
Tjonge wat was ik bij dat ik mijn vakantie nog niet geregeld heb dit jaar...
Ik laat me niet gauw gek maken.... maar dit vinden Willem en ik toch een eng idee....
Gisteren had ik al zoiets van.... nou hebben ze zo'n ophef over die Stents gemaakt... en eerlijk is eerlijk dat was ook vreselijk natuurlijk.....
Maar nou ging het tweede vliegtuig van hetzelfde type notabene maar beneden... en je hoorde die eerste dag niks....
Je moet er niet aan denken hoor.... die kindjes die in dat karretje omkwamen. ... wat een drama...... wat een verdriet......
En het ging hier om 1 stent met een mankement...
Maar nu ging het om honderden mensen groot en klein.... uit twee vliegtuigen....
Soms ontgaat mij dan compleet de logica... behalve dat ik snap dat er talloze omstandigheden kunnen zijn waardoor en vliegtuig naar beneden stort.... maar dit neigt nu toch echt wel naar een technisch mankement....
Enfin.... ze staan op de grond... of cirkelen nog rond voor ze ergens mogen landen....
Van........ en dan als laatste...... de ophef over het salaris van Matthijs van Nieuwkerk....
Oei oei oei.... hij verdient meer dan een minister en dat valt buiten alle afspraken over salarissen bij de publieke omroep....
Ik bedoel.... dat een voetballer miljoenen verdient..... soms zoals laatst nog vermeld,  zelfs 1 voetballer (real Madrid) meer dan het voltallig elftal van Ajax.....
Dat een top functionaris bij de bank of een raad van bestuur achterlijk hoge bonussen ontvangt.... daar wordt niet over gerept...
Nou oké dan.... wel over gerept.. maar niks aan gedaan...
Maar dat een presentator van de publieke omroep meer verdiend.... oei oei oei..... want dat geld moet in de programma's gestoken worden.....
Vertel mij.... waar gaat dat geld van die bonussen heen?????
En dat geld van de voetballers....?????
Naar een goed doel.....?
Naar vluchtelingen werk.....?
Naar sportclubs voor gehandicapten....?
De verhoudingen zijn immers sowieso al ver te zoeken waar het om salarissen gaat....
Je zult mij vrijdag ook niet zien staken om meer salaris.....
En je moet trouwens eens weten hoeveel geld onderwijs mensen in hun eigen onderwijs stoppen....als ze iets leuks voor de klas bij de action zien. .. of eens chips meenemen..... of zoals ik die een boek bestel over de brandweer maar dat vast niet declareer.....
Maar oeps als Matthijs van Nieuwkerk, die notabene al jaren weet een dijk van een programma bloeiend en boeiend te houden, twee ton verdiend..... en wat moeten hij en zijn gezin er allemaal niet voor laten....dan is het Binnenhof te klein.....
Van.... en zo zoefde het nieuws weer eens voorbij vandaag.....
Doe mij maar klimaat drammers..... daar kan ik tenminste iets mee.....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten